Wysoka temapratura wody po montażu intercoolera.
Moderator: Moderator
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
iceman,brawo ze ladnie to wszystko wytlumaczyles i nie dales sie sprowokowac.
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
Kurde czlowiek uczy sie cale zycie, wlasnie sie dowiedzialem ze kupowanie nowej wiekszej chlodnicy nie ma sensu, bo oryginalne sa tak zayebiste ze głowa mała.
Ze lepiej stara plukac, z syfu, produkowac sie i czyscic finy z roznego dziadostwa co tam powpadalo, jak jest aluminiowa i sie utleniac zaczela to nie wiem, moze wyskrobac te utlenione czesci, niz kupic nowa, dobra wieksza chlodnice.
Nigdzie nie napisalem ze to wina chlodnicy, napisalem ze dobrym pomyslem jest kupienie przy okazji wiekszej i nowej. A to czy mu nie dziala termostat, czy ma wywalona uszczelke pod blokiem to nie wiem, nie jestem wrozka.
Ze lepiej stara plukac, z syfu, produkowac sie i czyscic finy z roznego dziadostwa co tam powpadalo, jak jest aluminiowa i sie utleniac zaczela to nie wiem, moze wyskrobac te utlenione czesci, niz kupic nowa, dobra wieksza chlodnice.
Nigdzie nie napisalem ze to wina chlodnicy, napisalem ze dobrym pomyslem jest kupienie przy okazji wiekszej i nowej. A to czy mu nie dziala termostat, czy ma wywalona uszczelke pod blokiem to nie wiem, nie jestem wrozka.
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Przeczytałem
Dorzucę swoje "5 groszy" razem z rozwiązaniem
1) Pojęcie "grubszej chłodnicy" wzięło się z większej objętości płynu chłodniczego znajdującego się w rdzeniu chłodnicy oraz płaszczu- obudowie dolnej i górnej (gdzie przyspawane są króćce montażowe).
2) Jeżeli wydajność pompy jest stała (przy określonych obrotach), to zwiększanie objętości rdzenia (czyli wrzucenie grubszej chłodnicy), będzie powodowało wydajniejsze chłodzenie silnika.
Istnieje kilka przypadków:
Przypadek A:
Chłodnica chłodzona swobodnie przepływanym powietrzem, przy prędkości x km/h
Przypadek B:
Chłodnica chłodzona przepływanym powietrzem, wymuszonym przez źródło (wisko, wiatraki)
Temat jest tak szeroki, że można o tym napisać kilka prac inżynierskich
W skrócie dot. FMIC:
są przypadki, gdzie wrzucenie FMIC powodowało bardzo ostry spadek wydajności chłodnicy wody.
Było to spowodowane:
- umiejscowieniem chłodnic
- kanałami dolotowymi
- przepustowością rdzenia IC'ka
Powód utraty strugi powietrza z IC do Chłodnicy wody, był uwarunkowany ciśnieniem dynamicznym opływającego powietrza "pod samochodem". W skutek szybszej jazdy- powyżej 60 km/h- powodowało "wysysanie" powietrza, które miało trafić z IC'ka na rdzeń chłodnicy
Takie przypadki były niwelowane kierownicami powietrza, które ukierunkowywały strugę powietrza prosto na rdzeń chłodnicy wody.
To tak bardzo w skrócie układ chłodzenia.
Dłuższy dolot, to większy lag. Tak jest i będzie zawsze na tej planecie. Jest to związane z lepkością powietrza i tego się nie oszuka.
Rdzeń Ic'ka generuje straty w przepływie powietrza. Zazwyczaj nie są one na tyle poważne, aby w seryjnym samochodzie i co najważniejsze- przy seryjnym ułożeniu chłodnicy, powodowały przegrzewanie samochodu.
Taka jest teoria.
ROZWIĄZANIE:
Po fotkach widać, że masz sporą odległość między chłodnicami.
Jak zainstalujesz "płytę od spodu"(nawet plastikową)- między IC- a Chłodnicą wody, to Twój problem zniknie
W ten sposób zbudujesz kierownicę powietrza, która odgrodzi powietrze z pod zderzaka.
Aktualnie powietrza z za ic'ka- przy wiekszych predkosciach wylatuje dołem- w otworze "dziurze" między chłodnicami (różnica ciśnień za ic'kiem i pod samochem). Normalne zjawisko dynamiczne [/b]
Dorzucę swoje "5 groszy" razem z rozwiązaniem
1) Pojęcie "grubszej chłodnicy" wzięło się z większej objętości płynu chłodniczego znajdującego się w rdzeniu chłodnicy oraz płaszczu- obudowie dolnej i górnej (gdzie przyspawane są króćce montażowe).
2) Jeżeli wydajność pompy jest stała (przy określonych obrotach), to zwiększanie objętości rdzenia (czyli wrzucenie grubszej chłodnicy), będzie powodowało wydajniejsze chłodzenie silnika.
Istnieje kilka przypadków:
Przypadek A:
Chłodnica chłodzona swobodnie przepływanym powietrzem, przy prędkości x km/h
Przypadek B:
Chłodnica chłodzona przepływanym powietrzem, wymuszonym przez źródło (wisko, wiatraki)
Temat jest tak szeroki, że można o tym napisać kilka prac inżynierskich
W skrócie dot. FMIC:
są przypadki, gdzie wrzucenie FMIC powodowało bardzo ostry spadek wydajności chłodnicy wody.
Było to spowodowane:
- umiejscowieniem chłodnic
- kanałami dolotowymi
- przepustowością rdzenia IC'ka
Powód utraty strugi powietrza z IC do Chłodnicy wody, był uwarunkowany ciśnieniem dynamicznym opływającego powietrza "pod samochodem". W skutek szybszej jazdy- powyżej 60 km/h- powodowało "wysysanie" powietrza, które miało trafić z IC'ka na rdzeń chłodnicy
Takie przypadki były niwelowane kierownicami powietrza, które ukierunkowywały strugę powietrza prosto na rdzeń chłodnicy wody.
To tak bardzo w skrócie układ chłodzenia.
Dłuższy dolot, to większy lag. Tak jest i będzie zawsze na tej planecie. Jest to związane z lepkością powietrza i tego się nie oszuka.
Rdzeń Ic'ka generuje straty w przepływie powietrza. Zazwyczaj nie są one na tyle poważne, aby w seryjnym samochodzie i co najważniejsze- przy seryjnym ułożeniu chłodnicy, powodowały przegrzewanie samochodu.
Taka jest teoria.
ROZWIĄZANIE:
Po fotkach widać, że masz sporą odległość między chłodnicami.
Jak zainstalujesz "płytę od spodu"(nawet plastikową)- między IC- a Chłodnicą wody, to Twój problem zniknie
W ten sposób zbudujesz kierownicę powietrza, która odgrodzi powietrze z pod zderzaka.
Aktualnie powietrza z za ic'ka- przy wiekszych predkosciach wylatuje dołem- w otworze "dziurze" między chłodnicami (różnica ciśnień za ic'kiem i pod samochem). Normalne zjawisko dynamiczne [/b]
Ostatnio zmieniony czw 25 wrz, 2014 13:44 przez Dasiek, łącznie zmieniany 6 razy.
Podsunąłem ten pomysł już w 2 poście tego tematu
Przerobiłem ten temat również u siebie. Działa i załatwia problemIceMan pisze:I prawdopodobnie Dasiek ma rację.
fakt byłeś szybszyBinio_ pisze:Podsunąłem ten pomysł już w 2 poście tego tematu
Ostatnio zmieniony czw 25 wrz, 2014 21:12 przez Dasiek, łącznie zmieniany 1 raz.