Strona 1 z 1

GREDDY TYPE R do CA18

: pn 21 lis, 2011 19:59
autor: marcopolo130
Witam, mam w posiadaniu i zamierzam go założyć do swojego CA18 w/w w temacie bov, tylko się zastanawiam czy on nie będzie za duży do tego silnika...hmmm? Aaaa i jeszcze jedno pytanko przy okazji, czy ktoś się orientuje gdzie podłączyć ten drugi króciec?

Obrazek

Pzdr. Adrian

: wt 22 lis, 2011 19:24
autor: 180SX
im większy tym lepiej, szybciej będzie opróżniał dolot i mniej powietrza będzie wracać przez turbo co w teorii powinno przedłużyć jego żywotność. Co do podłączenia czekaj aż się wypowiedzą ci co mają bov'a bo ja wole prostotę i dźwięk piegona, bovy mnie nigdy nie interesowały. Pozdro :)

: wt 29 lis, 2011 19:48
autor: marcopolo130
180SX pisze:im większy tym lepiej, szybciej będzie opróżniał dolot i mniej powietrza będzie wracać przez turbo co w teorii powinno przedłużyć jego żywotność
no oki, tylko sprzedawca podaje, że jest on przeznaczony od 280 do 450KM...jak sie nie będzie otwierał to go zmienie na mniejszy...a teraz proszę powiedzcie mi Panowie do czego ten drugi króciec :?: :?: :?:

: wt 29 lis, 2011 20:27
autor: szaman
marcopolo130 pisze:do czego ten drugi króciec
to jest DV(dump valve) bardziej i zamiast do atmosfery mozesz powietrze wrzucac spowrotem do orurowania, ale przed turbo a za przeplywke.

: wt 29 lis, 2011 20:30
autor: ziperr

: wt 29 lis, 2011 20:38
autor: Bast
szaman, znowu spisz? :wink:
on pytał o drugi króciec a nie o tą "rurkę" zamiast trąbki :wink:

ja nie podłączałem więc niech się wypowie ktoś kto wie na 100%..

A jak podłączysz to jako DV, między turbo a przepływkę to nie będzie Ci tak przelewało jak podobno jest przy tych sapiących... No i byś miał jak np w s14/s14a :wink:

edit:
:above: :)

: wt 29 lis, 2011 21:17
autor: marcopolo130
tu na focie dolny jest wykręcony...o co tu chodzi???

Obrazek

: wt 29 lis, 2011 21:36
autor: ziperr
W pierwszym linku w 3/4 strony jest rysunek. Tam jest to opisane.

: wt 29 lis, 2011 21:37
autor: Bast
no przecież ziperr, podrzucił Ci elegancką instrukcję :)
ten dolny króciec to taka "dodatkowa opcja". Pomaga szybciej otwierać bov'a nawet przy mniejszym ciśnieniu.. Podłączasz go gdziekolwiek w dolocie gdzie jest ciśnienie które napompowała suszara... Nie jest konieczny ale pewnie przy niskim doładowaniu sporo pomoże :)


edit:

:above: znowu nie zdążyłem :wink:

: wt 29 lis, 2011 21:44
autor: ziperr
The top connection is for regular operation of the BOV ie. enabling it to relive the pressure that would push back on the impellar fins of the turbo cause by the sudden closing of the throttle body.

The bottom one is to keep the BOV closed under extreme boost ie. the pressure in the vacuum system pushes against the diaphram and keeps it closed. I asked this question a while back because I have the exact same BOV. I never hooked up the bottom connection and have only seen it connected on a couple of cars.
Ogólnie wszysycy zalecają, żeby zostawić go niepodłączonego.
Możesz wykręcić, możesz zostawić.

: wt 29 lis, 2011 21:51
autor: marcopolo130
czyli górny podłącze za przepustnica na ssaku, a dolny wykręcę i po sprawie :D

: śr 30 lis, 2011 07:22
autor: szaman
hehe ja chory troche jestem i widac mam problemy ze zrozumieniem podstawowych pytan :mrgreen: dobrze ze jestescie Wy :D