Witam klubowiczów Nie minęło dużo czasu a ja po założeniu kolejnej cześci mam kolejny problem...a mówili, że modzenie auta to przyjemność
Założyłem intercooler APEX type 2, nie jest on jakiś super wielki ale na 350 km powinien wystarczyć. Okazało się, że po założeniu przy prędkościach powyżej 160 km/h temperatura wody rośnie bardzo szybko i przy 190 w zasadzie jest pod czerwoną kreską. Dodatkowo wiatrak chodzi praktycznie non-stop, pamiętam że wcześniej tak nie było.
Moje pytanie czy motnaż intercoolera przed chłodnicą mógl na to wpłynać czy coś innego się zepsuło co wogóle nie jest związane z montażem intercoolera.
Z góry dzięki za pomoc.
Wysoka temapratura wody po montażu intercoolera.
Moderator: Moderator
Oczywiście że tak,
Postawiłeś IC przed chłodnicą który blokuje częściowo dopływ powietrza do chłodnicy by ją chłodzić.
Aczkolwiek duża prędkość powinna spowodować że to powietrze i tak powinno się tam dostać.
Zapewne udzieka Ci we wszystkie możliwe strony na boki - zrób tunel powietrznym na pewno pomoże
Postawiłeś IC przed chłodnicą który blokuje częściowo dopływ powietrza do chłodnicy by ją chłodzić.
Aczkolwiek duża prędkość powinna spowodować że to powietrze i tak powinno się tam dostać.
Zapewne udzieka Ci we wszystkie możliwe strony na boki - zrób tunel powietrznym na pewno pomoże
Ogólnie na pewno ma to wpływ na chłodzenie ale zależnie od wzajemnego położenia IC i chłodnicy - mniejszy lub większy. Jeżeli IC dotyka do radiatora i nie ma między nimi szczeliny to niedobrze. Postaraj się ułożyć je względem siebie w ten sposób żeby chłodnica stała lekko pochylona w stronę silnika albo oddal ją kilka cm od IC, w ten sposób umożliwisz przepływ strumienia powietrza między nimi a tak chłodnica nie oddaje ciepła do otoczenia
To nie o to chodzi, jak by przylegał to nawet ok by było bo chłodnica wody by dostała powietrze z IC napewno a tak to pewnie pęd się rozbija o IC zamontowany z przodu i później się rozprasza nie docierając w odpowiedniej ilości do chłodnicy wody.
postaraj się zrobić tunel by struga powietrza z sensem docierała dalej
postaraj się zrobić tunel by struga powietrza z sensem docierała dalej
cosmic06, najlepiej zrób jakieś zdjecia pod maska i opisz co masz bo pierwsze zasadnicze pytanie jaka chłodnica?? chyba że coś przeoczyłem
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
fajnie jak by autor coś więcej dopisał o setupie, fotki itp...
bo w sumie wiatrak elektryczny? jeśli tak to od czego? visco? itd....
bo w sumie wiatrak elektryczny? jeśli tak to od czego? visco? itd....
Poszukuję...
a osłonę wisko-chłodnica masz seryjną?
może jeszcze być tak że chłodnica zapaćkana częściowo, nie do końca dobrze otwierający się termostat, zawalona pompa wody glutami i wydajność była na granicy a po założeniu IC spadła
może jeszcze być tak że chłodnica zapaćkana częściowo, nie do końca dobrze otwierający się termostat, zawalona pompa wody glutami i wydajność była na granicy a po założeniu IC spadła
Osłona wisko-chłodnia seryjna. Do montażu IC nie było żadncyh problemów nawet przy prędkościach powyżej 220km/h, wieć zakładam, że pompa wody i chdłodnica są ok. Pytanie czy po założeniu chłodnicy i wlaniu płynu mogłem źle odpowietrzyć układ. Pozostawiłęm auto na biegu jawołym z otwartym korkiem od chłodnicy.
Ostatnio zmieniony pt 19 wrz, 2014 11:05 przez cosmic06, łącznie zmieniany 1 raz.
problemów może nie było ale może to był i tak już koniec możliwości seryjnej chłodnicy i całego układu.
Dołożyłeś IC z przodu który to teraz zaczął pochłaniać dużą ilość strugi zimnego powietrza rozparaszając ją a do chłodnicy dolatuje tyle co nic - i masz problem własnie
sprawdz obecny stan chłodnicy , jak jest pod korek to jest ok
Dołożyłeś IC z przodu który to teraz zaczął pochłaniać dużą ilość strugi zimnego powietrza rozparaszając ją a do chłodnicy dolatuje tyle co nic - i masz problem własnie
sprawdz obecny stan chłodnicy , jak jest pod korek to jest ok
moja stara chłodnica sypała się w rękach i działała w połowie więc ja również obstawiam że Twoja stara chłodnica kończy swój żywot
aktualnie od przodu mam IC małą chłodnice oleju i chłodnice klimy i nie mam problemu z temperaturą mając nową i większą chłodnice wody
aktualnie od przodu mam IC małą chłodnice oleju i chłodnice klimy i nie mam problemu z temperaturą mając nową i większą chłodnice wody
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.