Filtry Stożkowe

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
celi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 149
Rejestracja: pt 22 lip, 2005 09:45
Lokalizacja: Kurzętnik (warmia-mazury)

Założyłem dziś filtr Apexi (wkońcu) i pojawił się mały pigeon mam nadzieje że jest niegroźny :? dźwiek filtra jest super :) i do tego czuć różnice w mocy, której się nie spodziewałem
Nissan 200sx s14a Racing :)
Awatar użytkownika
SEBA200SX
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: śr 15 gru, 2010 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

ej mam pytanie za 100 pointsów ! Gdzie dostane adapter na przepływke żeby zamontować stożek do CA :?:

kiedyś widziałem na alegro ale tera poznikało ze sklepów internetowych...

ywyntualnie od czego po przerobieniu będzie pasować?
" Każdego dnia , sam na sam z koncepcją , próbujemy spełnić nasze marzenia , ciężko pracując nad każdą indywidualnością i każdą urwaną sekundą , to jest nasze życie i nasza miłość , naszego ciała i duszy ..."
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

ADAPTER NA FILTR STOŻKOWY
ten pasi na przepływkę bo mam takowy, stożek wiadomo zależy od średnicy

http://allegro.pl/adapter-na-filtr-stoz ... 67433.html
http://allegro.pl/adapter-na-przeplywom ... 66992.html
Gotowiec z filtrem
http://allegro.pl/dolot-simota-nissan-2 ... 67449.html
Ostatnio zmieniony śr 28 wrz, 2011 17:52 przez Tomek89, łącznie zmieniany 1 raz.
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
SEBA200SX
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 585
Rejestracja: śr 15 gru, 2010 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

wielkie dzięki :!:
" Każdego dnia , sam na sam z koncepcją , próbujemy spełnić nasze marzenia , ciężko pracując nad każdą indywidualnością i każdą urwaną sekundą , to jest nasze życie i nasza miłość , naszego ciała i duszy ..."
Awatar użytkownika
PrezesGT
Stały gość
Stały gość
Posty: 277
Rejestracja: pn 21 cze, 2010 17:16
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Mam pytanie przy instalacji stożka trzeba coś grzebać i ustawiać przy innych parametrach w aucie czy tylko założyć stożek zamiast oryginalnej puszki z filtrem?
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Zakładasz i jeździsz. Mówią, że przydałoby się odizolować go cieplnie, ale nie podzielam tego w przypadku turbo. Przecież po to jest Intercooler, by chłodzić powietrze.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
PrezesGT
Stały gość
Stały gość
Posty: 277
Rejestracja: pn 21 cze, 2010 17:16
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Ok dzięki bardzo za odpowiedz :D
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

A ja całe życie myślałem ze po założeniu filtra stożkowego trzeba wyregulować ciśnienie w oponach tylnej osi , ale ja byłem łatwowierny .... :shock: :roll: :roll:





Wkładasz i jedziesz ;)
Awatar użytkownika
PrezesGT
Stały gość
Stały gość
Posty: 277
Rejestracja: pn 21 cze, 2010 17:16
Lokalizacja: Dolny Śląsk

A jakiej firmy polecacie stożki firmówki bardziej czy jakieś "no name"
Awatar użytkownika
kosmaty_
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: sob 20 cze, 2009 21:47
Lokalizacja: Kutno k. Łodzi

Najlepsze co miałem ja to Apexi, ale na niego trzeba wywalić około 600-700zł. Teraz mam grzybka HKS'a, prawdopodobnie to jakiś chinol kupiony za 150zł, ale działa ok. Nie wiem czy już ktoś Ci tu pisał o tym wcześniej, ale jak obchodzisz się z zamiarem kupna filtra to pamiętaj, że lepiej jakby to był filtr suchy. K&N np są filtrami mokrymi, czyli nasączanymi olejkami i nissanowe przyepływki ciężko znoszą te olejki, szczególnie jak się za bardzo nasączy filtr.
Awatar użytkownika
PrezesGT
Stały gość
Stały gość
Posty: 277
Rejestracja: pn 21 cze, 2010 17:16
Lokalizacja: Dolny Śląsk

O dzięki za tą informacje nie wiedziałem że przepływka w 200sx znosi źle mokre stożki. A może możesz coś polecić w przystępnej cenie??? Znasz jakiś model firmę?
Awatar użytkownika
kosmaty_
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: sob 20 cze, 2009 21:47
Lokalizacja: Kutno k. Łodzi

Proponuje iść w grzybka HKS'a, jest tańszy niż apexi, a do tego ma wymienne gąbki. Nie trzeba później kupować całego filtra, a w razie czego podobno jeszcze można je myć wodą z mydłem, sam tego nie praktykowałem. Filtr mam z rok czasu i systematycznie przedmuchuje go sprężarką, jest czysty.
Awatar użytkownika
mattew
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 100
Rejestracja: ndz 06 mar, 2011 13:20
Lokalizacja: Bologna / Wrocław

A stozki pipercross ? Co o nich myslicie ?

Obrazek

Narazie mam stozek K&N ale chetnie bym wsadzil jakas sucha gabke :mrgreen:
Awatar użytkownika
kosmaty_
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: sob 20 cze, 2009 21:47
Lokalizacja: Kutno k. Łodzi

Binio chyba ma pipera, gadajcie z nim.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

1. Im mniejsze restrykcje generuje układ dolotowy powietrza do turbiny tym łatwiej turbinie uzyskać zadane obroty. W układzie dolotowym turbina ssą powietrze przez filtr powietrza i przepływkę im mniejsze podciśnienie w róże dolotowej tym turbinka swobodniej się wkręca.
2. Większa powierzchnia filtracyjna powoduje wolniejsze zabrudzenie się filtra i co za tym idzie mniejsze restrykcje.
3. Firma nie ma tu nic do rzeczy, jedynie rodzaj użytego materiały a raczej stosunek stopnia filtracji do restrykcji przepływu.
4.Odizolowanie termiczne filtra powietrza też jest istotne. Im zimniejsze powietrze tym więcej tlenu w tej samej objętości. . Im wyższą temperaturą powietrza dostarczona przez turbo a obniżona przez rdzeń Intercoolera tym większy spadek ciśnienia dostarczonego do kolektora.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”