Mam ostatnio trochę rozkmin, na temat redukcji temp. w dolocie.
Wszystko się zaczęło od tego sky'a:
i tego co ma pod maską:
Zastanawia mnie, czy wie ktoś co to za farba- znajdująca się na kolektorze ssącym ? Zwykła farba w jakimś stopniu jest izolatorem ale fajnie, żeby "gra była warta świeczki".
Są na rynku farby do wysokich temp. - nawet Deco Color ale żaden nie informuję o możliwościach izolacyjnych.
Pomijam farby do dachów... ale to już chyba by była ostateczność
Dodam, że w lecie owinąłem grubą taśmą izolującą dolot- za IC'kiem- do przepustnicy. Było czuć sporo różnicy.
Odnośnie dolotu,
można zastosować kilka opcji:
- włókno węglowe- jak m.in. w owym Sky'u - jednak koszta są sporawe
- taśmy aluminiowe - koszt 20-25pln za rolkę - nie sprawdzałem jak wydajnie to działa
- taśmy z gumą uszczelniającą - działa - ale wstyd maskę podnosić
- "złota folia izolacyjna" - paten podglądnąłem w serii SuperGT:
Poziom expert:
Odnośnie złotej foli...
Brzmi absurdalnie ale może mieć to sens
najlepsze... cena: 12zł za 130 x 185 cm.
"Aluminiowa folia termiczna chroniąca przed słońcem, deszczem, chłodem"
Dobry izolator
Wszystko to co znalazłem, wyczaiłem w internecie.
Rozkmina jest z powodu RB'ka i chęci poprawienia jego parametrów...
Redukcja temp w dolocie
Moderator: Moderator
na pewno zda egzamin pianka siwa na rury co. cwu. jest różnej średnicy jest też czarna gotowa na rury jak ta siwa jest różnej grubości można też kupić w rolkach , tej czarnej używają do rur w marketach biurowcach itp , tylko lipnie by to wyglądało ale zda egzamin
https://www.google.pl/search?q=pianka+n ... AQ#imgdii=_
https://www.google.pl/search?q=pianka+n ... AQ#imgdii=_
ostatnio w nocy oglądałem jakiś program motoryzacyjny na BBC i angole usprawniali auto i te elementy które się mocno grzeją malowali specjalną farbą. tej farby było kilka kolorów.
dokładnie nie pamiętam co mówili ale miała ta farba za zadanie zmniejszenie emisji ciepła do komory silnika czyli zasada może być też odwrotna
masz też farby VHT którymi malujesz kolektor ssący często to robią hondziarze na czerwono... choć ja też mam pomalowane może nie myślałem o izolacji termicznej ale bardziej o walorach estetycznych
ale ktoś to wymyślił więc może i o to chodzi!!
dokładnie nie pamiętam co mówili ale miała ta farba za zadanie zmniejszenie emisji ciepła do komory silnika czyli zasada może być też odwrotna
masz też farby VHT którymi malujesz kolektor ssący często to robią hondziarze na czerwono... choć ja też mam pomalowane może nie myślałem o izolacji termicznej ale bardziej o walorach estetycznych
ale ktoś to wymyślił więc może i o to chodzi!!
Ostatnio zmieniony czw 09 paź, 2014 18:28 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
dasiek,w pierwszej kolejnosci trzeba miec czujnik tem powietrza w kolektorze ssacym a pozniej mozna sie bawic.
dobry,duzy IC`ek w zderzaku z doswiadzenia jest zawsze wystarczajacy
dobry,duzy IC`ek w zderzaku z doswiadzenia jest zawsze wystarczajacy
domino, dzięki za info z VHT, nie wiedziałem o tym i chyba wiem co siądzie na kolektor
borimichal, czujnik w dolocie... pewnie się znajdzie i wtedy będę mógł "finalnie badać". Ale to już efekt końcowy
Duży IC nic mi nie da. Musiałbym wyrżnąć połowe swojego ulubionego Kouki
borimichal, czujnik w dolocie... pewnie się znajdzie i wtedy będę mógł "finalnie badać". Ale to już efekt końcowy
Duży IC nic mi nie da. Musiałbym wyrżnąć połowe swojego ulubionego Kouki