Strona 1 z 3
Wysoka temapratura wody po montażu intercoolera.
: czw 18 wrz, 2014 10:28
autor: cosmic06
Witam klubowiczów
Nie minęło dużo czasu a ja po założeniu kolejnej cześci mam kolejny problem...a mówili, że modzenie auta to przyjemność
Założyłem intercooler APEX type 2, nie jest on jakiś super wielki ale na 350 km powinien wystarczyć. Okazało się, że po założeniu przy prędkościach powyżej 160 km/h temperatura wody rośnie bardzo szybko i przy 190 w zasadzie jest pod czerwoną kreską. Dodatkowo wiatrak chodzi praktycznie non-stop, pamiętam że wcześniej tak nie było.
Moje pytanie czy motnaż intercoolera przed chłodnicą mógl na to wpłynać czy coś innego się zepsuło co wogóle nie jest związane z montażem intercoolera.
Z góry dzięki za pomoc.
: czw 18 wrz, 2014 10:40
autor: Binio_
Oczywiście że tak,
Postawiłeś IC przed chłodnicą który blokuje częściowo dopływ powietrza do chłodnicy by ją chłodzić.
Aczkolwiek duża prędkość powinna spowodować że to powietrze i tak powinno się tam dostać.
Zapewne udzieka Ci we wszystkie możliwe strony na boki - zrób tunel powietrznym na pewno pomoże
: czw 18 wrz, 2014 15:33
autor: arnie
Ogólnie na pewno ma to wpływ na chłodzenie ale zależnie od wzajemnego położenia IC i chłodnicy - mniejszy lub większy. Jeżeli IC dotyka do radiatora i nie ma między nimi szczeliny to niedobrze. Postaraj się ułożyć je względem siebie w ten sposób żeby chłodnica stała lekko pochylona w stronę silnika albo oddal ją kilka cm od IC, w ten sposób umożliwisz przepływ strumienia powietrza między nimi a tak chłodnica nie oddaje ciepła do otoczenia
: czw 18 wrz, 2014 15:40
autor: Binio_
To nie o to chodzi, jak by przylegał to nawet ok by było bo chłodnica wody by dostała powietrze z IC napewno a tak to pewnie pęd się rozbija o IC zamontowany z przodu i później się rozprasza nie docierając w odpowiedniej ilości do chłodnicy wody.
postaraj się zrobić tunel by struga powietrza z sensem docierała dalej
: czw 18 wrz, 2014 16:23
autor: arnie
No nie zgodzę się, chłodnica przylegając szczelnie do IC oddaje ciepło gorzej niż w przypadku jeśli jest miedzy nimi przerwa
: czw 18 wrz, 2014 16:39
autor: Tomek89
podnieś maskę z tyłu na szybko, i wskaźnik na wyjściu termostatu, jak jest pod czerwoną kreskę to może być po ptokach bo seryjny wskaźnik ma taką zwłokę ze głowa boli.
ja mam IC w zderzaku, do 160 nie dzieje się nic, ale przy domykaniu szafy momentalnie do 95-100st C
: czw 18 wrz, 2014 20:55
autor: domino
cosmic06, najlepiej zrób jakieś zdjecia pod maska i opisz co masz bo pierwsze zasadnicze pytanie jaka chłodnica?? chyba że coś przeoczyłem
: czw 18 wrz, 2014 20:58
autor: mielnik
a wiatrak wieje Ci w dobrą stronę? Ja źle kiedyś podłączyłem i temp rosła własnie w taki sposób
: czw 18 wrz, 2014 22:05
autor: Saqu
fajnie jak by autor coś więcej dopisał o setupie, fotki itp...
bo w sumie wiatrak elektryczny? jeśli tak to od czego? visco? itd....
: pt 19 wrz, 2014 10:37
autor: cosmic06
Witam Panowie
Fotki podeśle wieczorem. Setup jest standardowy, seryjna chłodnica nissan plus wiatrak na visco.
: pt 19 wrz, 2014 10:45
autor: Binio_
a osłonę wisko-chłodnica masz seryjną?
może jeszcze być tak że chłodnica zapaćkana częściowo, nie do końca dobrze otwierający się termostat, zawalona pompa wody glutami i wydajność była na granicy a po założeniu IC spadła
: pt 19 wrz, 2014 11:04
autor: cosmic06
Osłona wisko-chłodnia seryjna. Do montażu IC nie było żadncyh problemów nawet przy prędkościach powyżej 220km/h, wieć zakładam, że pompa wody i chdłodnica są ok. Pytanie czy po założeniu chłodnicy i wlaniu płynu mogłem źle odpowietrzyć układ. Pozostawiłęm auto na biegu jawołym z otwartym korkiem od chłodnicy.
: pt 19 wrz, 2014 13:26
autor: Binio_
problemów może nie było ale może to był i tak już koniec możliwości seryjnej chłodnicy i całego układu.
Dołożyłeś IC z przodu który to teraz zaczął pochłaniać dużą ilość strugi zimnego powietrza rozparaszając ją a do chłodnicy dolatuje tyle co nic - i masz problem własnie
sprawdz obecny stan chłodnicy , jak jest pod korek to jest ok
: pt 19 wrz, 2014 14:27
autor: domino
moja stara chłodnica sypała się w rękach i działała w połowie więc ja również obstawiam że Twoja stara chłodnica kończy swój żywot
aktualnie od przodu mam IC małą chłodnice oleju i chłodnice klimy i nie mam problemu z temperaturą mając nową i większą chłodnice wody
: wt 23 wrz, 2014 17:48
autor: cosmic06
Fotki setupu z małym opóźnieniem.