Problem po montażu stożka

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

DRL

Witam!
Założyłem dzisiaj filtr stożkowy firmy Simota do mojego 200sx'a (s13). Filtr jest tak wielki, że się go wystraszyłem po otwarciu pudełka :) Wymiary: dł-220mm, śr-150, ledwo sie zmieścił. Po założeniu odpalam samochód, obroty wskoczyły na 1300 i po sekundzie spadly na 300-500. Silnik się trzepie jak szalony prawie gaśnie. Przy dodawaniu gazu dusi sie, nie da się utrzymać stałych obrotów operując pedałem gazu. Postanowiłem sprawdzić czy czegoś nie zepsułem podczas montażu :) i wróciłem do standardowego filtru, na którym silnik zaczął pracować normalnie - 850rpm na biegu jałowym. Co może być przyczyna takiego zachowania? :( Przy wyborze stożka kierowałem się radami z forum: "im większy tym lepiej". Dodam że nie mam żadnych innych modyfikacji (narazie) i nie miałem większego problemu z wolnymi obrotami na standardowym filtrze.
Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

sprawdz czy nie masz nieszczelnosci za przeplywka, bo to bylby taki objaw
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Dla mnie to też przepływka, bo objawy jakie opisałeś idealnie do tego pasują. Masz jakiś adapter, który jest przykręcany do przepływki zamiast Air Box’a. Masz może zdjęcie jak to wygląda po montażu stożka...
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
DRL

Tak jest adapter do stożka. Sprawdzalem ewentualne nieszczelności przy przepływce ale nic nie znalazłem. Zrobie rano fotki i wrzucę na forum. Sprawdze jeszcze raz łączenia adaptera do przepływki.
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Co do nieszczelnosci od strony filtra (przed przeplywka) to nie beda one mialy takiego wplywu, jedyna wada to to ze bedzie lecial syf do silnika. Problem robi sie gdy masz nieszczelnosc za przeplywka (sawdz polaczenie przeplywka-turbina). Tak samo zobacz czy nie stalo sie cos z gniazdem, wtyczka i kabelkiem idacym do przeplywki. Moze masz zasniedziale styki, w najgorszym przypadko mogles uszkodzic w jakis sposob przeplywke podczas montazu filtra - lub poprostu sama padla. Jak masz troche pojecia o elektryce to mozesz zmierzyc jakie masz na niej napiecie i czy sie zmienia w przypadku dodawania "gazu".

Ahh i jeszcze jedno, nieszczelnosc moze byc tez w innym miejscu tak wiec sprawdz caly dolot od turbo, poprzez IC do kolektora ssacego... Nieraz tak jest poprostu zlosliwosc rzeczy martwych jedno robisz, a drugie w tym momencie pada :)
DRL

Problem rozwiązany :) Winny wszystkiemu był adapter, który przez zbyt małą średnicę otworu ograniczał zasysane powietrze (dziwne że miało to aż taki wpływ). Teraz wszystko pięknie syczy :) Tak to jest jak się robi takie rzeczy w 10 minut, wieczorem bez odpowiedniego oświetlenia. Dzięki za cenne rady. Przy okazji posprawdzałem sobie - tak jak radził Tom - wszystkie rury w dolocie i są OK.
Ps. nie wiedziałem że ten stożek będzie dawał takie piękne dźwięki - jestem pod wrażeniem :D
Ps2. Dla zainteresowanych mogę wstawić fotki jak wygląda ten "bydlak" pod maską.
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dawaj foty i napisz ile kapusty trza na taką zabawkę :)
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
DRL

Tak jak obiecałem wstawiam fotki stożka firmy Simota. Narazie prowizorycznie zamontowany z braku czasu :) Dla zainteresowanych - cena samego stożka to 109PLN w sklepie TopTuner wiadomo że trzeba jeszcze kupić adapter - 44PLN i jakieś kosmetyki :)
Pozdrawiam
Załączniki
stożek3.jpg
stożek2.jpg
stożek.jpg
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

A gdzie nawiew i odgrodzenie od komory?
EMWU is dead
DRL

Karrlos pisze:A gdzie nawiew i odgrodzenie od komory?
Narazie nie byłem wstanie nic więcej zrobić oprócz mocowania. Niestety temperatura w garażu równa się temperaturze na zewnątrz czyli -10 do -15, w takich warunkach jestem w stanie co najwyżej sprawdzić poziom oleju w silniku ;) Zresztą narazie nie jest potrzebne odgrodzenie od silnika, dzisiaj po przejechaniu 120km otworzyłem maskę dotykam filtr i prawie mi sie ręka przykleiła - taki był zmarznięty :)
Zrobi się cieplej, zrobi się odgrodzenie i nawiew.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”