Nieszczelno?? kolektora

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jest przyczyna. Kompresja zniknęła na 3 garze... Wszędzie jest 13, na 3 jest 7. Wiem, że to nie pierścienie, bo robiłem próbe olejową. Stawiam na uszczelke, ale zawory też mogły się upalić, zdejme głowe to będzie wiadomo.
Wie ktoś ile mogą kosztować zawory i czy można kupić 2, nie cały komplet?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

stawiam na półkę na tłoku :mrgreen: Jeśłi tak to po remoncie musisz wszystkoi posprawdzac bo znaczyło by to że miałeś stukowe g:(\
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Według mnie to będzie na 90% uszczelka. W końcu 20 letnia nie mogła wytrzymać 1 Bara. Nic się upalić też raczej nie mogło, bo mieszanka cholernie bogata, świece niemają nawet milimetra białego nalotu :)
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
mattew
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 100
Rejestracja: ndz 06 mar, 2011 13:20
Lokalizacja: Bologna / Wrocław

BarTeX5575 pisze:Nic się upalić też raczej nie mogło, bo mieszanka cholernie bogata, świece niemają nawet milimetra białego nalotu
Podlacze sie z jednym pytaniem...
Od 5k km mam swiece NGK Iridium o jeden stopien chlodniejsze od oryginalnych.
Dzisiaj zmienialem uszczelke pod pokrywami zaworow i odrazu zobaczylem na swiece...
Jest na nich troche czerwonego nalotu.... ? Normalne ?
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Daj foto świec :wink:
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
mattew
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 100
Rejestracja: ndz 06 mar, 2011 13:20
Lokalizacja: Bologna / Wrocław

BarTeX5575 pisze:Daj foto świec
Patrzylem na rozne przyklady i wychodzi ze wszystko ok, swieca jest jak nowka, czysciutka i na elektrodzie jest troszke czerwono-ceglastego nalotu. Wszystko w normie, stare swiece w sumie tez byly w super stanie po 35tys km, tylko troche bialo-szarego nalotu ;)

Juz wszystko jasne 8)
Ostatnio zmieniony pn 12 gru, 2011 22:27 przez mattew, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jeszcze jedno pytanie, bo do mojej kompresji.
Dzień przed tym, jak mierzyłem wywaliło mi bagnet i zarzygało silnik lekko.

Może być tak, że uszczelka pękła w taki sposób, że zrobiło się małe przejście między cylindrem, a kanałem spływu z głowicy i cisnienie z cylindra poszło w kanał, przez co do miski i bagnet wyleciał?

Ta półka w tłoku mi się nie wydaje, bo próba olejowa nie wskazywała na pierścienie, a stało się to jakoś tydzień po załadowaniu 1 Bara, a najsłabszym punktem jest 20 letnia uszczelka :D
Powoli powoli, bo się rozp.....li
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

pólki na tłokach na 100%
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Bez wyciągania tłoka nie sprawdze chyba.
Możesz przedstawić mi jakąś teorię, przyczynę, czemu tak twierdzisz?
Powoli powoli, bo się rozp.....li
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Jesli dmucha Ci spalinami z bagnetu/wywala bagnet to znaczy że cisnienie sprężania przedostaje się przez pierścienie do komory korbowej gdzie kończy się rurka od bagnetu, a dalej to wiadomo...
Jeśli były by to zawory to ciśnienie szło by w wydech/dolot.

Zresztą przerabiałem popękane półki 2 razy:/ Za każdym razem dmuchało spalinami z bagnetu albo w początkowym stadium awarii conajmniej go wywalało przy bucie.


Czyli półki albo same pierścienie się rozwaliły. Proponuje najpierw zrzucić głowę-pooglądać dla pewności zawory, a jeśli są w porządku to niestety trzeba rozebrać silnik dalej...

Jak będziesz chciał zmienić tylko tłoki/pierścienie bez szlifu(co zresztą proponuję jeśli nie widać rys na gładzi gołym okiem) to nie zdejmuj pompy oliwy i tylnego uszczelniacza wału i zostaw wał w silniku-wystarczy zdjąć miskę i już możesz odkręcić korby i wyciągnąć tłoki. Zaoszczędzisz czas i hajs na nowe uszczelniacze wału, ale za to nei obejrzysz stanu panewek głównych. Ale jak korbowe będa oki to raczej główne też.
Ostatnio zmieniony pt 16 gru, 2011 19:58 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Dzisiaj głowica poszła do góry i tak.
Uszczelka wygląda niby dobrze, niema żadnych czarnych śladów, żadnego przerwania.
Zawory coś mi się wydały podejrzane, dotarłem je dla pewności.
Gładź cylindra niema żadnych rysek, na wyczucie jest gładka.

Cały czas ciekawi mnie ta teoria z półką tłoka...
Dajmy na to, że pęknie i nie pozostawi śladów na gładzi, czyli będzie tak jakby ten kawałek pęknięty będzie, ale będzie na swoim miejscu.
Wtedy pierścień i tak powinien uszczelnić cylinder.
Gdzieś na forum czytałem, że ktoś miał pękniętą półkę i idealne sprężanie.

Może jeszcze mało wiem o tych japońskich wynalazkach, jak CA :)
Powoli powoli, bo się rozp.....li
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Trochę szkoda że docierałes zawory Brt pisął zę isę nie powinno. Ja u siebie tez to robiłem ale drugi raz bym to olał...

Tak może półka poleciec w ten sposób że jest kompresja (powinna być minimum z bar niższa), cylinder nei zostanie porysowany a z bagnetu będzie już dmuchało...

I powiem Ci jeszcze że 7 bar to akurat na walnięta półkę więc musisz podjąć decyzję-zakłądac teraz głowę i liczyć na poprawe(trochę bezsens) albo rozbierać tak jak pisałem przy okazji obadasz panewki. Masz njową pompę oleju? Jelsi nie to zmień sobie odrazu... Panewki w sumie tez możesz zmienić profilaktycznie ale to będziemy się zastanawiac jak rozbierzesz juz...
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

No to Piotrek, zwracam honor :wink:
Wyjąłem silnik, miskę i tłoki.
Na 3 garze półka między dwoma pierścieniami od góry rozpadła się na 2 części. Przed pierścieniem olejowym też pękło.
Na 4 garze widać pęknięcie, ale nie odchodził kawałem tłoka, dopiero jak zdjąłem pierścień to półka się rozsypała. Czwarty gar miał odziwo dobrą kompresję.
Pierwszy i drugi git.

Niema co zakładać dwóch tłoków, muszę szukać kompletu z pierścieniami i swożniami.

Panewki są praktycznie idealne.

Teraz pytanie, od czego to się stało?
Przypuszczam, że stuki (mam seryjne IC)...
Ostatnio zmieniony sob 17 gru, 2011 18:08 przez BarTeX5575, łącznie zmieniany 1 raz.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Szczerze powiedziawszy to możesz spokojnie dokupić dwa używane tłoki i tylko nowe pierścienie koniecznie. Delikatnie obchodź się z przekładaniem sworznia-jakiś odrdzewiacz/penetrator będzie przydatny.
Stare tłoki możesz sprawdzić w ten sposób że wkładasz między półki płaski śrubokręt i robisz taki ruch jakbyś chciał je wyłamać tylko z małą siłą żeby ich nie wyłamac a tylko sprawdzić czy nie ma mikro pęknięć i czy półka nie trzyma się czasem na zasadzie "patrz ale nie rusz". Tylko nie napinaj się za bardzo bo faktycznie półki sobie połamiesz-są dość kruche.

Ale najczęściej lecą dwa ostatnie tłoki właśnie...

Honownaie/planowanie-ja jestem na NIE ;) Ale to ejst moja kontrowersyjna opinia. Ja tak skłądałem moje CA i kilka innych CA tak składanych nadal jeździ. Zrobisz jak uwazasz... Ja mam zero zaufania do szlifierzy, przejachałem się na kilku i wiele moich znajomych też... jak dla mnie to szlifierz zrobi dobrze jak się pomyli ;)



Przyczyny? może byc cała masa... Jak wyglądają denka tłoków? Nie sa poprzypalane/potopione?

Tak na szybko to: pompa paliwa/filtr, za mały icek za duże doładowanie, za ciepłe świece, złe paliwo, ktoś keidys remontował i splanował głowice dopręzając silnik.

Największe prawdopodobieństwo to ta pompa paliwa i zapłon.
Z zapłonem jest jeszcze tak śmiesznie ze jak mamy przestawiony rozrząd w ten sposób że wałek wydechowy jest przestawiony względem wału to mimo że na lampie wyjdzie dobrze zapłon to tak naprawdę jest przestawiony.

Więc warto poświęcić czas na dobre ustawienie rozrządu i policzenie zębów, a cas na dobrze ustawionym zapłonie powinnien wypadać po środku fasolek do ustawiania. Jeśli wypada inaczej przy 15 stopniach to jest źle ustawiony rozrząd.

Jak tłoki mają poniszczone denka to koniecznie wklej zdjecia!
Ostatnio zmieniony sob 17 gru, 2011 19:07 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Barta
Stały gość
Stały gość
Posty: 384
Rejestracja: ndz 29 lis, 2009 12:18
Lokalizacja: spod warszawy

W moim s13 są dokładnie takie same objawy co tutaj opisane. Bez lekkiego dodania gazu często ledwie odpala.

To samo działo się w S13 znajomych których spotkałem kiedyś na Bemowie.
Ja wymieniłem uszczelki na oryginalne metalowe od nissana. Właśnie do modelu S13.
Zobaczymy czy to coś pomogło. Ale to za jakiś czas bo teraz rozkopany w garażu
Obecnie '92 200SX S13 CA18DET GT2860RS
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”