Tuning Wydechu i FMIC

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
idh
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: pt 21 maja, 2004 12:06
Lokalizacja: Mannheim

@Cziko & Jarkowy: A 100 komorowy metalowy katalizator??? Duzo nie kosztuje, normy spalin powinien zalatwic, a Power odpowiedni jest! A jesli nie to 200, 400 komorowy. Po co dusic Skaja ceramicznym katem!

IDH
287 KM, 375 Nm przy 0.9 bara na seryjnej turbinie, 1/4 mili 14.17 (Hockenheim - Public race days 2007. Aktualna lista modow - tutaj. Bodykit BOMEX.
myjagy

Potrzebuję uszczelke między rurą wychodzącą z turbiny-ta co w niej jest sonda lambda, a dwonpipem. Wydmuchało mi moją bo się śruba wykręciła :( Pomóżcie prosze, bo juz nieźle furka!
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Temat był o tym bardzo niedawno , daj ogłoszenie do giełdy na forum że kupisz , i najlepiej weź komplet czyli 4 kolektorowe , kolektor turbo , turbo down pipe , w stówie sie zamkniesz a będzie spokuj , no i troche pasty na kolektory 1200 C i na 15 tys może styknie :) , ja swoje kupiłem właśnie tu .
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
Micz

chciałem przerzucić tutaj rozmowę która się rozwinęła w dziale giełda, mianowicie chciałem powiedzieć, że jeżeli zamontuje się większy fmic do seryjnej s13 to lag powinien się wręcz zmniejszyć, raz że krótsza droga powietrza do przepustnicy, dwa że rury zwykle montuje się ciut szersze, wątpię żeby było inaczej, no chyba że sam fmic robi takie opory
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Zwiększy się masa powietrza, i zmniejszy jego temperatura, ale trudniej jest turbinie napompować tak samo szybko ciśnienie przy FMIC, co przy ori IC. W FMIC jest większe rozprężenie, bo pojemnościowo jest większy, a turbina jeśli nie miała podnoszonego ciśnienia doładowania, to dłużej będzie go pompowała do właściwego ciśnienia. Lag raczej będzie większy, ale reakcja na otwartą przepustnicę będzie szybsza. Generalnie w odczuciu będzie tak, że samochód stanie się zrywniejszy, ale odczuwalny power przesunie się w obrotach w górę (pisane z własnych doświadczeń).
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Micz

a dużo wyżej na obrotomierzu wędruje moment tego "powera"? bo w swoich modyfikacjach nie przewiduję montowania MBC lub czegoś innego w miejsce mojej T25 i chętnie poznam za i przeciw montowania do tego FMIC`a
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

U mnie ciśnienie podniosło się poprzez sam wydech, ale i tak, ciśnienie maksymalne jest osiągane przy 3 tyś obr, wcześniej na ori sprzęcie już od 2.2tyś obr było. Od 5 tyś obr. jest już szatan i ciągnie do końca skali obrotomierza, a wcześniej puchł od 6 tyś obr. No i trzeba pamiętać, że jazda poniżej 2 tyś obr. wymaga napompowania silnika prze szybkim odjechaniem, czyli należy przekroczyć 2,5 tyś obr. na skali. Myślę, że warto montować FMIC, może nie zawsze trzeba brać ten największy z pułki (BRT, jak zobaczył mój przed montażem, to uprzedził mnie, że jest cholernie duży, i nawet za duży, no i miał rację, mniejszy spisałby się w codziennej jeździe lepiej, ale ten co mam starczy mi na wszystkie mody jakie planuję w silniku). Dzięki dobremu FMIC i wydechowi, zmienia się charakterystyka pracy silnika, z liniowej (ori nissanowskiej, czyli nie czuć załączenia turbiny, bo moc jest rozwijana liniowo, czyt. mdła charakterystyka), na charakterystykę agresywną, czyli, mijasz 2,5 tyś obr. na zegarze i dostajesz kopa, i wtedy wiesz, że pod maską pracuje turbina :D (to moja ulubiona charakterystyka pracy silnika).
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Jak chcesz mieć T25 i bez MBC to montuj ten który jest na sprzedaż. W zupełności Ci wystarczy. Jak wrzucisz większy to będziesz miał laga. A od seryjnego każdy jest lepszy :D
EMWU is dead
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Karrlos pisze:A od seryjnego każdy jest lepszy :D
Bez dwóch zdań, to fakt :D
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Micz

myślałem nad montażem tego co mam ale jak zobaczyłem tego czikowego co jest na zdjęciach w bemowa to wyznaję tylko jeden rodzaj fmica :) pozatym może takiego ciut większego od mojego i nowego sobie wkrótce zapracuję jak opatrzność da ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”