intercooler

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

tomp

Jeśli moge cos zaproponowac (bo sam niestety tego nie wiem) to moznaby rzucic watek wstawienia IC przed przednie kolo na forum street racing. Jest tam kilka osob co chyba mo o tym pojecie i moze miec z tym doswiadczenie (nie zebym uwazal to forum za wyrocznie :wink: ale...). Jesli oczywiscie ktos z szanownych forumowiczow ma o tym jakas wiedze, to strasznie jestem tego ciekawy
Anonymous

jedz na szrot tam kupisz od iveco IC za 400zl
sprawdzisz czy nie jest dziurawy, a jak jest to sie go pospawa i bedziesz mial full wypas.
Teraz powstaje problem oby IC nie bylo za duze do twojej turbiny.
s14

jarkowy, zawsze wydawalo mi sie, ze ic montowany z przodu, jest chlodzony podczas jazdy powietrzem, no chyba, ze jest caly zasloniety zderzakiem ;)
Anonymous

nalezy go umiescic centralnie po srodku i wyciac zderzak, dobrze jeszcze wrzocic banke z woda do bagarznika i wsadzic tam pompke od spryskiwaczy, wyprowadzic wezyk na IC dodatkowe chlodzeie jest gotowe :)
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

shifty pisze:nalezy go umiescic centralnie po srodku i wyciac zderzak, dobrze jeszcze wrzocic banke z woda do bagarznika i wsadzic tam pompke od spryskiwaczy, wyprowadzic wezyk na IC dodatkowe chlodzeie jest gotowe :)
Wazne jest zamontowanie samego ic. Tak jak Shifty napisal ic musi byc po srodku aby spokojnie lapal cala swoja powierzchnia duze ilosci zimnego powietrza. A do t25 to zdecydowanie ic od iveco jest za duzy tymbardziej ze w s13 juz macie niezlego laga ;)
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

http://web.200sx.nu/Projekt/TuningSaabic_S13.asp IC od saba
http://web.200sx.nu/Projekt/TuningVolvoic_S13.asp IC od Volvo
http://web.200sx.nu/projekt/ScaniaICS14/index.asp IC od scani w S14
http://www.jagmo.nu/200sx/Projects/IC/m ... _av_ic.htm kolejny IC w S14
http://web.200sx.nu/Projekt/TuningHKSIn ... er_S14.asp IC od HKS

Co do laga
Nie zaóważyłem zwiększonego laga po tym jak zamontowałem swojego diabła i rury 2,5". Sam jestem tym bardzo zdziwiony :shock:
A poza tym weże z powietrzem w S13 razem z tą niezliczona ilościa kolenek uważam za ostatni z dobrych pomysłów nissana. Każde własnoręczne połączenie IC napewno bedzie lepsze!!!
(przy samym IC sa 4 kolanka po 90 stopni a w sumie to jest ich z 10 - u mnie są 4!)

Tomp :x Chciałem zaóważyc że obrażasz conajmniej kilka osób chcąc sie zwracać z proźbą aby zapytać o to ludzi ze streetracers! Masz takie niskie mniemanie o nas czy co? :evil:
Ostatnio zmieniony śr 22 paź, 2003 21:21 przez jarkowy, łącznie zmieniany 1 raz.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ja bym zamontowal SMICa od Supry TT .... ma ktos na zbyciu ? Moze bedzie w slomczynie ....
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Anonymous

w slomczynie niebardzo ale w poznaniu napewno do wyboru do koloru :D
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

No co ty :shock: Spoko !! Jak juz zmienie turbo to jade tam i nabywam :twisted:
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
tomp

jarkowy pisze: Tomp :x Chciałem zaóważyc że obrażasz conajmniej kilka osób chcąc sie zwracać z proźbą aby zapytać o to ludzi ze streetracers! Masz takie niskie mniemanie o nas czy co? :evil:
W żadnym wypadku nie miałem zamiaru obrazić nikogo. Po pierwsze, niezaleznie od wszystkiego, mam dużo większy szacunek do tego forum niz do jakiegokolwiek innego zwiazanego z motoryzcją (chociazby ze wzgledu na otrzymaną już pomoc). Po drugie nie uważam, że chęć dowiedzenia się czegoś na interesujący temat na innym forum byłoby czyms zlym. No i przede wszystkim po trzecie nikt nic na temat zaproponowanego przez Ciebie rozwiązania montażu IC nie odpowiedział - dlatego moja mniej lub bardziej rozgarnięta próba dowiedzenia się czegoś. Jeśli ktoś się poczuł obrażony, to przykro mi, nie miałem takiej intencji

pozdrawiam :lol:
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Ok za szybko sie uniosłem. Pewnie że każde źródło informacji jest dobre jeśli informuje.
Poczułem sie troche zazdrosny :wink:
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
tomp

Ciesze sie ze tak myslisz bo już się bałem, że ledwo zarejestrowałem się i juz narobie sobie wrogów
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
o! ping

Świetne linki Jaro !! Sam montuje niezbyd duży IC do mojej TB28 ale bardzo mi się podoba ten od SAAB'a i zdjątka. Jak mój nie będzie wydawać to na pewno z Bartkiem coś wymyślimy a niewykluczone, że zasugerujemy się tą holenderska stronką 8)
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Co do rur
Postanowilem się wgłębic w temat.
Powinienem to napisac na stronie ale jakoś mi sie spieszylo.
Powyżej bylo napisane że temp rosnie o 3 stopnie na każdym metrze rury.
Tak to po części tylko prawda
Chodzi o to że w komoże silnika panuje miejwięcej 40-50stopni.Rura po sprężeniu powietrza ale przed intercoolerem ma od 20 do 60 więc to nie zawsze rura ogrzewa sie od powietrza wokoło silnika.
Powiem wiecej.
Rura przed intercoolerem zazwyczaj chlodzi sie od tego powietrza.(chociaz w naszym przypadku przebiega ona nad kolektorem wydechowym i ta część napewno narażona jest na ogrzewanie.
Jak temu zapobiec otuz gdy owiniemy rure jakąś izolacją to ta rura nie będzie oddawala ciepła na zewnątrz a przecież istnieje taka sytuacja gdy różnica temperatur jest ujemna.

Teraz trzeba by rozważyc właściwości metali i plastiku.

Plastik (cieńki) nie jest praktycznie żadną izolacją cieplną jednak powietrze nie nagrzewa się szybko od plastiku ponieważ jego ciepło właściwe jest niskie.

Aluminium. Kompletnie nie nadaje się na takie rury ponieważ idealnie przewodzi temperaturę i będzie sie ogrzewało od ciepła powietrza sprężonego i od powietrza w komoże silnika.
Mosiądz niestety podobnie (mam takie jedno kolanko-niestety)

Stal nierdzewna. Bingo. Otóż stal nierdzewna ma najmniejszą przewodność cieplna ze wszystkich stali (może prawie) i właśnie z niej powinniśmy wykonywać rury.

Co do rury za intercoolerem (20-40 stopni) uważam że powinna być one zaizolowana.
(U mnie przebiega bardzo blisko wentylatora i właściwie powietrze które ja obmywa jest zbliżone temperaturowo - miom że przechodzi ono przez chlodnicę - jednak jeśli ktoś słyszal o wiatrach termicznych bedzie wiedział dlaczego)

Miałem i mam dobre wykłady z chłodnictwa i wiem cos na ten temat.
Chętnie będe polemizował
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”