Filtry Stożkowe

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
TiGRA
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 1777
Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
Kontakt:

michal01000 pisze:Mam pytanie,
Czy ma ktoś w swojej nysce filtr HKS Power Flow? jeśli tak to jaki in jest jakościowo waszym zdaniem i czy mieści się bez przeróbek po wyjęciu seryjnego boxa z filtrem? bo na celowniku mam taki właśnie filtr i oczywiście adapter do przepływomierza.

Thx za odp. Pozdrawiam
U mnie jak jeszcze było CA to jeździł ten HKS... Miesci się bez problemu. Kup sobie tylko flanszę do montażu na przepływkę...
Tomek89 pisze:nie wiem czy to tylko płacenie za szyld HKS, taniej i równie dobrze można zrobić samemu, na stożku K&N czy innym, poza tym te gąbki są niby shitowe, Coobcio znalazł u siebie w dolocie niechwycony pył także nie wiem co myśleć
Powiem tak... Stock'owa gąbka z HKS PowerFlow Intake jest shit'owa...potwierdzam drobiny, nawet piasek na przepływce. Na szczęście jest możliwość eliminacji tego ptoblemu >>> zakup gąbki z drugiej generacji tych filtrów poprawia właściwości filtracyjne. Koszt chyba jakieś 20 funciaków [nie pamiętam] + przesyłka z UK. Czas oczekiwania na paczuchę jakiś tydzień. Nowa gabka jest 3 warstwowa - 3 różne gęstości gąbek z tego co pamiętam. :alien: I jest zielony :mrgreen:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Airbog
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: wt 15 sie, 2006 21:00
Lokalizacja: Litwa
Kontakt:

Ja uzywam Apex'i Power intake. Dla innych tez polecam.
Awatar użytkownika
Igorek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 121
Rejestracja: sob 29 lis, 2008 14:48
Lokalizacja: Warszawa

mam pytanie , czym umyć filtr Apex'i Power intake ? Można by benzyną ekstrakcyjną ,nie zniszczy go ? bo gąbkowe z motocykli crossowych np. tak się czyści
Kto hamuje ten przegrywa !
Dakatsu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 65
Rejestracja: pt 10 lip, 2009 12:56
Lokalizacja: Toruń

To ja się podłączę z pytaniem. Jak montujecie filtr stożkowy to co robicie z tym urządzonkiem przykręconym do obudowy filtra? Gdzie go umieścić najlepiej, jak przymocować i czy musi być odizolowany czy można gdzieś do nadwozia?

edit: silnik CA18DET
Ostatnio zmieniony sob 03 lip, 2010 12:37 przez Dakatsu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
demolik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 20:34
Lokalizacja: WROCŁAW

Igorek pisze:mam pytanie , czym umyć filtr Apex'i Power intake ? Można by benzyną ekstrakcyjną ,nie zniszczy go ? bo gąbkowe z motocykli crossowych np. tak się czyści
To zależy jakiego typu jest filtr.
Jeśli suchy, to polecam dobry odkurzacz, czyszczenie kompresorem może być ryzykowne.

Jeśli mokry, to woda z kranu + płyn do mycia naczyń. Po umuciu delikatnie osuszyć i poczekać aż wyschnie,.Po wyschnięciu nasączyć olejkiem, może być K&N, albo innym dedykowanym do filtrów. Jeśli się nie mylę najłatwiej dostępne są oleje do nasączania filtrów motocyklowych - stacja paliw/sklep motocyklowy.
Awatar użytkownika
Igorek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 121
Rejestracja: sob 29 lis, 2008 14:48
Lokalizacja: Warszawa

apexi to suchy . A z tym myciem to jak K&N się myje to i takiego apexi się powinno bo budowe ma jakby z alagąbki. Do motorów jak już to w spreyu bo olej jest do crossów/enduro i bardzo lepki. Spróbuje chyba ludwikiem z ciepłą wodą
Kto hamuje ten przegrywa !
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

przeszukalem forum w kontekscie filtrow gabkowych i nic nie znalazlem, za to na internecie natknalem sie na taki test filtrow. nie wiem czy sponsorowany, czy nie, ale ogolnie o filtrach gabkowych nie wypowiadaja sie najlepiej.

http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
Obrazek
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

kolosezw pisze:przeszukalem forum w kontekscie filtrow gabkowych i nic nie znalazlem, za to na internecie natknalem sie na taki test filtrow. nie wiem czy sponsorowany, czy nie, ale ogolnie o filtrach gabkowych nie wypowiadaja sie najlepiej.

http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
cos slabo szukales na tym forum, bo dwie strony wczesniej w tym temacie jest link do tego samego testu ;P
pozdro
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

kurde szukalem po nazwie strony "mkiv" czy ten test byl juz wklejany na forum Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
celi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 149
Rejestracja: pt 22 lip, 2005 09:45
Lokalizacja: Kurzętnik (warmia-mazury)

Jestem na etapie szukania jakiegoś filtra do siebie i wybór padł pomiędzy gąbkowym HKS a stożkiem Apexi Power Intake. Widziałem ten test w linku powyżej, ale mam pytanko do posiadaczy tych filtrów jakie macie odczucia po ich zamontowaniu?? Czy może coś lepszego mi polecicie??
Nissan 200sx s14a Racing :)
Awatar użytkownika
TiGRA
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 1777
Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
Kontakt:

HKS PowerFlow -
Różnica na seryjnym CA wyczuwalna ale bez rewelacji. Może na zdłubanym ~240KM byłaby różnica większa. Zmiana głównie w czasie reakcji na gaz i trochę lepiej się wkręcał.
Bez BOV'a efekty dźwiękowe MEGA :D >> pigeon jak marzenie... mochery straszone zawsze i wszędzie :mrgreen:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
celi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 149
Rejestracja: pt 22 lip, 2005 09:45
Lokalizacja: Kurzętnik (warmia-mazury)

Dzięki TiGRA za odp. Może wypowie siektoś na temat Apexi
Nissan 200sx s14a Racing :)
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

Ja nie ufam suchym filtrom, które się odkurza, równie dobrze seryjny można odkurzać a się wymienia.
Stosuje k&n, robią filtry od 100 lat do wszystkiego co się porusza, więc raczej wiedzą co robią ;)
Dodatkowo mają masę rozmiarów, stożki, walce, owalne ...
http://www.knfilters.com/universal/universal.htm
Do siebie właśnie zamówiłem taki: http://www.knfilters.com/search/product ... od=RF-1016
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
celi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 149
Rejestracja: pt 22 lip, 2005 09:45
Lokalizacja: Kurzętnik (warmia-mazury)

Znacie jakieś sklepy, gdzie można zamówić filtr Apexi oprócz tej strony:
http://ministerstwo-mocy.pl/product_inf ... 5e77317172

Zdecydowałem się na ten filtr mimo, ze ciągle chodzi mi po głowie również HKS gąbkowy.
Nissan 200sx s14a Racing :)
Awatar użytkownika
kosmaty_
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: sob 20 cze, 2009 21:47
Lokalizacja: Kutno k. Łodzi

Miałem wcześniej tego Apexi, teraz mam grzyba HKS. Oba filtry suche. Mogę powiedzieć, że w 3.0 N/A różnica jest jedynie w dźwięku. Grzybek fajniej gwiżdże, aż się czasem przestraszyć można, że coś jest nie tak :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”