Strona 1 z 1

Instalacje HHO.

: sob 15 sty, 2011 14:59
autor: Wiscoo
Witam Panowie,
Poniżej zamieszczam post z forum klubcorsa.pl. Co o tym sądzicie?

Temat nowy, niektórym nawet nie znany! Instalacje HHO czyli Wodorowe instalacje gazowe. Jak to działa? Co to jest? Dlaczego ludzie to montują? Poniżej przedstawię Wam kilka ciekawostek na temat tej instalacji, systemu działania no i oczywiście kosztów.

1. Jak to działa?

W komorze reakcyjnej generatora HHO po doprowadzeniu do niej prądu z układu elektrycznego samochodu, zachodzi proces elektrolizy wody, w wyniku czego otrzymujemy dwa gazy tlen oraz wodór. Następnie mieszanka tlenu i wodoru jest doprowadzana do komory spalania silnika. Gdzie w połączeniu z benzyną oraz powietrzem jest spalana. Więcej o elektrolizie wody : http://www.eioba.pl/a72979/elektroliza_wody


2. Co zyskujemy?

* zmniejszenie emisji spalin
* zwiększenie mocy silnika
* lepsza wydajność przez całkowite spalanie mieszanki paliwowej
* zwiększona żywotność silnika (zmniejszenie emisji dwutlenku węgla)- przede wszystkim łożysk,tłoków i pierścieni
* równa, cicha i spokojna praca silnika
* zmniejszenie wizyt w zakładach naprawczych
* zmniejszenie tzw. carbon print , przeciwdziałanie ocieplaniu klimatu, z rury wydechowej wydobywa się przede wszystkim woda i tlen
* oszczędności na kosztach paliwa od 20-50% - zakres zależny od sposobu jazdy, sprawności silnika i jego kondycji



3. Czy to jest bezpieczne?

Tak, ponieważ produkcja wodoru odbywa się tylko podczas pracy silnika, wyprodukowany gaz jest natychmiast spalany, nie jest magazynowy pod ciśnieniem, a prąd pobierany jest podczas pracy alternatora twojego pojazdu. Dawka wodoru jest dostosowana do pojemności silnika – dzięki temu nasze systemy są bezpieczne



5. Eksplotacja generaorów HHO - jak często?

* Co 25 000 km - serwis, czyszczenie generatora i wlanie nowego elektrolitu.
* Co około 800 km – dolewanie wody destylowanej



6. Z czego powinna się składać instalacja HHO

Profesjonalna instalacja HHO do diesla to:

* PWM (Power Wave Module) wodoodporny (zalecany)
* odpowiednio dobrane przewody prądowe wg.norm PN połączone, zaizolowane i zabezpieczone
* przekaznik o odpowiednich parametrach
* bubler (separator wodny)
* generator HHO (elektrolizer)
* zbiornik z zabezpieczony przeciw wchlapywaniu elektrolitu do seperatora z wskaźnikiem cieczy
* przewody odpowiednio zabezpieczone przed przetarciem i przegrzaniem
* zabezpieczenie temperaturowe (na wypadek braku elektrolitu)
* bezpiecznik na odpowiedni prąd wg. norm PN
* mocowania odpowiednimi śrubami i łącznikami
* złączki i materiały antykorozyjne
* mrozoodporny elektrolit



7. Jakie ma zastosowania generator HHO i wodór H2:

* Bezkonkurencyjne spawanie (metale szlachetne, kwarc, miedź, aluminium, szkło, wosk, żeliwa, tworzywa sztuczne. Itd.)
* Wyżarzania
* Lutowanie
* Cięcie
* Tworzenie kamieni półszlachetnych (np.: produkcja Rubinów)
* Odsalania woy
* Wiercenie
* Magazynowanie energii
* Wspomaganie spalania paliw kopalnych (wewnętrznych i zewnętrznych)
* Cięcie płomieniowe na cienkie kawałki metalu, plastiku etc.
* Wiercenie płomieniowe
* Polerowanie płomieniowe (szkło, plastik, kwarcu i ceramika)
* Żłobienie
* Neutralizacji odpadów radioaktywnych
* Nanoszenie powłok ceramicznych
* Podgrzewanie
* Tworzenie próżni
* Suszenie sublimacyjne, destylacja
* Spiekanie
* Hartowanie
* Unieszkodliwiania odpadów
* Podwodne cięcie i ogrzewanie
* Łagodzenie bólu
* Pomoc w rozwoju roślin
* Tworzenie nowych materiałów
* Znaczny wzrost w odzysku rudy
* Super-skuteczne ogrzewanie
* Obróbka powierzchniowa materiałów

: sob 15 sty, 2011 16:25
autor: roball
Jest jeden, ale za to kardynalny problem w tej historii,
prąd w układzie elektrycznym samochodu nie jest za darmo

cykl elektroliza -> wodór + tlen -> spalanie wodoru ma ujemny bilans energetyczny, tj. trzeba włożyć więcej energii niż się jej uzyskuje.

mniejsze problemy:
- dużo wyższa temp spalania (mieszanina idealna ~2500*C )
- dodatkowa masa i objętość w samochodzie (instalacja)
- koszty
- problematyczne strojenie (opanowanie warunków spalania)

reasumując,
spalając benzynę na potrzeby wytworzenia wodoru uzyska się mniej energii niż bezpośrednio spalając benzynę,

gdyby było inaczej wystarczyłoby spalić niewielką ilość wodoru i napędzić generator uzyskując więcej wodoru,
w fizyce nazywa się to perpetum mobile i niestety nie istnieje

: sob 15 sty, 2011 16:32
autor: Wiscoo
To znaczy, przyrost energii z doprowadzenia tlenu i wodoru do silnika jest mniejszy, niż jej strata na napędzenie tego układu?

: sob 15 sty, 2011 17:24
autor: roball
Tak

: sob 15 sty, 2011 17:36
autor: Wiscoo
Czyli, krótko mówiąc, pic?:D

: sob 15 sty, 2011 18:01
autor: roball
Może mieć to sens w kwestii ekologii/trwałości silnika.
Przy odpowiednim sterowaniu silnik będzie się szybciej nagrzewał, lepiej spalał paliwo (sterowanie temperaturą w cylindrach, brak stuku etc.) ale bilans energetyczny zawsze będzie ujemny i to znacznie - sprawność alternatora to ok. 60%, sprawność elektrolizy ~30% więc sprawność takiego układu to ~20%. Do tego dochodzi sprawność silnika na poziomie max 40% (najlepsze TD), a tu paliwo trzeba spalić 2x więc te straty się nawarstwiają.

Gdyby udało się wykorzystać do elektrolizy ciepło tracone przez silnik - wtedy gra byłaby warta świeczki, bo wodór byłby za friko (z punktu widzenia ekonomii, nie fizyki ;) )

Re: Instalacje HHO.

: ndz 23 paź, 2011 11:58
autor: instalacjehho
Wiscoo pisze:Witam Panowie,
Poniżej zamieszczam post z forum klubcorsa.pl. Co o tym sądzicie?

Temat nowy, niektórym nawet nie znany! Instalacje HHO czyli Wodorowe instalacje gazowe. Jak to działa? Co to jest? Dlaczego ludzie to montują? Poniżej przedstawię Wam kilka ciekawostek na temat tej instalacji, systemu działania no i oczywiście kosztów.

1. Jak to działa?

W komorze reakcyjnej generatora HHO po doprowadzeniu do niej prądu z układu elektrycznego samochodu, zachodzi proces elektrolizy wody, w wyniku czego otrzymujemy dwa gazy tlen oraz wodór. Następnie mieszanka tlenu i wodoru jest doprowadzana do komory spalania silnika. Gdzie w połączeniu z benzyną oraz powietrzem jest spalana. Więcej o elektrolizie wody : http://www.eioba.pl/a72979/elektroliza_wody


2. Co zyskujemy?

* zmniejszenie emisji spalin
* zwiększenie mocy silnika
* lepsza wydajność przez całkowite spalanie mieszanki paliwowej
* zwiększona żywotność silnika (zmniejszenie emisji dwutlenku węgla)- przede wszystkim łożysk,tłoków i pierścieni
* równa, cicha i spokojna praca silnika
* zmniejszenie wizyt w zakładach naprawczych
* zmniejszenie tzw. carbon print , przeciwdziałanie ocieplaniu klimatu, z rury wydechowej wydobywa się przede wszystkim woda i tlen
* oszczędności na kosztach paliwa od 20-50% - zakres zależny od sposobu jazdy, sprawności silnika i jego kondycji



3. Czy to jest bezpieczne?

Tak, ponieważ produkcja wodoru odbywa się tylko podczas pracy silnika, wyprodukowany gaz jest natychmiast spalany, nie jest magazynowy pod ciśnieniem, a prąd pobierany jest podczas pracy alternatora twojego pojazdu. Dawka wodoru jest dostosowana do pojemności silnika – dzięki temu nasze systemy są bezpieczne



5. Eksplotacja generaorów HHO - jak często?

* Co 25 000 km - serwis, czyszczenie generatora i wlanie nowego elektrolitu.
* Co około 800 km – dolewanie wody destylowanej



6. Z czego powinna się składać instalacja HHO

Profesjonalna instalacja HHO do diesla to:

* PWM (Power Wave Module) wodoodporny (zalecany)
* odpowiednio dobrane przewody prądowe wg.norm PN połączone, zaizolowane i zabezpieczone
* przekaznik o odpowiednich parametrach
* bubler (separator wodny)
* generator HHO (elektrolizer)
* zbiornik z zabezpieczony przeciw wchlapywaniu elektrolitu do seperatora z wskaźnikiem cieczy
* przewody odpowiednio zabezpieczone przed przetarciem i przegrzaniem
* zabezpieczenie temperaturowe (na wypadek braku elektrolitu)
* bezpiecznik na odpowiedni prąd wg. norm PN
* mocowania odpowiednimi śrubami i łącznikami
* złączki i materiały antykorozyjne
* mrozoodporny elektrolit



7. Jakie ma zastosowania generator HHO i wodór H2:

* Bezkonkurencyjne spawanie (metale szlachetne, kwarc, miedź, aluminium, szkło, wosk, żeliwa, tworzywa sztuczne. Itd.)
* Wyżarzania
* Lutowanie
* Cięcie
* Tworzenie kamieni półszlachetnych (np.: produkcja Rubinów)
* Odsalania woy
* Wiercenie
* Magazynowanie energii
* Wspomaganie spalania paliw kopalnych (wewnętrznych i zewnętrznych)
* Cięcie płomieniowe na cienkie kawałki metalu, plastiku etc.
* Wiercenie płomieniowe
* Polerowanie płomieniowe (szkło, plastik, kwarcu i ceramika)
* Żłobienie
* Neutralizacji odpadów radioaktywnych
* Nanoszenie powłok ceramicznych
* Podgrzewanie
* Tworzenie próżni
* Suszenie sublimacyjne, destylacja
* Spiekanie
* Hartowanie
* Unieszkodliwiania odpadów
* Podwodne cięcie i ogrzewanie
* Łagodzenie bólu
* Pomoc w rozwoju roślin
* Tworzenie nowych materiałów
* Znaczny wzrost w odzysku rudy
* Super-skuteczne ogrzewanie
* Obróbka powierzchniowa materiałów

: ndz 23 paź, 2011 12:12
autor: instalacjehho
roball pisze:Jest jeden, ale za to kardynalny problem w tej historii,
prąd w układzie elektrycznym samochodu nie jest za darmo

cykl elektroliza -> wodór + tlen -> spalanie wodoru ma ujemny bilans energetyczny, tj. trzeba włożyć więcej energii niż się jej uzyskuje.

mniejsze problemy:
- dużo wyższa temp spalania (mieszanina idealna ~2500*C )
- dodatkowa masa i objętość w samochodzie (instalacja)
- koszty
- problematyczne strojenie (opanowanie warunków spalania)

reasumując,
spalając benzynę na potrzeby wytworzenia wodoru uzyska się mniej energii niż bezpośrednio spalając benzynę,

gdyby było inaczej wystarczyłoby spalić niewielką ilość wodoru i napędzić generator uzyskując więcej wodoru,
w fizyce nazywa się to perpetum mobile i niestety nie istnieje

: ndz 23 paź, 2011 12:22
autor: scooter
doda pan coś od siebie czy mam pana uznać za bota i wlepić bana ?
Czekam na odpowiedź 24H

: ndz 23 paź, 2011 12:28
autor: instalacjehho
scooter pisze:doda pan coś od siebie czy mam pana uznać za bota i wlepić bana ?
Czekam na odpowiedź 24H
OK Gwarancja 5 lat lub 160 000 km - kto da wiecej ???

: ndz 23 paź, 2011 12:57
autor: mysza
Po co mi 5 lat gwarancji jeśli na sam zakup najtańszej instalacji muszę wyłożyć minimum 2.000? Do tego trzeba doliczyć koszty montażu, koszty strojenia (kto to wystroi jeśli to totalna nowość i ile będzie mnie to kosztowało?).
Jaki jest sens montażu takiej instalacji skoro na stronie jest podane, że produkt ma tylko certyfikat amerykański, które jak wiadomo mają się nijak do Polski. Gdzie homologacja na europę? Jak na taką instalację patrzą potem na przeglądach?
Ceny mam w dolarach, certyfikaty tylko amerykańskie... Czy ten produkt wogóle ma sens bytu u nas?

: ndz 23 paź, 2011 15:29
autor: instalacjehho
mysza pisze:Po co mi 5 lat gwarancji jeśli na sam zakup najtańszej instalacji muszę wyłożyć minimum 2.000? Do tego trzeba doliczyć koszty montażu, koszty strojenia (kto to wystroi jeśli to totalna nowość i ile będzie mnie to kosztowało?).
Jaki jest sens montażu takiej instalacji skoro na stronie jest podane, że produkt ma tylko certyfikat amerykański, które jak wiadomo mają się nijak do Polski. Gdzie homologacja na europę? Jak na taką instalację patrzą potem na przeglądach?
Ceny mam w dolarach, certyfikaty tylko amerykańskie... Czy ten produkt wogóle ma sens bytu u nas?
Montaż urządzenia w warsztacie u elektryka to mała pestka czas to ok. 2 do 2,5 h. Co do zestrojenia to „NEW! Volo FS2-HHO Edition” stroi wszystkie europejskie wersje samochodów osobowych benzyna lub diesel. Nie ma konieczności innej regulacji. Podając dane techniczne samochodu dobieramy odpowiedni Volo FS2 – HHO + wskazówkami montażu. Gwarancja skuteczności, nie ma konieczności czyszczenia generatora tak jak to jest u innych producentów systemów HHO. Natomiast co do ceny to instalacja ta przeznaczona jest dla tych którzy nie zgadzają się z cenami paliw i są EKO. W linku poniżej są zawarte informacje o cenach paliw i LPG.
Link do wiadomości: www.interia.pl
„Koniec marzeń o tanim paliwie. Będzie tylko drożej”
Piątek, 14 października (11:06)
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 707174,415
Alternatywą dla HHO jest Cal Cat Systems info na http://www.calcatsystems.oferteo.pl/
Pozdrawiam