Nieszczelno?? kolektora

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Zawiozłem blok na osiowania i o dziwo nic nie musiał robić, pomierzył, powiedział, że wszystko idealnie pasuje i tyle.

Silnik odpaliłem w środę, dzisiaj dopiero zmierzyłem ciśnienie sprężania i jest 12 na każdym, czyli mini remont wyszedł good :wink:
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

I znowu wracamy do tematu powietrza...

Słychać syczenie z okolicy kolektora ssącego przy lekkim otwarciu przepustnicy.
Jak jest zamknięta, nic nie syczy, więc raczej uszczelka pod ssącym to nie jest, bo też by brał lewe powietrze z tego miejsca.

Miał ktoś podobny przypadek?

Może ten syk to powietrze ocierające się o przepustnice?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

drobne syczenie to normalka, szczególnie przy seryjnym dolocie. a cos jest nietak że szukasz nieszczelności?
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Pali trochę więcej, ale pewnie przez opory przy docieraniu.
Będę musiał sprawdzić spalanie tak za 1000km, to będzie wiadomo.

Podciśnienia 0.6, na starym bloku było 0.7, ale teraz jest nominał, to mniej powietrza zasysa, bo ma mniejszą pojemność, przynajmniej tak mi się wydaje. Drugi szlif daje jakieś 50cm3 więcej.

Tak poza tym, to wszystko git :)
Powoli powoli, bo się rozp.....li
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Przy jakich obrotach to 0.6? Trochę za małe. Powinno być lekko ponad 0.7.... tak minilapna różnica w poj raczej nie ma tu znaczenia...
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

a tak z ciekawości, od czego będzie zależeć to podciśnienie?
Poszukuję...
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Głównie własnie od pojemności i smamej sprawności danej jednostki(ile silnik może zassać). Zależy też oczywiście od obrotów i samej kontrukcji kol. ssacego i ukł. dolotowego.
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Przy 850/900 RPM.

Od obciążenia też zależy. Jak miałem jeszcze wisco to było 0.6, po zamontowaniu elektrycznych wentylatorów było 0.7.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

W każdym razie jeśli ładnie trzyma wolny obroty i nie dusi w żadnym zakresie to raczej nie ma nieszczelności. Syczenie to normalka a podciśnienie mozę nawet trochę zegar przekłamywać... Gdzie masz podłączony ? Jeśli wespół z blowoffem to podciśnienie moze pokazywać niższe bo blow zazwyczaj lekko przecieka i zmniejsza podciśnienie w wężyku.
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Obrotów nigdy nie trzymał idealnie. Zawsze chodził od 800 do 950.
Co bym nie robił nie ustawie na 800/850. Jak robie według serwisówki to po ustawieniu śrubki i włożeniu wtyczki krokowego wskakuje na 900. Krokowe też podmieniałem.

Czujnik wpięty w wężyk od kolektora do Regulatora ciśnienia paliwa. BOVa niemam aktualnie, wole pigeona :wink:
Ostatnio zmieniony śr 11 sty, 2012 18:45 przez BarTeX5575, łącznie zmieniany 1 raz.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

BarTeX5575, Chłopaki kiedyś pisali, że lepiej nei podłączać zegarka pod regulator paliwa.. Bo w razie jakiejś nieszczelności może być nieciekawie z paliwkiem, ale zerknij dobrze za silnik bo ja też myślałem, że mam tam podłączone a okazało się, że podłączyłem jednak między kolektor a to z wężykami na kielichu po stronie kierowcy :)
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

to z wężykiem najczęściej się wywala i regulator podpina bezpośrednio do kol.ssącego. I tak ajk Skolimus psize lepiej żeby regulator miał "wyłączność" no podciśnienie... Jak nam sie zepsuje podciśnienie od regulatora to będzie rzeźnia...
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Mam bezpośrednio regulator do kolektora, wywaliłem już dawno to cuś przy Power tranzistorze. Wiem czym grozi źle podpięty wężyk do regulatora.

Swoją drogą to cuś przy Power resistorze jest bez sensu, bo działa tylko przed minutę, czy dwie już nie pamiętam. Na zimnym ok, bo nie jeździ się na ciśnieniu przed rozgrzaniem, ale jak silnik jest ciepły, zgasi się i odpali, da w palnik to tłoki lecą...
Powoli powoli, bo się rozp.....li
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

mały OT: czyli mam wywalić to z wężykami ? Coś tam ważnego jest ? Jakaś mała instrukcja?

EDIT

juz sie wgryzłem w temat :) i wiem co i jak
Ostatnio zmieniony czw 12 sty, 2012 00:20 przez skolimus, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

BarTex5575 PRCSVS działa tylko na zimnym przez 180s wszystko.

Obrazek

temat o podciśnieniu:
http://forum.turbokillers.com/tematy11/podcisnienie-drobna-niejasnosc-vt5261.htm?highlight=paliwa
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”