GREDDY TYPE R do CA18

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

marcopolo130
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 122
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 21:55
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Witam, mam w posiadaniu i zamierzam go założyć do swojego CA18 w/w w temacie bov, tylko się zastanawiam czy on nie będzie za duży do tego silnika...hmmm? Aaaa i jeszcze jedno pytanko przy okazji, czy ktoś się orientuje gdzie podłączyć ten drugi króciec?

Obrazek

Pzdr. Adrian
Ostatnio zmieniony wt 29 lis, 2011 20:49 przez marcopolo130, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
180SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 357
Rejestracja: czw 17 mar, 2011 09:43
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

im większy tym lepiej, szybciej będzie opróżniał dolot i mniej powietrza będzie wracać przez turbo co w teorii powinno przedłużyć jego żywotność. Co do podłączenia czekaj aż się wypowiedzą ci co mają bov'a bo ja wole prostotę i dźwięk piegona, bovy mnie nigdy nie interesowały. Pozdro :)
From 0 to bitch in 2,5 seconds

Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
marcopolo130
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 122
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 21:55
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

180SX pisze:im większy tym lepiej, szybciej będzie opróżniał dolot i mniej powietrza będzie wracać przez turbo co w teorii powinno przedłużyć jego żywotność
no oki, tylko sprzedawca podaje, że jest on przeznaczony od 280 do 450KM...jak sie nie będzie otwierał to go zmienie na mniejszy...a teraz proszę powiedzcie mi Panowie do czego ten drugi króciec :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

marcopolo130 pisze:do czego ten drugi króciec
to jest DV(dump valve) bardziej i zamiast do atmosfery mozesz powietrze wrzucac spowrotem do orurowania, ale przed turbo a za przeplywke.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
ziperr
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: ndz 24 lip, 2005 12:51
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

'Nigdy nie jest źle, ale zawsze może być lepiej' ;]
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

szaman, znowu spisz? :wink:
on pytał o drugi króciec a nie o tą "rurkę" zamiast trąbki :wink:

ja nie podłączałem więc niech się wypowie ktoś kto wie na 100%..

A jak podłączysz to jako DV, między turbo a przepływkę to nie będzie Ci tak przelewało jak podobno jest przy tych sapiących... No i byś miał jak np w s14/s14a :wink:

edit:
:above: :)
Ostatnio zmieniony wt 29 lis, 2011 20:40 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
marcopolo130
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 122
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 21:55
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

tu na focie dolny jest wykręcony...o co tu chodzi???

Obrazek
Awatar użytkownika
ziperr
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: ndz 24 lip, 2005 12:51
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

W pierwszym linku w 3/4 strony jest rysunek. Tam jest to opisane.
'Nigdy nie jest źle, ale zawsze może być lepiej' ;]
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

no przecież ziperr, podrzucił Ci elegancką instrukcję :)
ten dolny króciec to taka "dodatkowa opcja". Pomaga szybciej otwierać bov'a nawet przy mniejszym ciśnieniu.. Podłączasz go gdziekolwiek w dolocie gdzie jest ciśnienie które napompowała suszara... Nie jest konieczny ale pewnie przy niskim doładowaniu sporo pomoże :)


edit:

:above: znowu nie zdążyłem :wink:
Ostatnio zmieniony wt 29 lis, 2011 21:38 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ziperr
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: ndz 24 lip, 2005 12:51
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

The top connection is for regular operation of the BOV ie. enabling it to relive the pressure that would push back on the impellar fins of the turbo cause by the sudden closing of the throttle body.

The bottom one is to keep the BOV closed under extreme boost ie. the pressure in the vacuum system pushes against the diaphram and keeps it closed. I asked this question a while back because I have the exact same BOV. I never hooked up the bottom connection and have only seen it connected on a couple of cars.
Ogólnie wszysycy zalecają, żeby zostawić go niepodłączonego.
Możesz wykręcić, możesz zostawić.
'Nigdy nie jest źle, ale zawsze może być lepiej' ;]
marcopolo130
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 122
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 21:55
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

czyli górny podłącze za przepustnica na ssaku, a dolny wykręcę i po sprawie :D
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

hehe ja chory troche jestem i widac mam problemy ze zrozumieniem podstawowych pytan :mrgreen: dobrze ze jestescie Wy :D
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”