Strona 1 z 2

jak dobrac fmic

: sob 11 maja, 2013 23:52
autor: owca221
witam kolegow,
o ic bylo, czytalem wszystko ale nie znalazlem jednznacznej odpowiedzi na pytania jakie mi sie urodzily. Wielu z was pisalo ze dobor ic zalezy od mocy, przenaczenia auta itd. Czy moglbym liczyc na wasza pomoc w dobraniu najleprzego coolera do:
SR20DET Redtop + T25R docelowo 300 koni
auto z przeznaczeniem na street
T25R wstaje wczesniej niz T28 i chcialbym zeby tak zostalo czyli minimalny lag.
Chcialbym ic dedykowany wiec iveco, frontera, dodge ram odpada :)


podpowiedzcie czy kupowac zestaw w calosci, sam ic a piping robic samemu i oczywiscie gdzie szukac w Polsce.

Poniewaz nie chcialbym zakladac miliona tematow w kilku roznych dzialach z opisem silnika itp mam jeszcze krotkie pytanie o wydech. Mam nadzieje ze admin przymknie oko;)
to tak szybko - jaki do powyzszej specyfikacji ukald: 2,5''+screamer/2,75''/3''?

Dziekuje za pomoc
pozdrawiam

: ndz 12 maja, 2013 11:11
autor: echo
Wydech rob 3", rozwojowy na przyszlosc. Prawdopodobnie robienie orurowania wyjdzie drozej niz kupno gotowca, choc ten wymaga nierzadko paru przerobek ;)

: ndz 12 maja, 2013 20:15
autor: owca221
echo pisze:Wydech rob 3", rozwojowy na przyszlosc. Prawdopodobnie robienie orurowania wyjdzie drozej niz kupno gotowca, choc ten wymaga nierzadko paru przerobek ;)
a coś w kwestii wymiarów IC?

: ndz 12 maja, 2013 21:56
autor: Andy
zrob sobie jak najkrotszy dolot a IC 550x180 ([ KLIK ] lub nawet cienszy -> [ KLIK ] starczy Ci spokojnie.. wiekszego nie ma sensu brac a i tak juz masz spory zapas.... jesli jestes pewien na 100% ze nie bedziesz potrzebowal wiecej mocy to nawet mniejszy mozesz wziasc..

lepiej Ci wyjdize jak kupusz sam FMIC i dolot dorobisz samemu (jesli masz mozliwosc giecia tych rur to fajnie jesli nie to pospawaj)

zamontuj sobie FMIC odwrotnie niz wszystkie dedykowane zestawy sa (czyli rurami do gory) i bezposrednio od nich pociagnij rury dolotowe idac jak nakrotsza droga (oczywiscie w miare mozliwosci) wyeliminujesz maksymalnie laga

: ndz 12 maja, 2013 22:04
autor: Saqu
Andy pisze:lepiej Ci wyjdize jak kupusz sam FMIC i dolot dorobisz samemu
a FMIC (front mounted intercooler) to nie jest czasem skrót od sposobu zamontowania ICka? i nie chodziło Ci o to by kupić sam IC (intercooler)?

czy zamontujesz go rurami do dołu czy do góry to nie ma większego wpływu. choć montując IC nimi do dołu będziesz miał pewnie jeszcze dodatkowo je chłodzone co może zwiększyć jego wydajność. Całość również powinna być prostsza do złożenia przy takim ułożeniu.

jak nie masz zamiaru robić więcej jak 300km to i w zupełności 2.75" by Ci wystarczyło. tylko taniej kupić rury 3" bo są o wiele lepiej dostępne.

to tak z informacji ode mnie ;)

: ndz 12 maja, 2013 22:08
autor: Andy
Intercooler montowany z przodu :D jak sama nazwa wskazuje :] FMIC to skrot coolera montowanego z przodu - Intercooler to nazwa ogolna :D
a jak kazdy wie jest jeszcze "side mounted intercooler" czyli ten maly boczny przewaznie seryjny :D ale mniejsza o szczegoly

pozatym z cala reszta zgadzam sie w stu procentach!

: ndz 12 maja, 2013 22:11
autor: Dasiek
EEEEeeee....

Pakujesz IC tam gdzie chcesz. Można blisko przed chłodnicą, można też robić kilometrowy dolot, może być IC'ek położony w poziomie.

Kombinacji jest masa. z Rurami nie ma namniejszego problemu.

Najprostszy i najbardziej funkcjonalny dolot?
1) Przesuwasz chłodnicę wody do tyłu,
2) w miejsce po chłodnicy wody wrzucasz IC
3) mierzysz dolot
4) Kupujesz kolanka aluminiowe i łączniki zbrojone
5)... już

Jak będę robić komuś dolot, to pomierzę, zrobię mocowania i chyba zacznę sprzedawać KIT'y do "krótkiego dolotu".
Ja mam przód przerobiony, więc nie jest kompatybilny z serią ale jeżeli chcesz to porobię fotki.
Żyjemy w dobie, gdzie spawać nie trzeba, giąć rur nie trzeba. Wszystko się klika "do koszyka". Mamy takie coś w ofercie a jak ktoś lubi klikać to: www.mtuning.pl.
Gdyby ktoś chciał fruty z rabatem to zapraszam na PW.

P.S.
Jasne, że można giąć, doginać, ciąć, spawać i szlifować... ale nie wszyscy mają do tego dostęp a oddawanie tego "komuś" wychodzi sporo więcej niż zakup "gotowca"

: pt 19 lip, 2013 13:27
autor: Lechu
W mtuning mają taki zestaw,
http://mtuning.pl/index.php?category_id ... Itemid=588
Co o nim sadzicie?
Co prawda nie podają tu wymiarów ani generacji IC ale podobno dają 15% rabatu dla T/K co daje cenę 840zł.
Robiąc samemu z jakim kosztem trzeba się liczyć?

: pt 19 lip, 2013 13:32
autor: Andy
na "oko" to on wyglada jak 600x300 xD

: pt 19 lip, 2013 13:50
autor: Lechu
Przypuszczam, ze zdjęcie jest pogladowe.

: pt 19 lip, 2013 21:10
autor: Andy
nie liczac faktu ICka to wyglada dosc zacnie.. chyba tak jak wiekszosc dedykowanych KITow

: pt 04 paź, 2013 14:34
autor: Dasiek
a odgrzeje przez przypadek kotleta.
Ten z kitu to 600x300x76

: sob 05 paź, 2013 22:13
autor: streetfighter44
takie pyt cze do 1jz na seryjnych turbinach i moc ok 330-350 km bedzie dobry ten icek co dasiek napisał

: ndz 06 paź, 2013 10:21
autor: Binio_
Tz który ?
Pamiętaj że moce rzędu 350km z seryjnych turbin mogą je szybko wykończyć

: ndz 06 paź, 2013 14:57
autor: streetfighter44
600x300x76 spoko pozipia seryjne turbawki