Jestem w trakcie podejmowania decyzji wymiany ic na cos wiekszego (mam jakiegos starego, malego karaczana od iveco zamontowanego, na dodatek zderzak go zaslania), do s13 CA18DET ~300KM, ~ 1,3 - 1,1 Bara (T28BB)
Raczej nie interesuja mnie ivecowe, juz wole kupic sobie jakas chinszczyzne. Turbiny robia do dupy, ale chyba IC nie byli w stanie zepsuc ?
Pytan kilka - co brac ?
wielkosc - (rdzen szer, rdzen wys, rdzen grubosc) 600 x 300 x 100mm ? czy 600 x 300 x 75mm ? mniejsze ?
rury - 2,5' albo 3' na calej dlugosci, zaleznie od endtankow.
rury oczywiscie zeby jak najmniej laczen mialy... i byly jak najkrotsze ?
Co dopasowac zeby nie zwiekszac sobie zbytnio laga (np duzy IC + 3' rury), ale zeby zachowac przy okazji dobre chlodzenie powietrza i przeplyw ?
Czy po zmianie IC na wiekszy, roznica w lagu bedzie odczuwalna ? oczywiscie, sprzedawcy pisza ze spadek cisnienia wynosi ok 1psi przy 23psi doladowania... ale to sprzedawcy.
ktos ma jakies doswiadczenia ? Pajak ?
InterCooler - wysokosc, szerokosc, grubosc, orurowanie...
Moderator: Moderator
Weź taki, który będzie pasował do modyfikacji w Twoim aucie.
Niestety widać, że nie masz pojęcia jak się za to zabrać i robisz to od dupy strony.
Wszystko będzie zależało od przeznaczenia auta i jego setupu, doładowania, jak ma wyglądać turbo dziura....
więc ustal najpierw co byś chciał osiągnąć, potem ktoś Ci może to przeliczy bo widzę że nawet nie przymierzasz się do tego żeby zrobić to samemu i potem robisz zakupy.
Ale przygotuj się że duże IC China będzie Ci przeszkadzać, a małych to ja jeszcze nie widziałem (dawno się nie rozglądałem )
Niestety widać, że nie masz pojęcia jak się za to zabrać i robisz to od dupy strony.
Wszystko będzie zależało od przeznaczenia auta i jego setupu, doładowania, jak ma wyglądać turbo dziura....
więc ustal najpierw co byś chciał osiągnąć, potem ktoś Ci może to przeliczy bo widzę że nawet nie przymierzasz się do tego żeby zrobić to samemu i potem robisz zakupy.
Ale przygotuj się że duże IC China będzie Ci przeszkadzać, a małych to ja jeszcze nie widziałem (dawno się nie rozglądałem )
EMWU is dead
- Piotr Jankowski
- Coś już wiem
- Posty: 83
- Rejestracja: sob 22 paź, 2005 01:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zrob taki dolot jak ja mam. Opisane w dziale "Projekty". Wszystko macie pod nosem.
napisalem wszystko powyzej... do 300KM, 1.1 1.3Bar, jak najmniejszy lag...Karrlos pisze:Weź taki, który będzie pasował do modyfikacji w Twoim aucie.
Niestety widać, że nie masz pojęcia jak się za to zabrać i robisz to od dupy strony.
Wszystko będzie zależało od przeznaczenia auta i jego setupu, doładowania, jak ma wyglądać turbo dziura....
więc ustal najpierw co byś chciał osiągnąć, potem ktoś Ci może to przeliczy bo widzę że nawet nie przymierzasz się do tego żeby zrobić to samemu i potem robisz zakupy.
Ale przygotuj się że duże IC China będzie Ci przeszkadzać, a małych to ja jeszcze nie widziałem (dawno się nie rozglądałem )
co jeszcze mam podac ? ilosc miejsca przed chodnica ?????????
poszukam jakie przeplywy maja te ic... =]
[ Dodano: Wto Paź 31, 06 22:47 ]
Piotr Jankowski pisze:Zrob taki dolot jak ja mam. Opisane w dziale "Projekty". Wszystko macie pod nosem.
wybacz moje niewydymane pytanie, ale czemu dolot od turbiny do IC masz 2", a z IC do kolektora dolotowego juz 2,5" a nie 2" ?
zimniejsze powietrze ma mniejsza objetosc, wiec... ?
Ilośc miejsca przed chłodnicą to właśnie musisz zmierzyć, skoro jeszcze nie znasz.
Musisz też zastanowić się co ze wzmocnieniem przednim, bo duży IC moze się nie zmieścić.
Z tego co pamiętam (mogę źle pamiętać) IC Iveco miał pojemność niecałe 3 Litry. IC od Pająka (wymiary musisz poszukać) miał koło 8.
Nie wiem czy tak jest bo nie jest to dla mnie jasne po Twoich postach, wygląda na to że chciałbyć auto do driftu, więc tu trzeba walczyć o nawiew powietrza na IC. Wiele osób twierdzi, że FMIC może spowodować zbyt dużą temperaturę wody wiec przy drifcie gruby FMIC moze nie być optymalnym wyjściem.
Na SR Tery wrzucił zdjęcia gdzie chłodnica i IC tworzą literę V (położoną na lewy bok) co powoduje, że nic nie jest zasłonione, a dodatkowo skraca się długość rur - lag.
No i na koniec pamiętaj o wiatraku elektrycznym.
podjedź do Tomaracing, oni robią IC na wymiar więc CI wszystko obliczą i na pewno będzie lepiej pasował niż chińczyk. Cena jakiś rok temu była około 500PLN wyższa nić kupny chińczyk.
Musisz też zastanowić się co ze wzmocnieniem przednim, bo duży IC moze się nie zmieścić.
Z tego co pamiętam (mogę źle pamiętać) IC Iveco miał pojemność niecałe 3 Litry. IC od Pająka (wymiary musisz poszukać) miał koło 8.
Nie wiem czy tak jest bo nie jest to dla mnie jasne po Twoich postach, wygląda na to że chciałbyć auto do driftu, więc tu trzeba walczyć o nawiew powietrza na IC. Wiele osób twierdzi, że FMIC może spowodować zbyt dużą temperaturę wody wiec przy drifcie gruby FMIC moze nie być optymalnym wyjściem.
Na SR Tery wrzucił zdjęcia gdzie chłodnica i IC tworzą literę V (położoną na lewy bok) co powoduje, że nic nie jest zasłonione, a dodatkowo skraca się długość rur - lag.
No i na koniec pamiętaj o wiatraku elektrycznym.
podjedź do Tomaracing, oni robią IC na wymiar więc CI wszystko obliczą i na pewno będzie lepiej pasował niż chińczyk. Cena jakiś rok temu była około 500PLN wyższa nić kupny chińczyk.
EMWU is dead
Karrlos pisze:Ilośc miejsca przed chłodnicą to właśnie musisz zmierzyć, skoro jeszcze nie znasz.
Musisz też zastanowić się co ze wzmocnieniem przednim, bo duży IC moze się nie zmieścić.
Z tego co pamiętam (mogę źle pamiętać) IC Iveco miał pojemność niecałe 3 Litry. IC od Pająka (wymiary musisz poszukać) miał koło 8.
Nie wiem czy tak jest bo nie jest to dla mnie jasne po Twoich postach, wygląda na to że chciałbyć auto do driftu, więc tu trzeba walczyć o nawiew powietrza na IC. Wiele osób twierdzi, że FMIC może spowodować zbyt dużą temperaturę wody wiec przy drifcie gruby FMIC moze nie być optymalnym wyjściem.
Na SR Tery wrzucił zdjęcia gdzie chłodnica i IC tworzą literę V (położoną na lewy bok) co powoduje, że nic nie jest zasłonione, a dodatkowo skraca się długość rur - lag.
No i na koniec pamiętaj o wiatraku elektrycznym.
podjedź do Tomaracing, oni robią IC na wymiar więc CI wszystko obliczą i na pewno będzie lepiej pasował niż chińczyk. Cena jakiś rok temu była około 500PLN wyższa nić kupny chińczyk.
miejsca mam duzo, byl zamontowany kiedys wiekszy IC.
Oczywiscie ze bedzie powodowac wieksza temp wody, zaslania w koncu cala chlodnice. V mount to raczej nie dla mnie, za duzo kombinacji jak na razie. w tej chwili mam tez pomysl na wymiane chlodnicy na jakas o lepszym chlodzeniu, i po prostu nowa bez zagiec na rdzeniu + jakach chlodnice olejowa z przeniesieniem filtra oleju.
wiatraczki... jak ich tyle bede mial to licencje pilota bede niedlugo potrzebowac...
pogrzebiemy, zobaczymy... =]
co do urban legend na temat chlodnicy w 200sx .... niewiem czy wiecie (pewnie niektorzy wiedza) ale w 300zx jest TAKA SAMA chlodnica a wiec kwestie jej slabej wydajnosci mozna wsadzic miedzy bajki
oczywiscie jak wszystko szczelnie zaslonimy, jak mamy pozaginane lamelki i syf wszedzie to wiadomo ze chlodnica nie wyrobi ... ale w pozostalych przypadkach jak najbardziej wystarcza
oczywiscie jak wszystko szczelnie zaslonimy, jak mamy pozaginane lamelki i syf wszedzie to wiadomo ze chlodnica nie wyrobi ... ale w pozostalych przypadkach jak najbardziej wystarcza
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
tak wiec w zwiazku ze i tak musze wymienic, to poszukam czegos lepszego... czysty zysk, nie ma co...
Nie chce nowego topicu zakłać.
Wyjaśnijcie mi prosze, bo spać po nocach nie moge - po co zakładać wiatraczek elektryczny zamiast seryjnej wiskozy?? ta wiskoza tak napierdziela ze nie wyobrazam sobie elektrycznego wiatraczka który by miał dmuchac mocniej ?
Wyjaśnijcie mi prosze, bo spać po nocach nie moge - po co zakładać wiatraczek elektryczny zamiast seryjnej wiskozy?? ta wiskoza tak napierdziela ze nie wyobrazam sobie elektrycznego wiatraczka który by miał dmuchac mocniej ?
- Filipek221
- Coś już wiem
- Posty: 84
- Rejestracja: śr 13 wrz, 2006 11:02
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Co do wiatraczka, to nawet nie masz pojęcia w jak dosyć dużym stopniu sama wiskoza wpływa na wkręcanie się silnika na obroty. Sam nie wierzyłem ale dla zaspokojenia własnej ciekawość, okręciłem cztery śrubki wisko i odpaliłem motor. Różnice sam zobaczysz jaka jest reakcja silnika na gaz
Nie Da Ci Tego żadna Blachara, co może dać Ci 1,6 BARA !!
- Filipek221
- Coś już wiem
- Posty: 84
- Rejestracja: śr 13 wrz, 2006 11:02
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Te pytanko należało by zadać np Rafiemu on miał u siebie elektryka. Są specjalistyczne wiatraki którymi zastępuje się wisko np oferta firmy billion którą zajmuje się użytkownik Jano86. A oto link do ich oferty
http://www.impactfactory.de/billion/radi.htm
http://www.impactfactory.de/billion/radi.htm
Nie Da Ci Tego żadna Blachara, co może dać Ci 1,6 BARA !!
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Kotlecik jak trza ale pasuje,
a co powiecie na używkę IC ze Sky'a r32/33 GTR??
może trochę rzeźby ale pod względem przepływu powinien być lepszy niż każdy chinol
http://www.are.com.au/feat/techtalk/tanks.htm
a co powiecie na używkę IC ze Sky'a r32/33 GTR??
może trochę rzeźby ale pod względem przepływu powinien być lepszy niż każdy chinol
http://www.are.com.au/feat/techtalk/tanks.htm
gdzies nawet byl post o tych roznicach
o ile pamietam dawalem wybor pomiedzy bar&plate i tube&fin
przy wiekszych ickach
trzeba rowniez zaznaczyc ze te roznice byc moze beda widoczne przy bardziej wyzylowanych silnikach niz 300KM... chodzi mi raczej o drag itd
rzezby by nie bylo jakiejs strasznej jak masz orurowanie np odemnie, ronica tylko w rurach przy samym icku, czyli przespawac albo znalezc odpowiednie kolanka
o ile pamietam dawalem wybor pomiedzy bar&plate i tube&fin
przy wiekszych ickach
trzeba rowniez zaznaczyc ze te roznice byc moze beda widoczne przy bardziej wyzylowanych silnikach niz 300KM... chodzi mi raczej o drag itd
rzezby by nie bylo jakiejs strasznej jak masz orurowanie np odemnie, ronica tylko w rurach przy samym icku, czyli przespawac albo znalezc odpowiednie kolanka
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.