Strona 1 z 3

Wysoka temapratura wody po montażu intercoolera.

: czw 18 wrz, 2014 10:28
autor: cosmic06
Witam klubowiczów :) Nie minęło dużo czasu a ja po założeniu kolejnej cześci mam kolejny problem...a mówili, że modzenie auta to przyjemność ;)

Założyłem intercooler APEX type 2, nie jest on jakiś super wielki ale na 350 km powinien wystarczyć. Okazało się, że po założeniu przy prędkościach powyżej 160 km/h temperatura wody rośnie bardzo szybko i przy 190 w zasadzie jest pod czerwoną kreską. Dodatkowo wiatrak chodzi praktycznie non-stop, pamiętam że wcześniej tak nie było.

Moje pytanie czy motnaż intercoolera przed chłodnicą mógl na to wpłynać czy coś innego się zepsuło co wogóle nie jest związane z montażem intercoolera.

Z góry dzięki za pomoc.

: czw 18 wrz, 2014 10:40
autor: Binio_
Oczywiście że tak,
Postawiłeś IC przed chłodnicą który blokuje częściowo dopływ powietrza do chłodnicy by ją chłodzić.
Aczkolwiek duża prędkość powinna spowodować że to powietrze i tak powinno się tam dostać.
Zapewne udzieka Ci we wszystkie możliwe strony na boki - zrób tunel powietrznym na pewno pomoże

: czw 18 wrz, 2014 15:33
autor: arnie
Ogólnie na pewno ma to wpływ na chłodzenie ale zależnie od wzajemnego położenia IC i chłodnicy - mniejszy lub większy. Jeżeli IC dotyka do radiatora i nie ma między nimi szczeliny to niedobrze. Postaraj się ułożyć je względem siebie w ten sposób żeby chłodnica stała lekko pochylona w stronę silnika albo oddal ją kilka cm od IC, w ten sposób umożliwisz przepływ strumienia powietrza między nimi a tak chłodnica nie oddaje ciepła do otoczenia

: czw 18 wrz, 2014 15:40
autor: Binio_
To nie o to chodzi, jak by przylegał to nawet ok by było bo chłodnica wody by dostała powietrze z IC napewno a tak to pewnie pęd się rozbija o IC zamontowany z przodu i później się rozprasza nie docierając w odpowiedniej ilości do chłodnicy wody.
postaraj się zrobić tunel by struga powietrza z sensem docierała dalej

: czw 18 wrz, 2014 16:23
autor: arnie
No nie zgodzę się, chłodnica przylegając szczelnie do IC oddaje ciepło gorzej niż w przypadku jeśli jest miedzy nimi przerwa

: czw 18 wrz, 2014 16:39
autor: Tomek89
podnieś maskę z tyłu na szybko, i wskaźnik na wyjściu termostatu, jak jest pod czerwoną kreskę to może być po ptokach bo seryjny wskaźnik ma taką zwłokę ze głowa boli.

ja mam IC w zderzaku, do 160 nie dzieje się nic, ale przy domykaniu szafy momentalnie do 95-100st C

: czw 18 wrz, 2014 20:55
autor: domino
cosmic06, najlepiej zrób jakieś zdjecia pod maska i opisz co masz bo pierwsze zasadnicze pytanie jaka chłodnica?? chyba że coś przeoczyłem

: czw 18 wrz, 2014 20:58
autor: mielnik
a wiatrak wieje Ci w dobrą stronę? Ja źle kiedyś podłączyłem i temp rosła własnie w taki sposób

: czw 18 wrz, 2014 22:05
autor: Saqu
fajnie jak by autor coś więcej dopisał o setupie, fotki itp...
bo w sumie wiatrak elektryczny? jeśli tak to od czego? visco? itd....

: pt 19 wrz, 2014 10:37
autor: cosmic06
Witam Panowie :) Fotki podeśle wieczorem. Setup jest standardowy, seryjna chłodnica nissan plus wiatrak na visco.

: pt 19 wrz, 2014 10:45
autor: Binio_
a osłonę wisko-chłodnica masz seryjną?
może jeszcze być tak że chłodnica zapaćkana częściowo, nie do końca dobrze otwierający się termostat, zawalona pompa wody glutami i wydajność była na granicy a po założeniu IC spadła

: pt 19 wrz, 2014 11:04
autor: cosmic06
Osłona wisko-chłodnia seryjna. Do montażu IC nie było żadncyh problemów nawet przy prędkościach powyżej 220km/h, wieć zakładam, że pompa wody i chdłodnica są ok. Pytanie czy po założeniu chłodnicy i wlaniu płynu mogłem źle odpowietrzyć układ. Pozostawiłęm auto na biegu jawołym z otwartym korkiem od chłodnicy.

: pt 19 wrz, 2014 13:26
autor: Binio_
problemów może nie było ale może to był i tak już koniec możliwości seryjnej chłodnicy i całego układu.
Dołożyłeś IC z przodu który to teraz zaczął pochłaniać dużą ilość strugi zimnego powietrza rozparaszając ją a do chłodnicy dolatuje tyle co nic - i masz problem własnie :)

sprawdz obecny stan chłodnicy , jak jest pod korek to jest ok

: pt 19 wrz, 2014 14:27
autor: domino
moja stara chłodnica sypała się w rękach i działała w połowie więc ja również obstawiam że Twoja stara chłodnica kończy swój żywot

aktualnie od przodu mam IC małą chłodnice oleju i chłodnice klimy i nie mam problemu z temperaturą mając nową i większą chłodnice wody

: wt 23 wrz, 2014 17:48
autor: cosmic06
Fotki setupu z małym opóźnieniem.