maksymalne skrocenie dolotu CA18DET

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

wlasnie przymierzam sie do takiego zabiegu,mam spory Fmic usytuowany jak na zdjeciu,ale mysle aby go odwrocic i zamontowac na wyokosci chlodnicy,a chlodnice przysunac maksymalnie do wiskozy,lub wywalic visco i dac wiatraki,mam druga chlodnice z wiatrakami z Fordzika,oczywiscie wolalabym zostac przy seryjnej chlodnicy no i zeby mi sie to nie grzalo,napewno ma ktos z tym doswiadczenia i moze podzielic sie nimi ze mna:)
Załączniki
IMG_20140914_170154.jpg
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

zmieniaj chłodnicę i wiatraki na elektryczne to po pierwsze. Ta fordoska chyba nawet jest grubsza od tej z CA...
Poszukuję...
Majkelll
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 726
Rejestracja: czw 23 wrz, 2010 22:15
Lokalizacja: Pułtusk

Mam IC w miejscu chłodnicy a chłodnicę za nim z wiatrakami właśnie od forda. Nie grzało mi się ale jeszcze nie jeździłem upalne w lato. Tylko z moich subiektywnych spostrzeżeń jedyny plus tej sytuacji jest taki że przy mniejszym dzwonie dostanie pas a nie IC bo ogromnej różnicy w napełnianiu nie poczułem, wręcz żadnej, a rzeźby sporo. Jak się dokopię do auta to mogę wrzucić jakieś foto :)
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
Awatar użytkownika
Tofik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 187
Rejestracja: ndz 17 lis, 2013 12:57
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

ja właśnie u siebie chce wrzucić IC przed chłodnice. przepatrzyłem już internety i da się to upchnąć omijając lampy. Mówimy tu oczywiście o odwróceniu IC wlotami do góry i przejście odrazu pod maskę. Ja to patrzyłem pod kontem s14 ale widziałem też zdjęcia z s13. Bardzo fajnie się skraca i upraszcza orurowanie i na tym mi zależy. Co do chłodnicy to ja wywaliłem wisko wrzucam chłodnice alu 65mm i dwa elektryki na nią, powinno spokojnie obstyknąć, Tobie też bym zalecił wymiane chłodnicy.
Klime masz u siebie? bo jak nie to jeszcze łatwiej by było bo IC wrzucisz w miejsce chłodnicy klimy a chłodnice wody cofnij bliżej silnika, wtedy będzie ci dużo łatwiej wyjść z rurami do środka. Ja musze troche się nagimnastykować żeby ominąć chłodnice klimy, nie chce wywalać klimy bo chodzi, działa i to bardzo dobrze więc mi szkoda.
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

Saqu mam tylko wiatraki z Forda na fabrycznej nissanowej chlodnicy

Majkell,mowisz ze nie poczules roznicy po skroceniu dolotu?hmm,wiec nie wiem czy ten zabieg tak naprawde ma sens,bo rzezby sporoi akumulator by sie przydalo przerzucic do bagaznika,wrzuc foty koniecznie!

Tofik ja klime mialem sprawna i wywalilem :D takze to mam zglowy ale skoro Majkell twierdzi ze roznicy nie ma to sie zastanawiam czy to wszystko przerabiacbo rzezby sporo :?

Pytanie jeszcze jedno z czego macie przepustnice ?z 240sx trudno dostac z czego jeszcze pasuje?
Ostatnio zmieniony ndz 04 sty, 2015 15:26 przez rekin528, łącznie zmieniany 2 razy.
orbital
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: śr 27 maja, 2009 11:28
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Też rozkminiałem ten temat , ale skończyło się na ICku w zderzaku . IMO nie ma sensu , bo róznice w odczuciach będą minimalne.
Awatar użytkownika
Tofik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 187
Rejestracja: ndz 17 lis, 2013 12:57
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

orbital, Ty to raz że nie masz gdzie czegoś takiego robić, dwa że nie masz czym, trzy że nie wiesz jak :P

Ja to chce tak zrobić nie ze względu na jakieś korzyści mocowe a na uproszczenie dolotu. Mało rurek, mało złączek, praktycznie tylko proste elementy.

rekin528, No ja puki klima działa to nie ruszam, będe ten samochód używał też normalnie do jazdy i mimo że będzi to już mało komfortowa jazda to w gorące dni będe miał chociaż minimalny komfort :) Chociaż w poprzednim projekcie klima mi się zdupcyła i 3 sezony letnie nie używałem, ale to łatwiej mi było z tym żyć bo wiedziałem że jest niesprawna i już :)

Co do Przepustnicy, to jeśli wystarczy Ci 60mm to kupuj od SR20DE - np Primera GT, ja kupiłem przed świętami na allegro kompletną z TPS'em za 30zł
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

zostaw fmica tam gdzie masz a i jesli masz sprawne visco i obudowe na nim to ono tez w zupelnosci wystarcza, no chyba ze chesz lupac przez dluzszy czas po odcince ;)
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

Hmm,no ok,chce poprawić dół w CA,naprwno wymienię przepustnice,czytałem na forum ze po wywaleniu visco jest lepsza reakcja na gaz,sprawdzał to ktoś?
Ostatnio zmieniony pn 05 sty, 2015 17:58 przez rekin528, łącznie zmieniany 1 raz.
Majkelll
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 726
Rejestracja: czw 23 wrz, 2010 22:15
Lokalizacja: Pułtusk

Niby szybciej się wkręca, ale na luzie, bo podczas jazdy też jest bez różnicy :P Logicznie rzecz biorąc dla silnika który ciągnie ponad 1200kg auta takie visco to mały pryszcz. Więc nie wpłynie to znacznie (o ile w ogóle jakkolwiek wpłynie) na poprawę dołu. Ale mod z wiatrakami nie jest zły ponieważ później jest dużo więcej miejsca pod maską do zrobienia czegokolwiek, oczywiście jak dużo grzebiesz w komorze inaczej też bez sensu 8)
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

Dziekowa za opinie,rozwialiscie moje watpliwosci,roboty przy przerobkach byloby sporo,w tej sytuacji,bede mogl sie skupic na innych modach :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”