Ciśnienie doładowania

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

bosniak

Witam, mam pytanie, posiadam samochód marki Rover 220 coupe turbo z fabrycznym garettem t25, dane fabryczne mówia o 241nM przy 2100 obr/min i 200 KM przy 6000obr/min, ja mam 269 nM przy 4350 obr/min i 214 KM przy 6300 obr/min i ciśnieniu doładowania 0,6 bar. Proszę mi powiedzieć czysto teoretycznie czy się da podnieść ciśnienie doładowania za pomocą np. MBC do 1,0 bar przy zachowaniu AFR i ile teoretycznie to podniesienie doładowania dodałoby momentu i KM, chciałbym zaznaczyć, że mam układ wydechowy z nierdzewki 3 cale i zawór blow off. Jest fabryczny IC i chłodniaca oleju. Chciałbym także zmienic IC na coś „męskiego”, czy może mi ktoś wyliczyć jaki miałby być duży? pozdrawiam
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Hehe kolejny chłopak zarazony Męstwem - Pasuje :)
Zakładaj MBC, sonde w wydech i zwiększaj doładowanie stopniowo monitorując na bierząco AFR, z rególy jest tak że jak się podnosi doladowanie to przylewa i trzeba odejmować wachy a nie dodawać.

nie wiem jak wygląda twoj seryjny IC ale bezpieczne doladowanie bez stuku może być deczko niższe jak 1 bar...

przy jednym parze przy 2.0 pojemności powinieneś mieć coś w granicy 340-350Nm
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
bosniak

mój IC ma wymiary 40x15x8, natomiast jeżeli chodzi o paliwo to może mieć problem bo zapłon ma nieustawialny, czujnik temp. paliwa, czujnik spalania stukowego, czujnik temp. powietrza zasysanego i czujnik cisnienia doładowującego, sam wszystko mierzy, zczytuje i reguluje zapłon, tak też potwierdzał brt.

Chcę kupić wskaźnik EGT, żeby było bezpiecznie 700 zł. za nowy Greddy(dobra cena?)
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Zadowalająca wręcz :) a czy ma alerta ?
No baw się baw, dobrze by było jaby EGT ponad 850 nie wychodzilo za często.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
bosniak

ile to bedzie 14 psi doładowania??
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

bosniak pisze:ile to bedzie 14 psi doładowania??
14PSI=1Bar
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
ChEsTeR

14 psi to nie caly bar ale T25 nie wyda 1 bara w silniku 2.0 to bedzie juz zabojstwo dla turbiny nardze zmienic na cos wiekszego.
Awatar użytkownika
Krzysiu
Stały gość
Stały gość
Posty: 294
Rejestracja: pn 09 lut, 2004 00:16
Lokalizacja: W-wa Ursynow

moja t25 pokazuje 13psi i z tego co wyczytalem na hamerykanskim forumie to tyle dmucha seria. wiec albo moja turbawka daje 0,9bara albo wskaznik zdupiony mam i hamerykance sie myla :)

1 bar = 14,5 psi :D

przelicznik jednostek cisnienia
[scroll][center]*** ORDYNUSS Team *** member # 000,5/06
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę
[/center][/scroll]
Obrazek
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Tylko, że tu masz inne T25 więc nie ma co w taki sposób porównywać.
Musiałbyś sprawdzić mapy dla swojej turbawki, wtedy będziesz wszystko wiedział.
EMWU is dead
bosniak

Tutaj coś takiego znalazłem, nie bardzo wiem o co chodzi z tym ciśnieniem ale chyba przy 12,5 psi (nie wiem ile to bar) wyciagnął 245 KM. (nieźle :D )




http://www.roverlution.com/220turbo.html

[ Dodano: Czw Lut 23, 06 10:49 ]
Dzięki za przelicznik, nie zauważyłem. Jeżeli ja mam 0,6 bar to jakieś 8.7 psi (jeżeli mój wskaźnik VDO dobrze pokazuje) i 215 KM to przy 13 psi 0.9 bar (z waszych wypowiedzi wnioskuje, że wiecej nie dmuchnie) powinno niezłe stadko konisiów doskoczyć. :o

[ Dodano: Czw Lut 23, 06 20:06 ]
Co powiecie o takim IC do mojego wozidla.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=87764106

"WYMIARY sam radiator bez plastików-720X255X35mm.ŚREDNICA WLOTÓW OKOŁO-6,7cm-NA ZEWNĄCZ"
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Ja jestem zdecydowanym fanatykiem montarzu grobego IC z IVECO - nasz koelga ma taki do sprzedania, ICek sprawdzony, daje rade do 500KM - Booster w swoim Eclipsie ma taki tylko aluboczki dolozył bo powyzej 1,7 bara się rozszczelniał na seryjnych plastikowych.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
cziko

no to masz fajne auto ,sam ostatnio malo takiegonie kupilem :D jakie ma osiagi teraz??bo juz w seryjny nieźle fuka
mam fmic do sprzedania obspawnay na alu zereo platiku
wiesz kto moze ma czesci do takich roveryksów??chodzi o czesci do przelozenia kiery z anglika
bosniak

wrzuć fotke fmic'a i cenę.
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
bosniak

ja znalazłem takie po 350 zł. za sztuke, tylko nie wiem którego wziąć, który będzie lepszy?
Załączniki
87461980_1.jpg
chyba męskie?
chyba męskie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”