Witam,
to moj pierwszy post nie mam co prawda 200sx`a ale mam pytanie do madrych glow: czy s14 ma seryjnie BOV jesli tak to czy warto go zmieniac ? Przejrzalem to forum kilkakrotnie i poprostu zglupialem gdyz w jednym poscie jest info ze dolozyc a w drugim ze najlepszy ten seryjny
dzieki za odp i pozdr
BOV w s14
Moderator: Moderator
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
Przy seryjnych parametrach s14, wystarcza seryjny dump valve (BOV'a seryjnie na 90% w żadnym samochodzie z Turbo się nie montuje). Jeśli lubisz dźwięk jaki wydaje z siebie BOV w układzie otwartym (do atmosfery), to zakładasz BOV'a (nic się nie dzieje ani z silnikiem, ani z jego pracą, pod warunkiem, że BOV jest dobry i dobrze wyregulowany). Jak zwiększasz ciśnienie na turbinie, to BOV staje się koniecznością.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
hmm... u mnie seryjnie bylDrRedDevil pisze:BOV'a seryjnie na 90% w żadnym samochodzie z Turbo się nie montuje
ja się podepne pod temat
jak zdiagonozować czy dump valve działa tak jak powinien ?
można np. odłączyć rurę którą powietrze wraca do obiegu, tak żeby wywalało w atmosfere ? i wtedy posłuchać czy puszcza powietrze ?
jak zdiagonozować czy dump valve działa tak jak powinien ?
można np. odłączyć rurę którą powietrze wraca do obiegu, tak żeby wywalało w atmosfere ? i wtedy posłuchać czy puszcza powietrze ?
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
A możesz coś więcej napisać, może masz zdjęcie tego ustrojstwa...Assassin pisze:hmm... u mnie seryjnie bylDrRedDevil pisze:BOV'a seryjnie na 90% w żadnym samochodzie z Turbo się nie montuje
IceMan, Dump Valve zawsze działa, bo tak już jest skonstruowany, że działać będzie, tan. otwiera się. Jego budowa wymaga tego aby był w układzie zamkniętym, bo jeśli jego wylot będzie do atmosfery, to zakłuci pracę silnika. Jedyny problem, to taki, że są one średniej jakości, i zwyczajnie z czasem słabną. Pierwszy objaw słabego DV, to niższe ciśnienie w układzie (jeden manometr i już mamy jakiś pogląd), z tym, że jeśli zorientujemy się, że w układzie panuje mniejsze ciśnienie niż powinno, to już jest za późno i prawdopodobnie czeka nas remont turbiny. Wynika to z tego, że wszelkie powstałe straty ciśnienia w układzie, turbina stara się nadrobić i kręcąc się szybciej chce do pompować do poziomu właściwego ciśnienia. W efekcie straty przez np. błędnie działający DV są coraz większe, a turbina ma swoją granicę obrotową, po przekroczeniu której trafia ją szlak, i przeważnie dopiero wtedy widzimy, że w układzie jest mniejsze ciśnienie.
Właśnie jakość DV jest jednym z powodów, dla których przechodzi się no BOV'a, nawet jeśli jest BOV wpięty w układ zamknięty jak DV, to i tak jest lepiej, pewniej i bezpieczniej dla turbiny.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
okej, wszystko dla mnie jasne
teraz tylko napisz gdzie manometr podpiąć żeby sprawdzić czy jest ok
mam go podłączyć normalnie jak do pomiaru doładowania ? w ogóle ile s14 ładuje fabrycznie ? bo różne wersje widziałem od 0,5 do 0,6
teraz tylko napisz gdzie manometr podpiąć żeby sprawdzić czy jest ok
mam go podłączyć normalnie jak do pomiaru doładowania ? w ogóle ile s14 ładuje fabrycznie ? bo różne wersje widziałem od 0,5 do 0,6
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
patrzac pod maske to po lewej stronie przed przepustnica odchodzi od rury doprowadzajacej powietrze taki wezyk... jak bede mial chwilke to cykne fotke...DrRedDevil pisze:A możesz coś więcej napisać, może masz zdjęcie tego ustrojstwa...Assassin pisze:hmm... u mnie seryjnie bylDrRedDevil pisze:BOV'a seryjnie na 90% w żadnym samochodzie z Turbo się nie montuje
jak jeszcze nie montowales nieseryjnego BOV to uchyl sobie pokrywe filtra powietrza i niech ktos wdepnie w gaz do 6tys obrotow i pusci... powinno byc go delikatnie slychac... przynajmniej u mnie bylo go slychac
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
Dokładnie tak, IceMan prawdę pisze. Jego wygląd może zmylić, ale to nie jest BOV. BOV'a nie rozpoznaje się po dźwięku, tylko po zasadzie działania/budowie.IceMan pisze:Assassin, to nie miałes BOV-a a dump valve który jest seryjnie montowany.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com