Karrlos- chodzi mi o ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym. Skąd komputer wie jakie ciśnienie tam panuje? Z samej przepływki ma tylko mase przecież. Dobrze myśle?
Roball - nic nie mówie - ty i tak wiesz o co chce zapytać:P
p.s. wiem że moje pytania są troche namolne, ale ja bidok początkujący i czasem trzeba mi własnie tak łopatologicznie
FMIC - jeszcze raz. NIE od IVECO
Moderator: Moderator
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Fizyk mode ON
wyliczenie dla 3000obr i zerowym doładowaniu
zwiększenie pojemności dolotu o 0,45L spowoduje że komp da 1% za dużo paliwa - będzie myślał że silnik pobiera o 1% więcej powietrza (które de facto będzie się gromadzić w dolocie) ...
sytuacja zachodzi tylko gdy w dolocie praktycznie nie ma ciśnienia (czyli jazda bez gazu i nagle decha)
żeby ECU odciął z powodu przekroczenia ciśnienia przy tych obrotach - dolot musiałby mieć pojemność ok 12L większą od seryjnej
Fizyk mode OFF
oczywiście zakładając NATYCHMIASTOWĄ pełną wydajność sprężarki
co jest niemożliwe - jeżeli dolot jest pusty to nie ma spalin,
jak nie ma spalin to nie ma co napędzać sprężarki (to się nazywa LAG)
reasumując
jak jest duży dolot to jest duży lag
jak jest duży lag to sprężarka nędznie tłoczy
jak sprężarka nędznie tłoczy to mało powietrza przechodzi przez przepływkę
jak mało powietrza przechodzi przez przepływkę to ECU nie jest oszukane
inaczej mówiąc aby przez przepływkę szło dużo powietrza potrzebne jest wysokie ciśnienie w dolocie - jak jest wysokie ciśnienie w dolocie to ECU nie jest oszukiwany praktycznie wcale (tyle samo powietrza przejdzie przez przepustnicę co i przez przepływkę)...
czy teraz ta kwestia jest już ostatecznie wyjaśniona?
wyliczenie dla 3000obr i zerowym doładowaniu
zwiększenie pojemności dolotu o 0,45L spowoduje że komp da 1% za dużo paliwa - będzie myślał że silnik pobiera o 1% więcej powietrza (które de facto będzie się gromadzić w dolocie) ...
sytuacja zachodzi tylko gdy w dolocie praktycznie nie ma ciśnienia (czyli jazda bez gazu i nagle decha)
żeby ECU odciął z powodu przekroczenia ciśnienia przy tych obrotach - dolot musiałby mieć pojemność ok 12L większą od seryjnej
Fizyk mode OFF
oczywiście zakładając NATYCHMIASTOWĄ pełną wydajność sprężarki
co jest niemożliwe - jeżeli dolot jest pusty to nie ma spalin,
jak nie ma spalin to nie ma co napędzać sprężarki (to się nazywa LAG)
reasumując
jak jest duży dolot to jest duży lag
jak jest duży lag to sprężarka nędznie tłoczy
jak sprężarka nędznie tłoczy to mało powietrza przechodzi przez przepływkę
jak mało powietrza przechodzi przez przepływkę to ECU nie jest oszukane
inaczej mówiąc aby przez przepływkę szło dużo powietrza potrzebne jest wysokie ciśnienie w dolocie - jak jest wysokie ciśnienie w dolocie to ECU nie jest oszukiwany praktycznie wcale (tyle samo powietrza przejdzie przez przepustnicę co i przez przepływkę)...
czy teraz ta kwestia jest już ostatecznie wyjaśniona?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
hehe, narazie ( ) wszytsko co chciałem wiedzeić teoretycznie - wiem i dziekuje bardzo za wyjaśnienie
Do tematu FMIC pewnie jeszcze wróce jak będe montował FMIC i jakieś praktyczne wskazówki będą potrzebne
p.s. kto to jest "lubelas" i gdzie go moge znaleźć? podobno swego czasu popularne było kupowanie u niego kolanek i łączników gumowych/siliconowych do orurowania IC?
Do tematu FMIC pewnie jeszcze wróce jak będe montował FMIC i jakieś praktyczne wskazówki będą potrzebne
p.s. kto to jest "lubelas" i gdzie go moge znaleźć? podobno swego czasu popularne było kupowanie u niego kolanek i łączników gumowych/siliconowych do orurowania IC?
w s14 jest czujnik cisnienia w kolektorze dolotowymMKx pisze:Karrlos- chodzi mi o ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym. Skąd komputer wie jakie ciśnienie tam panuje? Z samej przepływki ma tylko mase przecież. Dobrze myśle?
S
edit:
no dokladnie nie w kolektorze a przed przepustnica ale z punktu widzenia tej dyskusji nie ma to znaczenia.
ja po zmianie dolotu nie stwierdzilem zadnej roznicy. mozliwe jest ze powodem jest malenkie turbo ktore w miare sprawnie nabija FMICa. zobaczymy jak bedzie sobie radzic z tym problemem disco potato
[scroll][center]*** ORDYNUSS Team *** member # 000,5/06
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę[/center][/scroll]
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę[/center][/scroll]
nie wątpie, ale przypominam/ informuje ze mowa tutaj o s13StefanS pisze:w s14 jest czujnik cisnienia w kolektorze dolotowymMKx pisze:Karrlos- chodzi mi o ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym. Skąd komputer wie jakie ciśnienie tam panuje? Z samej przepływki ma tylko mase przecież. Dobrze myśle?
S
edit:
no dokladnie nie w kolektorze a przed przepustnica ale z punktu widzenia tej dyskusji nie ma to znaczenia.