Zawor spustowy ( blow off ) pomocy

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Adam_Krakow

Witam wszystkich! Zamontowalem w nysce zawor spustowy (blow off) single piston i autko przygasa schodzac z obrotow i trzeba dodac gazu i zaraz jest prawie ok.Czy mozna to jakos wyregulowac? a moze dwu tloczkowy zawor rozwiazal by ten problem? Pozdrawiam all
Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

skoro przygasa to znaczy ze masz nieszczelnosc w dolocie, napewno masz wszystko dokrecone i posprawdzane ? zobacz czy ten blow off ma regulacje ... jak ma to dokrec go
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Nie nie no logiczne , jak przygasa to zawór puszcza , musisz go wyregulować , skoro stało się to po jego zamontowaniu.
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
Adam_Krakow

Witam niestety nie mam zadnej regulacji w tym zaworze, sprobuje go rozebrac i zajrzec do srodka. A czy w momencie gdy autko jest na wolnych obrotach, ten tloczek powinien znajdowac sie w pierwonej pozycji? Bo u mnie jest raczej otwaty, a w momencie dodania gazu zamyka sie czyli to dziala chybA OK. A czy ten dwu tloczkowy pomoze?
Awatar użytkownika
Raptor
Stały gość
Stały gość
Posty: 233
Rejestracja: ndz 17 lip, 2005 20:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

dwutłoczkowy powinien działac bez problemu

zresztą ten jednotłoczkowy też po ustawieniu - chyba że jest uszkodzony :|
Lui
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 136
Rejestracja: wt 07 lut, 2006 15:50
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

powinien być zamknięty, jak go rozbierzesz to możesz wymienić sprężynę na twardszą albo dać chociaż jakąś podkładkę pod tą co masz
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Tak jak już wyżej napisano, BOV na biegu jałowym musi być zamknięty, inaczej będą falowały obroty, a podczas jazdy będą problemy. Jeśli tłoczek na biegu jałowym delikatnie się uchyla, to tak jak Lui napisał, możesz podłożyć coś między tłoczek a sprężynę, i to może pomóc, ale jeśli na biegu jałowym tłoczek jest permanentnie otwarty, to ratuję Cię jedynie wymiana sprężyny. Zgłoś się do producenta, lub osoby, od której go kupiłeś, czy nie ma do tego modelu mocniejszej sprężyny, z reguły są takie na stanie, i ich wymiana szybko załatwia sprawę.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Awatar użytkownika
Mate96
Stały gość
Stały gość
Posty: 266
Rejestracja: czw 04 maja, 2006 21:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

a wdobrym miejscu sie podlaczyles z podcisnieniem? moze na wolnych obrotach jest ono tak duze ze zasysa powietrze "obok" przeplywiki i efekt jest taki jak dziura w dolocie. moze warto przetestowac inne miejsce tyz pod przepustnica (wlasciwie za)
live fast, die sidewayz
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Mate96 pisze:a wdobrym miejscu sie podlaczyles z podcisnieniem? moze na wolnych obrotach jest ono tak duze ze zasysa powietrze "obok" przeplywiki i efekt jest taki jak dziura w dolocie. moze warto przetestowac inne miejsce tyz pod przepustnica (wlasciwie za)
Niema takiej możliwości. Podciśnienie tworzy się w kolektorze ssącym, to, że dolot przed turbiną zasysa powietrze, to nie znaczy, że jest tam podciśnienie. Podniesiony tłoczek, to typowy problem przy zaworach jednotłoczkowych, które z tego faktu bezwzględnie wymagają regulacji, jeśli jej nie mają, to są nieprzemyślanymi jak najtaniej wyprodukowanymi gadżetami.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
wolak240sx
Stały gość
Stały gość
Posty: 290
Rejestracja: śr 15 lut, 2006 22:27
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontakt:

Odgrzebię temat żeby nie zakładać nowego.
Mianowicie mam podobny problem z zaworem.
I teraz chodzi mi o odpowiedź (łopatologiczną) na kilka pytań Mianowicie:

1 Na biegu jałowym ma być całkowicie zamknięty (to wiem)

2 Jak ma się zachowywać w czasie powolnego dodawania gazu?? (u mnie jest tak że jak powoli dodaję gazu to się otwiera i puszcza ciśnienie jak depnę gwałtownie to go zasysa i jest szczelny Czy tak ma być??)

3 W czasie jazdy jak już mu depnę i się zamknie to jest ok ale jak już się autko rozpędzi do obrotów zadanych przez przepustnicę (dziwnie to trochę napisałem ale chodzi o to jak już silnik po prostu nie rozpędza auta tylko utrzymuje stałe obroty i stałą prędkość) to znów się zaworek otwiera i cały czas syczy wpuszczając powietrze Czy tak ma być??

Dodam że po zamontowaniu tego bov-a dość znacznie podskoczyło mi spalanie
Cała s13 ka na części Z rozbiórki
Pytać
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Ad2. Przy dodawaniu gazu powinien być zamknięty bo wtedy nie ma podciśnienia albo jest b. małe i nie odciąga maksymalnie tłoczka, przez co sprężyna (jeżeli jest odpowiednio mocna) jest wystarczająco ściśnięta żeby utrzymać szczelność.

Ad3. Wg mnie masz za słabą sprężynę, bo jak trzymasz auto na gazie (że tak powiem) wystarczającym, czyli auto jedzie ze stałą prędkością to wówczas w układzie występuje większe podciśnienie niż w pkt.2. Powoduje to że jeden tłoczek BOVa jest zasysany przez co słabiej napiera na sprężynę, która dociska drugi tłoczek z teflonu. I jeżeli masz za słabą sprężynę to teflonowy tłoczek może popuszczać.

Spalanie może wzrosnąć bo część powietrza przeliczona przez przepływkę ucieka przez zawór zamiast trafiać do przepustnicy.

Troche masło maślane z tego wyszło :mrgreen:
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

wolak240sx pisze:Odgrzebię temat żeby nie zakładać nowego.
Mianowicie mam podobny problem z zaworem.
I teraz chodzi mi o odpowiedź (łopatologiczną) na kilka pytań Mianowicie:

1 Na biegu jałowym ma być całkowicie zamknięty (to wiem)

2 Jak ma się zachowywać w czasie powolnego dodawania gazu?? (u mnie jest tak że jak powoli dodaję gazu to się otwiera i puszcza ciśnienie jak depnę gwałtownie to go zasysa i jest szczelny Czy tak ma być??)

3 W czasie jazdy jak już mu depnę i się zamknie to jest ok ale jak już się autko rozpędzi do obrotów zadanych przez przepustnicę (dziwnie to trochę napisałem ale chodzi o to jak już silnik po prostu nie rozpędza auta tylko utrzymuje stałe obroty i stałą prędkość) to znów się zaworek otwiera i cały czas syczy wpuszczając powietrze Czy tak ma być??

Dodam że po zamontowaniu tego bov-a dość znacznie podskoczyło mi spalanie
Niezależnie od tego czy przyspieszasz powoli, czy agresywnie, czy jedziesz pełnym ogniem, czy z równą prędkością obrotową, BOV powinien być cały czas zamknięty. A u Ciebie z tego co piszesz, sprężyna ewidentnie sobie nie radzi, i albo jest potrzebna mocniejsza, albo jeśli jest taka możliwość, regulacja jej nacisku. Spalanie Ci podskoczyło, bo masz nieszczelny układ dolotowy, w którym BOV robi nie za zawór bezpieczeństwa, a regulowaną "dziurę". Na marginesie jazda z tak ustawionym zaworem może się szybko odbić na kondycji Twojej turbosprężarki (oczywiście negatywnie).
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
wolak240sx
Stały gość
Stały gość
Posty: 290
Rejestracja: śr 15 lut, 2006 22:27
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontakt:

Ok wielkie dzięki za odpowiedzi W takim razie jutro z rana go zdemontuję żeby tak nie jezdzić i będę kombinował ze sprężyną. Jeszcze raz dzięki
Cała s13 ka na części Z rozbiórki
Pytać
Awatar użytkownika
robacek
Stały gość
Stały gość
Posty: 435
Rejestracja: pn 11 sie, 2008 08:57
Lokalizacja: Jabłonna/Warszawa
Kontakt:

ok odswieze temat zeby nowego nie zakladac. u mnie problem wyglada troche podobnie ale wszystko jest troche dziwne;/

zamontowalem bova i przez tydzien smigal syczał wszystko idealnie skręcony był tak na 3/4 i wszystko bylo git.

po tygodniu odpada mi śruba od alternatora generalnie awaria w samochodzie samochod do warsztatu odbieram go next day wsiadam i przy przyspieszaniu mocniejszym slysze syk/gwizd inny niz upuszcza sie powietrze w bovie ale jest to jakby sykogwizd wiec raczej bov.. po odpuszczeniu gazu bov ciagle zrzuca powietrze normalnie(moze troche mniej nie wiem) skręciłem go na maxa sprawa wygląda ciągle tak samo. nie moge sprawdzic na postoju bo sytuacja istnieje tylko podczas jazdy na postoju moge do odcinki gazować i nie ma tego odgłosu.

bov to blitz style;) zamontowany dobrze bo wg wskazań skootera;) pytanie teraz czy to bov bo moze cos innego jesli tak to czy to spręzyna i jesli sprezyna to dlaczego z dnia na dzien tak sie stalo i gdzie moge kupic sprezyne bo nigdzie znalezc nie moge..? a jesli wasze odpowiedzi mnie skierują do kupna nowego bova to ktory jest najlepszy czytalem na forum zdania podzielone wiem napewno ze nie greedy style moze ten hks podrobke czy np lepiej z properfekta?

Dzięki za pomoc Panowie
Awatar użytkownika
EnDrIu
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: wt 26 paź, 2004 14:33
Lokalizacja: Warszawa

jesli kupowac to raz i porzadnie...ja mam HKS ssqv i nie iwem co to jest regulacja BOVa bo sam sie reguluje. Polecam 8) BTW jakbym mial kupic taka podrobe to wolalbym wywalic wogole bova i zrobic pegeona
Było: 200sx s13 SR20DET
Jest: 200sx s13 CA18DET

Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”