BOV w s14

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

pprzemek

Witam,
to moj pierwszy post nie mam co prawda 200sx`a :( ale mam pytanie do madrych glow: czy s14 ma seryjnie BOV jesli tak to czy warto go zmieniac ? Przejrzalem to forum kilkakrotnie i poprostu zglupialem gdyz w jednym poscie jest info ze dolozyc a w drugim ze najlepszy ten seryjny :?:

dzieki za odp i pozdr
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Przy seryjnych parametrach s14, wystarcza seryjny dump valve (BOV'a seryjnie na 90% w żadnym samochodzie z Turbo się nie montuje). Jeśli lubisz dźwięk jaki wydaje z siebie BOV w układzie otwartym (do atmosfery), to zakładasz BOV'a (nic się nie dzieje ani z silnikiem, ani z jego pracą, pod warunkiem, że BOV jest dobry i dobrze wyregulowany). Jak zwiększasz ciśnienie na turbinie, to BOV staje się koniecznością.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Assassin
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 10 mar, 2005 00:04
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

DrRedDevil pisze:BOV'a seryjnie na 90% w żadnym samochodzie z Turbo się nie montuje
hmm... u mnie seryjnie byl
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

ja się podepne pod temat
jak zdiagonozować czy dump valve działa tak jak powinien ?
można np. odłączyć rurę którą powietrze wraca do obiegu, tak żeby wywalało w atmosfere ? i wtedy posłuchać czy puszcza powietrze ?
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Assassin pisze:
DrRedDevil pisze:BOV'a seryjnie na 90% w żadnym samochodzie z Turbo się nie montuje
hmm... u mnie seryjnie byl
A możesz coś więcej napisać, może masz zdjęcie tego ustrojstwa...

IceMan, Dump Valve zawsze działa, bo tak już jest skonstruowany, że działać będzie, tan. otwiera się. Jego budowa wymaga tego aby był w układzie zamkniętym, bo jeśli jego wylot będzie do atmosfery, to zakłuci pracę silnika. Jedyny problem, to taki, że są one średniej jakości, i zwyczajnie z czasem słabną. Pierwszy objaw słabego DV, to niższe ciśnienie w układzie (jeden manometr i już mamy jakiś pogląd), z tym, że jeśli zorientujemy się, że w układzie panuje mniejsze ciśnienie niż powinno, to już jest za późno i prawdopodobnie czeka nas remont turbiny. Wynika to z tego, że wszelkie powstałe straty ciśnienia w układzie, turbina stara się nadrobić i kręcąc się szybciej chce do pompować do poziomu właściwego ciśnienia. W efekcie straty przez np. błędnie działający DV są coraz większe, a turbina ma swoją granicę obrotową, po przekroczeniu której trafia ją szlak, i przeważnie dopiero wtedy widzimy, że w układzie jest mniejsze ciśnienie.

Właśnie jakość DV jest jednym z powodów, dla których przechodzi się no BOV'a, nawet jeśli jest BOV wpięty w układ zamknięty jak DV, to i tak jest lepiej, pewniej i bezpieczniej dla turbiny.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

okej, wszystko dla mnie jasne
teraz tylko napisz gdzie manometr podpiąć żeby sprawdzić czy jest ok
mam go podłączyć normalnie jak do pomiaru doładowania ? w ogóle ile s14 ładuje fabrycznie ? bo różne wersje widziałem od 0,5 do 0,6
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Assassin
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 10 mar, 2005 00:04
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

DrRedDevil pisze:
Assassin pisze:
DrRedDevil pisze:BOV'a seryjnie na 90% w żadnym samochodzie z Turbo się nie montuje
hmm... u mnie seryjnie byl
A możesz coś więcej napisać, może masz zdjęcie tego ustrojstwa...
patrzac pod maske to po lewej stronie przed przepustnica odchodzi od rury doprowadzajacej powietrze taki wezyk... jak bede mial chwilke to cykne fotke...

jak jeszcze nie montowales nieseryjnego BOV to uchyl sobie pokrywe filtra powietrza i niech ktos wdepnie w gaz do 6tys obrotow i pusci... powinno byc go delikatnie slychac... przynajmniej u mnie bylo go slychac :)
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

Assassin, to nie miałes BOV-a a dump valve który jest seryjnie montowany.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

IceMan pisze:Assassin, to nie miałes BOV-a a dump valve który jest seryjnie montowany.
Dokładnie tak, IceMan prawdę pisze. Jego wygląd może zmylić, ale to nie jest BOV. BOV'a nie rozpoznaje się po dźwięku, tylko po zasadzie działania/budowie.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”