@Cziko & Jarkowy: A 100 komorowy metalowy katalizator??? Duzo nie kosztuje, normy spalin powinien zalatwic, a Power odpowiedni jest! A jesli nie to 200, 400 komorowy. Po co dusic Skaja ceramicznym katem!
IDH
Tuning Wydechu i FMIC
Moderator: Moderator
Potrzebuję uszczelke między rurą wychodzącą z turbiny-ta co w niej jest sonda lambda, a dwonpipem. Wydmuchało mi moją bo się śruba wykręciła Pomóżcie prosze, bo juz nieźle furka!
Temat był o tym bardzo niedawno , daj ogłoszenie do giełdy na forum że kupisz , i najlepiej weź komplet czyli 4 kolektorowe , kolektor turbo , turbo down pipe , w stówie sie zamkniesz a będzie spokuj , no i troche pasty na kolektory 1200 C i na 15 tys może styknie , ja swoje kupiłem właśnie tu .
Wreszcie jeździ , i to jak
chciałem przerzucić tutaj rozmowę która się rozwinęła w dziale giełda, mianowicie chciałem powiedzieć, że jeżeli zamontuje się większy fmic do seryjnej s13 to lag powinien się wręcz zmniejszyć, raz że krótsza droga powietrza do przepustnicy, dwa że rury zwykle montuje się ciut szersze, wątpię żeby było inaczej, no chyba że sam fmic robi takie opory
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
Zwiększy się masa powietrza, i zmniejszy jego temperatura, ale trudniej jest turbinie napompować tak samo szybko ciśnienie przy FMIC, co przy ori IC. W FMIC jest większe rozprężenie, bo pojemnościowo jest większy, a turbina jeśli nie miała podnoszonego ciśnienia doładowania, to dłużej będzie go pompowała do właściwego ciśnienia. Lag raczej będzie większy, ale reakcja na otwartą przepustnicę będzie szybsza. Generalnie w odczuciu będzie tak, że samochód stanie się zrywniejszy, ale odczuwalny power przesunie się w obrotach w górę (pisane z własnych doświadczeń).
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
a dużo wyżej na obrotomierzu wędruje moment tego "powera"? bo w swoich modyfikacjach nie przewiduję montowania MBC lub czegoś innego w miejsce mojej T25 i chętnie poznam za i przeciw montowania do tego FMIC`a
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
U mnie ciśnienie podniosło się poprzez sam wydech, ale i tak, ciśnienie maksymalne jest osiągane przy 3 tyś obr, wcześniej na ori sprzęcie już od 2.2tyś obr było. Od 5 tyś obr. jest już szatan i ciągnie do końca skali obrotomierza, a wcześniej puchł od 6 tyś obr. No i trzeba pamiętać, że jazda poniżej 2 tyś obr. wymaga napompowania silnika prze szybkim odjechaniem, czyli należy przekroczyć 2,5 tyś obr. na skali. Myślę, że warto montować FMIC, może nie zawsze trzeba brać ten największy z pułki (BRT, jak zobaczył mój przed montażem, to uprzedził mnie, że jest cholernie duży, i nawet za duży, no i miał rację, mniejszy spisałby się w codziennej jeździe lepiej, ale ten co mam starczy mi na wszystkie mody jakie planuję w silniku). Dzięki dobremu FMIC i wydechowi, zmienia się charakterystyka pracy silnika, z liniowej (ori nissanowskiej, czyli nie czuć załączenia turbiny, bo moc jest rozwijana liniowo, czyt. mdła charakterystyka), na charakterystykę agresywną, czyli, mijasz 2,5 tyś obr. na zegarze i dostajesz kopa, i wtedy wiesz, że pod maską pracuje turbina (to moja ulubiona charakterystyka pracy silnika).
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
Bez dwóch zdań, to faktKarrlos pisze:A od seryjnego każdy jest lepszy
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
myślałem nad montażem tego co mam ale jak zobaczyłem tego czikowego co jest na zdjęciach w bemowa to wyznaję tylko jeden rodzaj fmica pozatym może takiego ciut większego od mojego i nowego sobie wkrótce zapracuję jak opatrzność da