Zawiozłem blok na osiowania i o dziwo nic nie musiał robić, pomierzył, powiedział, że wszystko idealnie pasuje i tyle.
Silnik odpaliłem w środę, dzisiaj dopiero zmierzyłem ciśnienie sprężania i jest 12 na każdym, czyli mini remont wyszedł good
Nieszczelno?? kolektora
Moderator: Moderator
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Powoli powoli, bo się rozp.....li
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
I znowu wracamy do tematu powietrza...
Słychać syczenie z okolicy kolektora ssącego przy lekkim otwarciu przepustnicy.
Jak jest zamknięta, nic nie syczy, więc raczej uszczelka pod ssącym to nie jest, bo też by brał lewe powietrze z tego miejsca.
Miał ktoś podobny przypadek?
Może ten syk to powietrze ocierające się o przepustnice?
Słychać syczenie z okolicy kolektora ssącego przy lekkim otwarciu przepustnicy.
Jak jest zamknięta, nic nie syczy, więc raczej uszczelka pod ssącym to nie jest, bo też by brał lewe powietrze z tego miejsca.
Miał ktoś podobny przypadek?
Może ten syk to powietrze ocierające się o przepustnice?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
drobne syczenie to normalka, szczególnie przy seryjnym dolocie. a cos jest nietak że szukasz nieszczelności?
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Pali trochę więcej, ale pewnie przez opory przy docieraniu.
Będę musiał sprawdzić spalanie tak za 1000km, to będzie wiadomo.
Podciśnienia 0.6, na starym bloku było 0.7, ale teraz jest nominał, to mniej powietrza zasysa, bo ma mniejszą pojemność, przynajmniej tak mi się wydaje. Drugi szlif daje jakieś 50cm3 więcej.
Tak poza tym, to wszystko git
Będę musiał sprawdzić spalanie tak za 1000km, to będzie wiadomo.
Podciśnienia 0.6, na starym bloku było 0.7, ale teraz jest nominał, to mniej powietrza zasysa, bo ma mniejszą pojemność, przynajmniej tak mi się wydaje. Drugi szlif daje jakieś 50cm3 więcej.
Tak poza tym, to wszystko git
Powoli powoli, bo się rozp.....li
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Przy jakich obrotach to 0.6? Trochę za małe. Powinno być lekko ponad 0.7.... tak minilapna różnica w poj raczej nie ma tu znaczenia...
a tak z ciekawości, od czego będzie zależeć to podciśnienie?
Poszukuję...
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Głównie własnie od pojemności i smamej sprawności danej jednostki(ile silnik może zassać). Zależy też oczywiście od obrotów i samej kontrukcji kol. ssacego i ukł. dolotowego.
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Przy 850/900 RPM.
Od obciążenia też zależy. Jak miałem jeszcze wisco to było 0.6, po zamontowaniu elektrycznych wentylatorów było 0.7.
Od obciążenia też zależy. Jak miałem jeszcze wisco to było 0.6, po zamontowaniu elektrycznych wentylatorów było 0.7.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
W każdym razie jeśli ładnie trzyma wolny obroty i nie dusi w żadnym zakresie to raczej nie ma nieszczelności. Syczenie to normalka a podciśnienie mozę nawet trochę zegar przekłamywać... Gdzie masz podłączony ? Jeśli wespół z blowoffem to podciśnienie moze pokazywać niższe bo blow zazwyczaj lekko przecieka i zmniejsza podciśnienie w wężyku.
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Obrotów nigdy nie trzymał idealnie. Zawsze chodził od 800 do 950.
Co bym nie robił nie ustawie na 800/850. Jak robie według serwisówki to po ustawieniu śrubki i włożeniu wtyczki krokowego wskakuje na 900. Krokowe też podmieniałem.
Czujnik wpięty w wężyk od kolektora do Regulatora ciśnienia paliwa. BOVa niemam aktualnie, wole pigeona
Co bym nie robił nie ustawie na 800/850. Jak robie według serwisówki to po ustawieniu śrubki i włożeniu wtyczki krokowego wskakuje na 900. Krokowe też podmieniałem.
Czujnik wpięty w wężyk od kolektora do Regulatora ciśnienia paliwa. BOVa niemam aktualnie, wole pigeona
Ostatnio zmieniony śr 11 sty, 2012 18:45 przez BarTeX5575, łącznie zmieniany 1 raz.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
BarTeX5575, Chłopaki kiedyś pisali, że lepiej nei podłączać zegarka pod regulator paliwa.. Bo w razie jakiejś nieszczelności może być nieciekawie z paliwkiem, ale zerknij dobrze za silnik bo ja też myślałem, że mam tam podłączone a okazało się, że podłączyłem jednak między kolektor a to z wężykami na kielichu po stronie kierowcy
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
to z wężykiem najczęściej się wywala i regulator podpina bezpośrednio do kol.ssącego. I tak ajk Skolimus psize lepiej żeby regulator miał "wyłączność" no podciśnienie... Jak nam sie zepsuje podciśnienie od regulatora to będzie rzeźnia...
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Mam bezpośrednio regulator do kolektora, wywaliłem już dawno to cuś przy Power tranzistorze. Wiem czym grozi źle podpięty wężyk do regulatora.
Swoją drogą to cuś przy Power resistorze jest bez sensu, bo działa tylko przed minutę, czy dwie już nie pamiętam. Na zimnym ok, bo nie jeździ się na ciśnieniu przed rozgrzaniem, ale jak silnik jest ciepły, zgasi się i odpali, da w palnik to tłoki lecą...
Swoją drogą to cuś przy Power resistorze jest bez sensu, bo działa tylko przed minutę, czy dwie już nie pamiętam. Na zimnym ok, bo nie jeździ się na ciśnieniu przed rozgrzaniem, ale jak silnik jest ciepły, zgasi się i odpali, da w palnik to tłoki lecą...
Powoli powoli, bo się rozp.....li
mały OT: czyli mam wywalić to z wężykami ? Coś tam ważnego jest ? Jakaś mała instrukcja?
EDIT
juz sie wgryzłem w temat i wiem co i jak
EDIT
juz sie wgryzłem w temat i wiem co i jak
Ostatnio zmieniony czw 12 sty, 2012 00:20 przez skolimus, łącznie zmieniany 2 razy.
BarTex5575 PRCSVS działa tylko na zimnym przez 180s wszystko.
temat o podciśnieniu:
http://forum.turbokillers.com/tematy11/podcisnienie-drobna-niejasnosc-vt5261.htm?highlight=paliwa
temat o podciśnieniu:
http://forum.turbokillers.com/tematy11/podcisnienie-drobna-niejasnosc-vt5261.htm?highlight=paliwa