FMIC - jeszcze raz. NIE od IVECO

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

Karrlos- chodzi mi o ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym. Skąd komputer wie jakie ciśnienie tam panuje? Z samej przepływki ma tylko mase przecież. Dobrze myśle?

Roball - nic nie mówie - ty i tak wiesz o co chce zapytać:P

p.s. wiem że moje pytania są troche namolne, ale ja bidok początkujący i czasem trzeba mi własnie tak łopatologicznie ;)
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Fizyk mode ON

wyliczenie dla 3000obr i zerowym doładowaniu
zwiększenie pojemności dolotu o 0,45L spowoduje że komp da 1% za dużo paliwa - będzie myślał że silnik pobiera o 1% więcej powietrza (które de facto będzie się gromadzić w dolocie) ...

sytuacja zachodzi tylko gdy w dolocie praktycznie nie ma ciśnienia (czyli jazda bez gazu i nagle decha)

żeby ECU odciął z powodu przekroczenia ciśnienia przy tych obrotach - dolot musiałby mieć pojemność ok 12L większą od seryjnej :)

Fizyk mode OFF

oczywiście zakładając NATYCHMIASTOWĄ pełną wydajność sprężarki
co jest niemożliwe - jeżeli dolot jest pusty to nie ma spalin,
jak nie ma spalin to nie ma co napędzać sprężarki (to się nazywa LAG) :)

reasumując
jak jest duży dolot to jest duży lag
jak jest duży lag to sprężarka nędznie tłoczy
jak sprężarka nędznie tłoczy to mało powietrza przechodzi przez przepływkę
jak mało powietrza przechodzi przez przepływkę to ECU nie jest oszukane

inaczej mówiąc aby przez przepływkę szło dużo powietrza potrzebne jest wysokie ciśnienie w dolocie - jak jest wysokie ciśnienie w dolocie to ECU nie jest oszukiwany praktycznie wcale (tyle samo powietrza przejdzie przez przepustnicę co i przez przepływkę)...

czy teraz ta kwestia jest już ostatecznie wyjaśniona? :)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

hehe, narazie ( :P ) wszytsko co chciałem wiedzeić teoretycznie - wiem i dziekuje bardzo za wyjaśnienie :D
Do tematu FMIC pewnie jeszcze wróce jak będe montował FMIC i jakieś praktyczne wskazówki będą potrzebne ;)

p.s. kto to jest "lubelas" i gdzie go moge znaleźć? podobno swego czasu popularne było kupowanie u niego kolanek i łączników gumowych/siliconowych do orurowania IC?
StefanS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 155
Rejestracja: sob 14 sty, 2006 23:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

MKx pisze:Karrlos- chodzi mi o ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym. Skąd komputer wie jakie ciśnienie tam panuje? Z samej przepływki ma tylko mase przecież. Dobrze myśle?
w s14 jest czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym

S

edit:
no dokladnie nie w kolektorze a przed przepustnica ale z punktu widzenia tej dyskusji nie ma to znaczenia.
Nissan 200sx S14 Silvia
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzysiu
Stały gość
Stały gość
Posty: 294
Rejestracja: pn 09 lut, 2004 00:16
Lokalizacja: W-wa Ursynow

ja po zmianie dolotu nie stwierdzilem zadnej roznicy. mozliwe jest ze powodem jest malenkie turbo ktore w miare sprawnie nabija FMICa. zobaczymy jak bedzie sobie radzic z tym problemem disco potato
[scroll][center]*** ORDYNUSS Team *** member # 000,5/06
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę
[/center][/scroll]
Obrazek
Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

StefanS pisze:
MKx pisze:Karrlos- chodzi mi o ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym. Skąd komputer wie jakie ciśnienie tam panuje? Z samej przepływki ma tylko mase przecież. Dobrze myśle?
w s14 jest czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym

S

edit:
no dokladnie nie w kolektorze a przed przepustnica ale z punktu widzenia tej dyskusji nie ma to znaczenia.
nie wątpie, ale przypominam/ informuje ze mowa tutaj o s13 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”