INTERCOOLER I BOV - JAK SI? ZA TO ZABRA???

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Motherfunker
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 1
Rejestracja: śr 04 sty, 2012 21:24
Lokalizacja: Warszawa

Hej Forumowicze :)
na dniach dostanę w swoje łapy swoje pierwsze S13. Jest to całkiem zdrowa seria, silnik oczywiście CA18DET, turbinka T25. Już mi się w głowie rodzi milion pomysłów na minutę jak by tu nieco usprawnić swoją nyskę, ale nie chcę też przesadzać z mocą, ma się fajnie jeździć i jak najbezpieczniej dla silnika. Pomyślałem, że w pierwszej kolejności dobrze by było zająć się dolotem i wydechem, wydech to raczej pestka, martwi mnie tylko sprawa zamontowania FMICa... Jestem w tym temacie zielony jak wiosenny szczypior, dlatego też proszę o wyrozumiałość :roll: W zasadzie, jak się za to zabrać? Szukałem w internecie gotowych zestawów IC, zasięgnąłem informacji i wychodziłoby na to, że taniej (wiadomo, pieniądz ważna sprawa) by było kupić rury, kolanka, IC i samemu poskładać. Czy ktoś z Was potrafi powiedzieć ile rurek, ile kolanek i jakie ich wymiary byłyby mi potrzebne? A jak z wymiarami IC? Nie chcę ładować jakiejś krowy wielkiej, z mocą wątpię żebym na tym silniku przekroczył 250koni, więc relatywnie jak najmniejszy, ale tak jak mówiłem nie znam się i nie buduję potwora więc zdaję się na Was :mrgreen: Jak ma się sprawa z podłączaniem BOVa? Jak go poprawnie umiejscowić i założyć? I jak się ma sprawa z tą belką, która znajduje się jakby pod zderzakiem? (mam na myśli to, że IC i ta belka wzajemnie sobie przeszkadzają chyba...) Przepraaaszam, że tyle pytań naraz ale używając funkcji 'SZUKAJ' natrafiałem na masę tematów dotyczących konkretnych problemów z orurowaniem, a nie znalazłem w zasadzie żadnego ABC w pigułce dotyczącego dolotu w S13 :)
Pozdrawiam

PS. Heh, mam nadzieję, że nie tylko ja zupełnie nie ogarniam jak ugryźć temat dolotu w S13, a małe know-how posłużyłoby może też komuś innemu :p
Ostatnio zmieniony śr 25 sty, 2012 16:28 przez Motherfunker, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mielnik
Stały gość
Stały gość
Posty: 409
Rejestracja: śr 20 kwie, 2011 17:56
Lokalizacja: Wrocław

Po pierwsze- cale info jest na forum. Po drugie- poczekaj az bedziesz mial auto wtedy wszytsko zobaczysz jak wyglada. Najpierw zajmij sie ogarnieciem go jak zmiana oleju itp. Bardziej tez przydadza sie dodatkowe wskazniki jak FMIC.
A jezeli juz bardzo chcesz FMIC'a to najlpiej spotkaj sie raz czy drugi z ludzmi z okolicy ( w Wawie nie brakuje) i zobacz jak oni to rozwiazali i bedziesz mogl wybrac sobie metode, bo sposobow jest kilka :)
Ale ogolnie to czytaj forum, mniej pytaj :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”