Ciśnienie doładowania
Moderator: Moderator
Witam, mam pytanie, posiadam samochód marki Rover 220 coupe turbo z fabrycznym garettem t25, dane fabryczne mówia o 241nM przy 2100 obr/min i 200 KM przy 6000obr/min, ja mam 269 nM przy 4350 obr/min i 214 KM przy 6300 obr/min i ciśnieniu doładowania 0,6 bar. Proszę mi powiedzieć czysto teoretycznie czy się da podnieść ciśnienie doładowania za pomocą np. MBC do 1,0 bar przy zachowaniu AFR i ile teoretycznie to podniesienie doładowania dodałoby momentu i KM, chciałbym zaznaczyć, że mam układ wydechowy z nierdzewki 3 cale i zawór blow off. Jest fabryczny IC i chłodniaca oleju. Chciałbym także zmienic IC na coś „męskiego”, czy może mi ktoś wyliczyć jaki miałby być duży? pozdrawiam
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Hehe kolejny chłopak zarazony Męstwem - Pasuje
Zakładaj MBC, sonde w wydech i zwiększaj doładowanie stopniowo monitorując na bierząco AFR, z rególy jest tak że jak się podnosi doladowanie to przylewa i trzeba odejmować wachy a nie dodawać.
nie wiem jak wygląda twoj seryjny IC ale bezpieczne doladowanie bez stuku może być deczko niższe jak 1 bar...
przy jednym parze przy 2.0 pojemności powinieneś mieć coś w granicy 340-350Nm
Zakładaj MBC, sonde w wydech i zwiększaj doładowanie stopniowo monitorując na bierząco AFR, z rególy jest tak że jak się podnosi doladowanie to przylewa i trzeba odejmować wachy a nie dodawać.
nie wiem jak wygląda twoj seryjny IC ale bezpieczne doladowanie bez stuku może być deczko niższe jak 1 bar...
przy jednym parze przy 2.0 pojemności powinieneś mieć coś w granicy 340-350Nm
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
mój IC ma wymiary 40x15x8, natomiast jeżeli chodzi o paliwo to może mieć problem bo zapłon ma nieustawialny, czujnik temp. paliwa, czujnik spalania stukowego, czujnik temp. powietrza zasysanego i czujnik cisnienia doładowującego, sam wszystko mierzy, zczytuje i reguluje zapłon, tak też potwierdzał brt.
Chcę kupić wskaźnik EGT, żeby było bezpiecznie 700 zł. za nowy Greddy(dobra cena?)
Chcę kupić wskaźnik EGT, żeby było bezpiecznie 700 zł. za nowy Greddy(dobra cena?)
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Zadowalająca wręcz a czy ma alerta ?
No baw się baw, dobrze by było jaby EGT ponad 850 nie wychodzilo za często.
No baw się baw, dobrze by było jaby EGT ponad 850 nie wychodzilo za często.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
14PSI=1Barbosniak pisze:ile to bedzie 14 psi doładowania??
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
14 psi to nie caly bar ale T25 nie wyda 1 bara w silniku 2.0 to bedzie juz zabojstwo dla turbiny nardze zmienic na cos wiekszego.
moja t25 pokazuje 13psi i z tego co wyczytalem na hamerykanskim forumie to tyle dmucha seria. wiec albo moja turbawka daje 0,9bara albo wskaznik zdupiony mam i hamerykance sie myla
1 bar = 14,5 psi
przelicznik jednostek cisnienia
1 bar = 14,5 psi
przelicznik jednostek cisnienia
[scroll][center]*** ORDYNUSS Team *** member # 000,5/06
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę[/center][/scroll]
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę[/center][/scroll]
Tutaj coś takiego znalazłem, nie bardzo wiem o co chodzi z tym ciśnieniem ale chyba przy 12,5 psi (nie wiem ile to bar) wyciagnął 245 KM. (nieźle )
http://www.roverlution.com/220turbo.html
[ Dodano: Czw Lut 23, 06 10:49 ]
Dzięki za przelicznik, nie zauważyłem. Jeżeli ja mam 0,6 bar to jakieś 8.7 psi (jeżeli mój wskaźnik VDO dobrze pokazuje) i 215 KM to przy 13 psi 0.9 bar (z waszych wypowiedzi wnioskuje, że wiecej nie dmuchnie) powinno niezłe stadko konisiów doskoczyć.
[ Dodano: Czw Lut 23, 06 20:06 ]
Co powiecie o takim IC do mojego wozidla.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=87764106
"WYMIARY sam radiator bez plastików-720X255X35mm.ŚREDNICA WLOTÓW OKOŁO-6,7cm-NA ZEWNĄCZ"
http://www.roverlution.com/220turbo.html
[ Dodano: Czw Lut 23, 06 10:49 ]
Dzięki za przelicznik, nie zauważyłem. Jeżeli ja mam 0,6 bar to jakieś 8.7 psi (jeżeli mój wskaźnik VDO dobrze pokazuje) i 215 KM to przy 13 psi 0.9 bar (z waszych wypowiedzi wnioskuje, że wiecej nie dmuchnie) powinno niezłe stadko konisiów doskoczyć.
[ Dodano: Czw Lut 23, 06 20:06 ]
Co powiecie o takim IC do mojego wozidla.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=87764106
"WYMIARY sam radiator bez plastików-720X255X35mm.ŚREDNICA WLOTÓW OKOŁO-6,7cm-NA ZEWNĄCZ"
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ja jestem zdecydowanym fanatykiem montarzu grobego IC z IVECO - nasz koelga ma taki do sprzedania, ICek sprawdzony, daje rade do 500KM - Booster w swoim Eclipsie ma taki tylko aluboczki dolozył bo powyzej 1,7 bara się rozszczelniał na seryjnych plastikowych.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
no to masz fajne auto ,sam ostatnio malo takiegonie kupilem jakie ma osiagi teraz??bo juz w seryjny nieźle fuka
mam fmic do sprzedania obspawnay na alu zereo platiku
wiesz kto moze ma czesci do takich roveryksów??chodzi o czesci do przelozenia kiery z anglika
mam fmic do sprzedania obspawnay na alu zereo platiku
wiesz kto moze ma czesci do takich roveryksów??chodzi o czesci do przelozenia kiery z anglika
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA