montaz by-passa

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

cziko

jak ma to zamontowac??gdzie bedzie optymalne miejsce dla niego??kture wyjscie gdzie mam podłączyć??wiem ze tą dolną rurke mam umiejscowic połaczona z rura prowadzaca powietrze z turbiny gurne cieniutkie wyjscie podpiac zaraz za filtrem powietrza a ta srodkowa rura??co z nią??i tak przy okazji nie rozumiem zasady działanie do końca tych użądzeń!!to ze zdjecia np:zakładam tego passa i t28bb wszystko w orginale 0,45 doładowania i jest git,a co bedzie jak podniose doładowanie na0,7 czy 1 bar??jezeli bovy otwieraja sie pod wpływem jakiego cisnienia wiekszego niz doładowywane to skąd maja wiedziec ile ładuje turbina a kiedy to nadcisnienie??czy mając manual bosta przestawiam cisnienie doładowanie i musze wyłazic i grzebac przy bowie zeby mi sie nie otwozył jak bede chciał wpakowac np 1 barczyka??dzieki z góry za pomoc czarni bracia :roll:!!pytanie skierowane głuwnie do PREZESA bo on experymentował z tym uzadzeniem u siebie w s13 ale kazdy głos jest super wazny
Załączniki
pass.JPG
pass.JPG (94.45 KiB) Przejrzano 4293 razy
pSyl0

Jezeli to jest to co ja mysle to dolna rure powinienes podlaczyc za czescia zimna (za kompresorem), srodkowa czesc za przeplywomierzem, a gorna czesc do kolektora ssacego (gdzies gdzie wytwarza sie pod cisnienie)

Mniemam ze jest to uzadzenie dzialajace na zasadzie BOVa tylko ze wywala powietrze nie w atmosfere a spowrotem do ukladu??
cziko

tak tak to jest fabryczny zawór z s14 wujka gorana !! dzięki psyljuszu :D aha a to podcisnienie to masz pomysł gdzie wpicw głowicy konkretnie??
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

te urzadzenia nie dzialają na konkretne cisnienie ale na roznice cisnien !
roznice miedzy tym co jest przed przepustnicą a tym co jest za. JAk przepustnica jest otwarta (gaz w podlodze) to cisnienie w rurach dolotowych i w kolektorze jest takie samo, ale jak puscisz gaz (zamkniesz przpustnice) to w kolektorze zrobi sie podcisnienie a przed przepustnicą turbo bedzie nadal dmuchac a nie bedzie gdzie mialo isc powietrze. Dlatego ten 1 cienki przewod podlaczasz do kolektora dolotowego ale za przepustnicą.
Zdjęcie z naszej strony pokazuje gdzie siępodłącza wskaznik turbo. W to samo miejsce możesz (chyba?) podlaczyc tego bypasa.
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr 01 gru, 2004 19:51 przez IceMan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

cziko podłączasz się pod numerek 1 w kolektorze!
Reszta tak jak mówił psylo :mrgreen:
ta większą rure podłączasz pod wąż ciśnieniowy a tą drugą mniejszą środkową podłączasz pot powrót za przepływomież powietrza ale przed turbina.
Uwaga musisz podłączyć powrót bo ten zawót puszcza na wolnych obrotach i cały czas puszcz troche powietrza (podmuchaj sobie w niego!)
Dodatkowa wskazówka mozesz go rozkręcic i obrucić jak ci pasuje ale musisz sciąć prowadnice (bedziesz wiedział o co chcodzi)
A teraz moja opinia
Poza solidna konstrukcją to to się do niczego nie naje (moze oszczędzi troche turbo) ale
to jest również zawór BEZPIECZEŃSTWA powyżej 1 bara zawór sie otwiera :angered:
A i zapomnij o Puffffff nie do zrealizowania w przypadku tego zaworu nawet jak nawiercisz puszke z filtrem (kroś na SR mi tak poradził) ani jak zamontujesz siteczko na wyloce z niego, ani, ani...
Dobra strona zaworu to to ze nie bedziesz spalał niepotrzebnego paliwa ani nie bedziesz żucał HMUR czarnego dymu przy zmianie biegów (tak jak ja to robie) bo powietrze bedzie cały czas liczone!
acha i otwórz serwisówke S14 na stronie EC 10 i EC206 tam jest wszysstk oc potrzeba!
Powodzenia
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
ChEsTeR

Ten zawor samoistnie otworzy sie dopiero kiedy przy pelnym gazie roznica cisnien miedzy kolektorem a rura dolotowa przed przepustnica bedzie wieksza niz sila sprezyny a bo sama sprezyna wytrzyma jakies 0.2-0.4 cisnienia. Na wolnych obrotach faktycznie jest otwarty ale jak dasz w pedal musi byc w 100 procentach szczelny jak nie to bedzie spadec cisnienia i ubytek mocy.
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Chester jak rozkrecisz ten zawór to zobaczysz ze ma pewien kanialik który cały czas przepuszcza powietrze nie zależnie od połozenia tłoka (ja go zaślepiłem) a co do zaworu bezpieczenstwa to przeczytałem kiedysz o tym (dawno temu) na zgranicznej stronie gdzie dość szeroko rozpisywano sie o tym zawoze i napewno tak się on zachowuje ze powyzej 1 bara sie otwiera i rużnica ciśnien juz nie ma znaczenia.
A sama sprężyna faktycznie nie utrzyma 1 bara i to jest chyba oczywiste chyba kazdy znany mi zawór działa na zasadzie różnicy ćiśnień tzn po jenej stonie jest podciśnienie i sprężyna a po drógiej ciśnienie do zasilania silniaka.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
cziko

jarkowy pisze:
Poza solidna konstrukcją to to się do niczego nie naje (moze oszczędzi troche turbo)
znaczy sie co jest gówno wart i szkoda czasu na jego motowanie nawet??przykro mi ale nie mam chwilowo kapusty na hks czy towca od drreddevila a ja staram sie dbac o moje auto wiec pomyslałem ze moze chociaz troszke uchroni on moja turbinawke!!!i przy okazji czy mam zaslepic go tak aby nie pszczał tego troche powitrza??mam mozliwosc spawania alu wiec mge ten otworek zaspawac bez problemu
ChEsTeR

Moze w nissanie inaczej to rozwiazali ale w podobnym zaworze z subaryny imprezy nie ma zadnego kanalika. Jezeli tam jest to zaslep. W imrezie byla za to dziorka w puszcze od dolu ale tylko po to aby oszczedzic membrane. Od dolu tej puszki byla dziurka jak sie zawor unosli wlatywalo tedy powietrze bymy nie robilo sie podcisnienie od spodu membrany mniemam ze jezlie byl gdzies przedmuch to najprawdopodobniej byla membrana uszkodzona albo nieszczelna prowadnica zaworu. Otwarcie powyzej 1 bara jest teoretycnie niemozliwe bez jakiegos specjalnego mechanizmu wykrywajacego cisnie. Jezeli jest tam tylko sama sprezyna i tłok to nie ma prawa sie otowrzyc bez roznicy cisnienia. Jezt to fizycznie niemozliwe skoro z jednej i z drugiej strony tłoka jest takie same cisnienie a prezyna ma jakaś tam siłe to sie nie otworzy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”