Strona 6 z 9

: wt 05 kwie, 2011 13:17
autor: celi
Założyłem dziś filtr Apexi (wkońcu) i pojawił się mały pigeon mam nadzieje że jest niegroźny :? dźwiek filtra jest super :) i do tego czuć różnice w mocy, której się nie spodziewałem

: śr 28 wrz, 2011 17:03
autor: SEBA200SX
ej mam pytanie za 100 pointsów ! Gdzie dostane adapter na przepływke żeby zamontować stożek do CA :?:

kiedyś widziałem na alegro ale tera poznikało ze sklepów internetowych...

ywyntualnie od czego po przerobieniu będzie pasować?

: śr 28 wrz, 2011 17:51
autor: Tomek89
ADAPTER NA FILTR STOŻKOWY
ten pasi na przepływkę bo mam takowy, stożek wiadomo zależy od średnicy

http://allegro.pl/adapter-na-filtr-stoz ... 67433.html
http://allegro.pl/adapter-na-przeplywom ... 66992.html
Gotowiec z filtrem
http://allegro.pl/dolot-simota-nissan-2 ... 67449.html

: śr 28 wrz, 2011 18:09
autor: SEBA200SX
wielkie dzięki :!:

: sob 14 sty, 2012 17:36
autor: PrezesGT
Mam pytanie przy instalacji stożka trzeba coś grzebać i ustawiać przy innych parametrach w aucie czy tylko założyć stożek zamiast oryginalnej puszki z filtrem?

: sob 14 sty, 2012 18:18
autor: BarTeX5575
Zakładasz i jeździsz. Mówią, że przydałoby się odizolować go cieplnie, ale nie podzielam tego w przypadku turbo. Przecież po to jest Intercooler, by chłodzić powietrze.

: sob 14 sty, 2012 18:35
autor: PrezesGT
Ok dzięki bardzo za odpowiedz :D

: sob 14 sty, 2012 18:57
autor: Binio_
A ja całe życie myślałem ze po założeniu filtra stożkowego trzeba wyregulować ciśnienie w oponach tylnej osi , ale ja byłem łatwowierny .... :shock: :roll: :roll:





Wkładasz i jedziesz ;)

: sob 14 sty, 2012 21:11
autor: PrezesGT
A jakiej firmy polecacie stożki firmówki bardziej czy jakieś "no name"

: sob 14 sty, 2012 21:19
autor: kosmaty_
Najlepsze co miałem ja to Apexi, ale na niego trzeba wywalić około 600-700zł. Teraz mam grzybka HKS'a, prawdopodobnie to jakiś chinol kupiony za 150zł, ale działa ok. Nie wiem czy już ktoś Ci tu pisał o tym wcześniej, ale jak obchodzisz się z zamiarem kupna filtra to pamiętaj, że lepiej jakby to był filtr suchy. K&N np są filtrami mokrymi, czyli nasączanymi olejkami i nissanowe przyepływki ciężko znoszą te olejki, szczególnie jak się za bardzo nasączy filtr.

: sob 14 sty, 2012 21:24
autor: PrezesGT
O dzięki za tą informacje nie wiedziałem że przepływka w 200sx znosi źle mokre stożki. A może możesz coś polecić w przystępnej cenie??? Znasz jakiś model firmę?

: sob 14 sty, 2012 21:41
autor: kosmaty_
Proponuje iść w grzybka HKS'a, jest tańszy niż apexi, a do tego ma wymienne gąbki. Nie trzeba później kupować całego filtra, a w razie czego podobno jeszcze można je myć wodą z mydłem, sam tego nie praktykowałem. Filtr mam z rok czasu i systematycznie przedmuchuje go sprężarką, jest czysty.

: sob 14 sty, 2012 22:03
autor: mattew
A stozki pipercross ? Co o nich myslicie ?

Obrazek

Narazie mam stozek K&N ale chetnie bym wsadzil jakas sucha gabke :mrgreen:

: sob 14 sty, 2012 22:21
autor: kosmaty_
Binio chyba ma pipera, gadajcie z nim.

: sob 14 sty, 2012 22:31
autor: erison
1. Im mniejsze restrykcje generuje układ dolotowy powietrza do turbiny tym łatwiej turbinie uzyskać zadane obroty. W układzie dolotowym turbina ssą powietrze przez filtr powietrza i przepływkę im mniejsze podciśnienie w róże dolotowej tym turbinka swobodniej się wkręca.
2. Większa powierzchnia filtracyjna powoduje wolniejsze zabrudzenie się filtra i co za tym idzie mniejsze restrykcje.
3. Firma nie ma tu nic do rzeczy, jedynie rodzaj użytego materiały a raczej stosunek stopnia filtracji do restrykcji przepływu.
4.Odizolowanie termiczne filtra powietrza też jest istotne. Im zimniejsze powietrze tym więcej tlenu w tej samej objętości. . Im wyższą temperaturą powietrza dostarczona przez turbo a obniżona przez rdzeń Intercoolera tym większy spadek ciśnienia dostarczonego do kolektora.