witam kolegow,
o ic bylo, czytalem wszystko ale nie znalazlem jednznacznej odpowiedzi na pytania jakie mi sie urodzily. Wielu z was pisalo ze dobor ic zalezy od mocy, przenaczenia auta itd. Czy moglbym liczyc na wasza pomoc w dobraniu najleprzego coolera do:
SR20DET Redtop + T25R docelowo 300 koni
auto z przeznaczeniem na street
T25R wstaje wczesniej niz T28 i chcialbym zeby tak zostalo czyli minimalny lag.
Chcialbym ic dedykowany wiec iveco, frontera, dodge ram odpada
podpowiedzcie czy kupowac zestaw w calosci, sam ic a piping robic samemu i oczywiscie gdzie szukac w Polsce.
Poniewaz nie chcialbym zakladac miliona tematow w kilku roznych dzialach z opisem silnika itp mam jeszcze krotkie pytanie o wydech. Mam nadzieje ze admin przymknie oko;)
to tak szybko - jaki do powyzszej specyfikacji ukald: 2,5''+screamer/2,75''/3''?
Dziekuje za pomoc
pozdrawiam
jak dobrac fmic
Moderator: Moderator
Wydech rob 3", rozwojowy na przyszlosc. Prawdopodobnie robienie orurowania wyjdzie drozej niz kupno gotowca, choc ten wymaga nierzadko paru przerobek
zrob sobie jak najkrotszy dolot a IC 550x180 ([ KLIK ] lub nawet cienszy [ KLIK ] starczy Ci spokojnie.. wiekszego nie ma sensu brac a i tak juz masz spory zapas.... jesli jestes pewien na 100% ze nie bedziesz potrzebowal wiecej mocy to nawet mniejszy mozesz wziasc..
lepiej Ci wyjdize jak kupusz sam FMIC i dolot dorobisz samemu (jesli masz mozliwosc giecia tych rur to fajnie jesli nie to pospawaj)
zamontuj sobie FMIC odwrotnie niz wszystkie dedykowane zestawy sa (czyli rurami do gory) i bezposrednio od nich pociagnij rury dolotowe idac jak nakrotsza droga (oczywiscie w miare mozliwosci) wyeliminujesz maksymalnie laga
lepiej Ci wyjdize jak kupusz sam FMIC i dolot dorobisz samemu (jesli masz mozliwosc giecia tych rur to fajnie jesli nie to pospawaj)
zamontuj sobie FMIC odwrotnie niz wszystkie dedykowane zestawy sa (czyli rurami do gory) i bezposrednio od nich pociagnij rury dolotowe idac jak nakrotsza droga (oczywiscie w miare mozliwosci) wyeliminujesz maksymalnie laga
Ostatnio zmieniony ndz 12 maja, 2013 22:11 przez Andy, łącznie zmieniany 4 razy.
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
a FMIC (front mounted intercooler) to nie jest czasem skrót od sposobu zamontowania ICka? i nie chodziło Ci o to by kupić sam IC (intercooler)?Andy pisze:lepiej Ci wyjdize jak kupusz sam FMIC i dolot dorobisz samemu
czy zamontujesz go rurami do dołu czy do góry to nie ma większego wpływu. choć montując IC nimi do dołu będziesz miał pewnie jeszcze dodatkowo je chłodzone co może zwiększyć jego wydajność. Całość również powinna być prostsza do złożenia przy takim ułożeniu.
jak nie masz zamiaru robić więcej jak 300km to i w zupełności 2.75" by Ci wystarczyło. tylko taniej kupić rury 3" bo są o wiele lepiej dostępne.
to tak z informacji ode mnie
Ostatnio zmieniony ndz 12 maja, 2013 22:04 przez Saqu, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukuję...
Intercooler montowany z przodu jak sama nazwa wskazuje :] FMIC to skrot coolera montowanego z przodu - Intercooler to nazwa ogolna
a jak kazdy wie jest jeszcze "side mounted intercooler" czyli ten maly boczny przewaznie seryjny ale mniejsza o szczegoly
pozatym z cala reszta zgadzam sie w stu procentach!
a jak kazdy wie jest jeszcze "side mounted intercooler" czyli ten maly boczny przewaznie seryjny ale mniejsza o szczegoly
pozatym z cala reszta zgadzam sie w stu procentach!
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
EEEEeeee....
Pakujesz IC tam gdzie chcesz. Można blisko przed chłodnicą, można też robić kilometrowy dolot, może być IC'ek położony w poziomie.
Kombinacji jest masa. z Rurami nie ma namniejszego problemu.
Najprostszy i najbardziej funkcjonalny dolot?
1) Przesuwasz chłodnicę wody do tyłu,
2) w miejsce po chłodnicy wody wrzucasz IC
3) mierzysz dolot
4) Kupujesz kolanka aluminiowe i łączniki zbrojone
5)... już
Jak będę robić komuś dolot, to pomierzę, zrobię mocowania i chyba zacznę sprzedawać KIT'y do "krótkiego dolotu".
Ja mam przód przerobiony, więc nie jest kompatybilny z serią ale jeżeli chcesz to porobię fotki.
Żyjemy w dobie, gdzie spawać nie trzeba, giąć rur nie trzeba. Wszystko się klika "do koszyka". Mamy takie coś w ofercie a jak ktoś lubi klikać to: www.mtuning.pl.
Gdyby ktoś chciał fruty z rabatem to zapraszam na PW.
P.S.
Jasne, że można giąć, doginać, ciąć, spawać i szlifować... ale nie wszyscy mają do tego dostęp a oddawanie tego "komuś" wychodzi sporo więcej niż zakup "gotowca"
Pakujesz IC tam gdzie chcesz. Można blisko przed chłodnicą, można też robić kilometrowy dolot, może być IC'ek położony w poziomie.
Kombinacji jest masa. z Rurami nie ma namniejszego problemu.
Najprostszy i najbardziej funkcjonalny dolot?
1) Przesuwasz chłodnicę wody do tyłu,
2) w miejsce po chłodnicy wody wrzucasz IC
3) mierzysz dolot
4) Kupujesz kolanka aluminiowe i łączniki zbrojone
5)... już
Jak będę robić komuś dolot, to pomierzę, zrobię mocowania i chyba zacznę sprzedawać KIT'y do "krótkiego dolotu".
Ja mam przód przerobiony, więc nie jest kompatybilny z serią ale jeżeli chcesz to porobię fotki.
Żyjemy w dobie, gdzie spawać nie trzeba, giąć rur nie trzeba. Wszystko się klika "do koszyka". Mamy takie coś w ofercie a jak ktoś lubi klikać to: www.mtuning.pl.
Gdyby ktoś chciał fruty z rabatem to zapraszam na PW.
P.S.
Jasne, że można giąć, doginać, ciąć, spawać i szlifować... ale nie wszyscy mają do tego dostęp a oddawanie tego "komuś" wychodzi sporo więcej niż zakup "gotowca"
W mtuning mają taki zestaw,
http://mtuning.pl/index.php?category_id ... Itemid=588
Co o nim sadzicie?
Co prawda nie podają tu wymiarów ani generacji IC ale podobno dają 15% rabatu dla T/K co daje cenę 840zł.
Robiąc samemu z jakim kosztem trzeba się liczyć?
http://mtuning.pl/index.php?category_id ... Itemid=588
Co o nim sadzicie?
Co prawda nie podają tu wymiarów ani generacji IC ale podobno dają 15% rabatu dla T/K co daje cenę 840zł.
Robiąc samemu z jakim kosztem trzeba się liczyć?
na "oko" to on wyglada jak 600x300 xD
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
nie liczac faktu ICka to wyglada dosc zacnie.. chyba tak jak wiekszosc dedykowanych KITow
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
- streetfighter44
- Coś już wiem
- Posty: 170
- Rejestracja: pt 16 mar, 2012 22:24
- Lokalizacja: zabrze
- Kontakt:
takie pyt cze do 1jz na seryjnych turbinach i moc ok 330-350 km bedzie dobry ten icek co dasiek napisał
bokiem go bokiem
Tz który ?
Pamiętaj że moce rzędu 350km z seryjnych turbin mogą je szybko wykończyć
Pamiętaj że moce rzędu 350km z seryjnych turbin mogą je szybko wykończyć
- streetfighter44
- Coś już wiem
- Posty: 170
- Rejestracja: pt 16 mar, 2012 22:24
- Lokalizacja: zabrze
- Kontakt:
600x300x76 spoko pozipia seryjne turbawki
bokiem go bokiem