Szukam przyczyny szarpania powyżej 0.5 Bara, oraz sporadycznego gaśnięcia po odpaleniu zimnego silnika i zauważyłem takie cuś.
Jak odpalam z rana zimny silnik, czasami chodzi nierówno, trzeba wtedy przytrzymać go na 1200 obrotów by nie zgasł i po 5-10 sekundach się uspokaja.
Chodzi mi o to, że w czasie gdy chodzi nierówno lub zaraz po tym jak już się ustabilizuje i można puścić gaz podciśnienie w kolektorze mam -0,2 do -0,4, czyli trochę za małe. Później wraca do -0,6 i chodzi równo.
Według mnie wskazuje to na nieszczelność w kolektorze, gdzieś za przepustnicą, jak na ciepłym zrzuciłem rury od IC to chodził dobrze na -0.6 Bara, więc nieszczelność dolotu niema nic do kolektora...
Pytanie mam takie, jak sprawdzić nieszczelność kolektora nie zdejmując go, da się coś takiego zrobić?
Jak zatkam wszystkie wejścia powietrza i silnik zgaśnie to znaczy, że jest szczelny?
Po drugie trochę dziwne, że po odpaleniu kolektor niby jest nieszczelny, potem jakby się uszczelniał...
Nieszczelno?? kolektora
Moderator: Moderator
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony wt 29 lis, 2011 01:01 przez BarTeX5575, łącznie zmieniany 1 raz.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Spadek podcisnienia może być skutkiem a nie przyczyna przygasania. Ogolenie z tego co opisales to raczej nie jest nieszczelnosc.
Mi tez dzieje sie cos podobnego...
Jak odpalam suke po np. tygodniu w garazu przez chwilke slabo trzyma obroty i telepie, wystarczy wlasnie przez 10-15 sekund potrzymac ja na 1500obr i jest git...
Nieraz zdaza sie ze przy jezdzie na 1ce tak gdzies miedzy 1000-1500obr delikatnie tylko trzymajac gaz troche szarpie, tak jakbym delikatnie dodawal na sekunde gazu.... ale tylko delikatnie trzymam silnik na obrotach....
Jak odpalam suke po np. tygodniu w garazu przez chwilke slabo trzyma obroty i telepie, wystarczy wlasnie przez 10-15 sekund potrzymac ja na 1500obr i jest git...
Nieraz zdaza sie ze przy jezdzie na 1ce tak gdzies miedzy 1000-1500obr delikatnie tylko trzymajac gaz troche szarpie, tak jakbym delikatnie dodawal na sekunde gazu.... ale tylko delikatnie trzymam silnik na obrotach....
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jeśli nie uszczelka, to co?
Czasami zdarzało się, że odpaliłem, przygasał aż zgasł i mogłem sobie kręcić rozruszkiniem pół dnia i nie odpalał bez lekkiego dodania gazu. Jak na lekko wciśniętym gazie zakręciłem to od razu odpalał.
Czujnik temperatury jest git, kable też sprawdzone.
Wtrysk lejący?
Czasami zdarzało się, że odpaliłem, przygasał aż zgasł i mogłem sobie kręcić rozruszkiniem pół dnia i nie odpalał bez lekkiego dodania gazu. Jak na lekko wciśniętym gazie zakręciłem to od razu odpalał.
Czujnik temperatury jest git, kable też sprawdzone.
Wtrysk lejący?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
tps...
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
mialem takie same objawy , okazalo sie ze padly swiece .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Wszystko już hula. Na 3 i 4 garze w cewce nie było węglików, czy jak to się tam zwie, takie czarne na sprężynce dociskające do świecy. Podmieniłem jeszcze przepływki, bo miałem drugą i jest git.
Leci do 1 Bara migiem bez żadnych przycięć i na zimnym hula elegancko.
Leci do 1 Bara migiem bez żadnych przycięć i na zimnym hula elegancko.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
To dziwne bo większość CA jakei widziałem dawno już nie ma tych wenglików i w niczym to nie przeszkadza.
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
No i wróciło... Szarpie czasami, naprawde sporadycznie, ale chyba będę musiał ściągnąć ten kolektor, bo na jałowym zaczęło go telepać i podciśnienie -0.5 cały czas, gdzie na rozgrzanym miał zawsze -0.7.
Mam takie pytanie, bo nie mogę nigdzie znaleźć drugiej uszczelki kolektora, tej "pierwszej", nie przy głowicy. Od głowicy kupie Cometica, a tą drugą mogę na sylikon skleić, Reinza oczywiście, nie jakiś tam pierwszy lepszy?
Wycinana z papieru chyba tam nie przejdzie, bo się upali
Sprawdze jeszcze kompresje, bo dymi przy pełnym gazie i lekko olej czuć, ale to chyba turbo, bo luzy ma straszne.
Mam takie pytanie, bo nie mogę nigdzie znaleźć drugiej uszczelki kolektora, tej "pierwszej", nie przy głowicy. Od głowicy kupie Cometica, a tą drugą mogę na sylikon skleić, Reinza oczywiście, nie jakiś tam pierwszy lepszy?
Wycinana z papieru chyba tam nie przejdzie, bo się upali
Sprawdze jeszcze kompresje, bo dymi przy pełnym gazie i lekko olej czuć, ale to chyba turbo, bo luzy ma straszne.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Jeśli chodzi o uszczelkę kolektor-turbo to jest tylko jedna odpowiedź. Metalowa uszczelka od lublina, poszukaj na allegro. Całe 4, albo 6 zł kosztuje.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Chodzi mi o kolektor ssący...
Przed turbo mam lublinową właśnie, bo mi kiedyś wywaliło.
Przed turbo mam lublinową właśnie, bo mi kiedyś wywaliło.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
sylikonem to można sobie łazienke kleić a nie kolektor:p
Jak Ci zzależy to mogę ząłatwić taką uszczelkę za 100zł za sztukę (nic na tym nie zarabiam tak gość bierze!) z zajebiście wytryzmałego materiału którego napewno nie wydmucha, a seryjne czasem lubi dmuchnąć.
Jeśli chcesz taniej to kup w jakimś sklepie techniczno motoryzacyjnym kryngelit/polonit-to jest materiał z którego będziesz mógł dociąć uszczelki. Nastepnie przykładasz wstepnie docięty arkusz to kol. i obstukując kluczem płaskim(oczkiem) po krawędzi docinasz uszczelkę.
I tka mozę taką dmuchnąć szczególnie przy głowicy bo tam lubią się kruszyć od temp. Więc ja bym Ci polecał tą przy głowicy wziąć odemnie, a drugą, tą dalej od głowicy dociąć psobei z polonitu.
A najlepeij znajdz kogoś kto robi uszczelki w twoim mieście-w każdym mieście tacy są. i wybierz jakis mocny materiał z którego Ci to dotnie.
Jak Ci zzależy to mogę ząłatwić taką uszczelkę za 100zł za sztukę (nic na tym nie zarabiam tak gość bierze!) z zajebiście wytryzmałego materiału którego napewno nie wydmucha, a seryjne czasem lubi dmuchnąć.
Jeśli chcesz taniej to kup w jakimś sklepie techniczno motoryzacyjnym kryngelit/polonit-to jest materiał z którego będziesz mógł dociąć uszczelki. Nastepnie przykładasz wstepnie docięty arkusz to kol. i obstukując kluczem płaskim(oczkiem) po krawędzi docinasz uszczelkę.
I tka mozę taką dmuchnąć szczególnie przy głowicy bo tam lubią się kruszyć od temp. Więc ja bym Ci polecał tą przy głowicy wziąć odemnie, a drugą, tą dalej od głowicy dociąć psobei z polonitu.
A najlepeij znajdz kogoś kto robi uszczelki w twoim mieście-w każdym mieście tacy są. i wybierz jakis mocny materiał z którego Ci to dotnie.
Ostatnio zmieniony ndz 11 gru, 2011 16:01 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Po za tym dlaczego uważasz że to neiszczelność skoro raz problem jest a raz znika? O.o