Nieszczelno?? kolektora

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Szukam przyczyny szarpania powyżej 0.5 Bara, oraz sporadycznego gaśnięcia po odpaleniu zimnego silnika i zauważyłem takie cuś.

Jak odpalam z rana zimny silnik, czasami chodzi nierówno, trzeba wtedy przytrzymać go na 1200 obrotów by nie zgasł i po 5-10 sekundach się uspokaja.
Chodzi mi o to, że w czasie gdy chodzi nierówno lub zaraz po tym jak już się ustabilizuje i można puścić gaz podciśnienie w kolektorze mam -0,2 do -0,4, czyli trochę za małe. Później wraca do -0,6 i chodzi równo.

Według mnie wskazuje to na nieszczelność w kolektorze, gdzieś za przepustnicą, jak na ciepłym zrzuciłem rury od IC to chodził dobrze na -0.6 Bara, więc nieszczelność dolotu niema nic do kolektora...

Pytanie mam takie, jak sprawdzić nieszczelność kolektora nie zdejmując go, da się coś takiego zrobić?

Jak zatkam wszystkie wejścia powietrza i silnik zgaśnie to znaczy, że jest szczelny?

Po drugie trochę dziwne, że po odpaleniu kolektor niby jest nieszczelny, potem jakby się uszczelniał...
Ostatnio zmieniony wt 29 lis, 2011 01:01 przez BarTeX5575, łącznie zmieniany 1 raz.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
edek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 92
Rejestracja: śr 01 paź, 2008 12:34
Lokalizacja: słupca

Miejsca łączeń smaruj pędzelkiem umoczonym w pb.Jak zassie to ci sie zmienia obroty.Albo można psikac np.wd40 z cieńka rurką.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Spadek podcisnienia może być skutkiem a nie przyczyna przygasania. Ogolenie z tego co opisales to raczej nie jest nieszczelnosc.
Awatar użytkownika
mattew
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 100
Rejestracja: ndz 06 mar, 2011 13:20
Lokalizacja: Bologna / Wrocław

Mi tez dzieje sie cos podobnego...
Jak odpalam suke po np. tygodniu w garazu przez chwilke slabo trzyma obroty i telepie, wystarczy wlasnie przez 10-15 sekund potrzymac ja na 1500obr i jest git...

Nieraz zdaza sie ze przy jezdzie na 1ce tak gdzies miedzy 1000-1500obr delikatnie tylko trzymajac gaz troche szarpie, tak jakbym delikatnie dodawal na sekunde gazu.... ale tylko delikatnie trzymam silnik na obrotach....
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jeśli nie uszczelka, to co?

Czasami zdarzało się, że odpaliłem, przygasał aż zgasł i mogłem sobie kręcić rozruszkiniem pół dnia i nie odpalał bez lekkiego dodania gazu. Jak na lekko wciśniętym gazie zakręciłem to od razu odpalał.
Czujnik temperatury jest git, kable też sprawdzone.
Wtrysk lejący?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

tps...
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

mialem takie same objawy , okazalo sie ze padly swiece .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Awatar użytkownika
BUGALUS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 757
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 20:58
Lokalizacja: pruszcz gdanski

mi na zimnym na wolnych telepie z 30 sekund potem wszystko gra mam 1 cewkę walniętą ,
możesz mieć brudną przepustnice
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wszystko już hula. Na 3 i 4 garze w cewce nie było węglików, czy jak to się tam zwie, takie czarne na sprężynce dociskające do świecy. Podmieniłem jeszcze przepływki, bo miałem drugą i jest git.
Leci do 1 Bara migiem bez żadnych przycięć i na zimnym hula elegancko.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

To dziwne bo większość CA jakei widziałem dawno już nie ma tych wenglików i w niczym to nie przeszkadza.
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

No i wróciło... Szarpie czasami, naprawde sporadycznie, ale chyba będę musiał ściągnąć ten kolektor, bo na jałowym zaczęło go telepać i podciśnienie -0.5 cały czas, gdzie na rozgrzanym miał zawsze -0.7.

Mam takie pytanie, bo nie mogę nigdzie znaleźć drugiej uszczelki kolektora, tej "pierwszej", nie przy głowicy. Od głowicy kupie Cometica, a tą drugą mogę na sylikon skleić, Reinza oczywiście, nie jakiś tam pierwszy lepszy?
Wycinana z papieru chyba tam nie przejdzie, bo się upali :)

Sprawdze jeszcze kompresje, bo dymi przy pełnym gazie i lekko olej czuć, ale to chyba turbo, bo luzy ma straszne.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Jeśli chodzi o uszczelkę kolektor-turbo to jest tylko jedna odpowiedź. Metalowa uszczelka od lublina, poszukaj na allegro. Całe 4, albo 6 zł kosztuje.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Chodzi mi o kolektor ssący... :D
Przed turbo mam lublinową właśnie, bo mi kiedyś wywaliło.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

sylikonem to można sobie łazienke kleić a nie kolektor:p

Jak Ci zzależy to mogę ząłatwić taką uszczelkę za 100zł za sztukę (nic na tym nie zarabiam tak gość bierze!) z zajebiście wytryzmałego materiału którego napewno nie wydmucha, a seryjne czasem lubi dmuchnąć.

Jeśli chcesz taniej to kup w jakimś sklepie techniczno motoryzacyjnym kryngelit/polonit-to jest materiał z którego będziesz mógł dociąć uszczelki. Nastepnie przykładasz wstepnie docięty arkusz to kol. i obstukując kluczem płaskim(oczkiem) po krawędzi docinasz uszczelkę.

I tka mozę taką dmuchnąć szczególnie przy głowicy bo tam lubią się kruszyć od temp. Więc ja bym Ci polecał tą przy głowicy wziąć odemnie, a drugą, tą dalej od głowicy dociąć psobei z polonitu.

A najlepeij znajdz kogoś kto robi uszczelki w twoim mieście-w każdym mieście tacy są. i wybierz jakis mocny materiał z którego Ci to dotnie.
Ostatnio zmieniony ndz 11 gru, 2011 16:01 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Po za tym dlaczego uważasz że to neiszczelność skoro raz problem jest a raz znika? O.o
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”