Sposoby Ulozenia Intercoolera

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

roball pisze:Wg mnie takie ułożenie IC będzie bardzo niekorzystne ze względu na ograniczony przepływ powietrza chłodzącego (wisco nie dmucha do góry)...
zdejmij oslone chlodnicy i wsadz lep pod maske... :mrgreen: zobaczysz czy nie dmucha... :mrgreen: albo to ja mam jakis dziwny model... :P
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

Zauwazcie ile S13, S14 S14a, S15 ma poziome intercoolery zamontowane przed silnikiem i jakos nikt nienarzeka na brak mocy czy mala skutecznosc tmica !!

wystarczy zrobic kierownice powietrza z aluminium, jakiegos innego metalu albo maty nasaczonej zywica i bedzie grało !!
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

http://sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=277764

umiejscowienie icka zalezy juz od przeznaczenia samochodu...

jak drift to top/vmount, jak co innego to front...


I tak - jak TOP mount tak jak zastanawialem sie powyzej - oszczedzasz wiecej niz 1.5m na rurach w stosunku do montowanego z przodu.
jezeli w miejscu chlodnicy - oszczedzasz ok 1m w stosunku do montowanego z przodu...


nie wiem cos pomiedzy musze znalezc... :)
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

ODINN pisze:
roball pisze:Wg mnie takie ułożenie IC będzie bardzo niekorzystne ze względu na ograniczony przepływ powietrza chłodzącego (wisco nie dmucha do góry)...
zdejmij oslone chlodnicy i wsadz lep pod maske... :mrgreen: zobaczysz czy nie dmucha... :mrgreen: albo to ja mam jakis dziwny model... :P
wisco ma moc..
eksperymentuj - jak się uda to przy większej dmuchawce sporo do zyskania na lagu :)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Airbog
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: wt 15 sie, 2006 21:00
Lokalizacja: Litwa
Kontakt:

Jak obiecalem...
Załączniki
Variklio skyrius.JPG
FMIC.JPG
IC vamzdynas.JPG
IC vamzdynas3.JPG
Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Jakiej się spodziewać różnicy między zamontowaniem IC'a z przodu, przed chłodnicą (przed belką zderzaka), a IC zamontowanym między chłodnicę i wiatrak?
O ile może zmniejszyć się lag na T25 lub T28? (mniej więcej)

W której opcji będzie lepsze chłodzenie chłodnicy wody, a w której lepsze IC'a?
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

na pewno bedzie chlodniej tam, gdzie zimne powietrze uderza besposrednio, przez nic nie przelatujac po drodze.

co do laga - to na razie nie wiadomo. byc moze bede kombinowac z vmountem, ale musze znalezc nizsza i grubsza chlodnice. zreszta, pomierze jeszcze wszystko...

wg mnie rownomierne chodzenie masz w vmouncie, bo powietrze przeplywa przez ic i chodnice rownoczesnie, majac te sama temperature wlotowa w zderzak z przodu.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

V-mount odpada ze względu na dużą rzeźbę.
Czyli rozumiem, że przy włożeniu IC między chłodnicę a silnik, chłodzenie silnika będzie lepsze niż przy zupełnym FMIC'u?
To kolejny i dość silny argument za tym rozwiązaniem.

Czy ktoś ma tak u siebie założony IC i może powiedzieć, czy są jakieś problemu z włożeniem go tam?
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

dr Mike pisze:V-mount odpada ze względu na dużą rzeźbę.
Czyli rozumiem, że przy włożeniu IC między chłodnicę a silnik, chłodzenie silnika będzie lepsze niż przy zupełnym FMIC'u?
To kolejny i dość silny argument za tym rozwiązaniem.

Czy ktoś ma tak u siebie założony IC i może powiedzieć, czy są jakieś problemu z włożeniem go tam?
Mike a czy az tak ci sie grzeje silnik ze niechcesz fmica z przodu zamontowac??
Ja proponuje fmica na przód, chlodnice oleju na bok do 1 z wlotow i bedzie dobrze.
W warszawie robia na zamówienie chłodnice- koszt max do 1000PLN.
Ja kupilem koyo 53mm wiec bedzie oki, ale chlodnica oleju itak bedzie (z SUZUKI GSX-R 750 olejaka), FMIC 600x300x100 zaraz za belka wzmacniajaca-wycieta na srodku zeby dostarczyc powietrze, zderzak modyfikowany scottego, wylot gorącego powietrza na masce zaraz przed silnikiem i chyba dodatkowo siatka nad 3 i 4 cylindrem oraz nad turbosprezarka.
Wczoraj oglądałem w Maxi Tuningu, luty 2006 ,supre z body AutoRa i wloty-wyloty jakie zrobili na masce.
to jest własnie to czego potrzebuje nissan zeby sie nieprzegrzewał
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

dr Mike pisze:V-mount odpada ze względu na dużą rzeźbę.
Czyli rozumiem, że przy włożeniu IC między chłodnicę a silnik, chłodzenie silnika będzie lepsze niż przy zupełnym FMIC'u?
To kolejny i dość silny argument za tym rozwiązaniem.

Czy ktoś ma tak u siebie założony IC i może powiedzieć, czy są jakieś problemu z włożeniem go tam?
dziurkowane katowniki, przechylamy chlodnice, spawamy katowniki, wezyki od chodnicy mozna skrocic, potem przymierzamy katowniki od ic na gorze chlodnicy, spawamy, dorabiamy wzmocnienia jezeli potrzebne, laczymy wszystko... i tyle

tak wyglada moja teoria :P zobaczymy czy sie zdziwie :P

a robota z tunelowaniem to inna sprawa :P
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Pajak - przy warunkach, kiedy silnik pracuje ostro, a opływ powietrza jest znikomy - silnik grzeje się. Sauna w kabinie pomaga ale tylko częściowo. Chłodnica oleju to dobry krok ale na razie kombinuję z IC'em. Chcę przede wszystkim zachować zdolność chłodnicy do obniżania temp. silnika, nawet kosztem mniejszej wydajności IC'a. A poza tym, boost żeby był jak najniżej.

PZDR
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

mozesz uniesc jeszcze maske przy szybie, dodac wentylator przed chlodnica, walnac otwor wylotowy w masce...

[ Dodano: Pon Kwi 23, 07 00:58 ]
W warszawie robia na zamówienie chłodnice- koszt max do 1000PLN.
jakies wieksze info masz ? bo jak tak patrze, jakbym kupowal taka na 40-50mm gruba do s13 mojej to koszt bylby mniejszy jakbym robil na zamowienie. i to wtedy rozwiazalo by problem idealnego v-mounta - to jest polaczenia pod katem 90 stopni (zeby chlodnica z ic stykala sie i tworzyla 90 stopni) czyli - ">"

problemem pozostaje wiatrak - ale nie chce sie go pozbywac, bo po cos tam jednak jest... :P

kurde, musze zmierzyc wszystko...
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

Katod zamawial do swojego 1 auta w JSS, chlodnica w 2 aucie to Koyo 53mm.
Rafi robil u kogos innego, wiec byloby milo jakby napisal adresik alu jakis kontakt.
Ja zamowilem koyo 53mm) wyjdzie z przesylka 1200zl :(( www.frsport.com
Awatar użytkownika
Airbog
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: wt 15 sie, 2006 21:00
Lokalizacja: Litwa
Kontakt:

Na sxoc jest wlasnie GB na chlodnice. Zamowilem 52 mm za 90 funtow + przesylka.
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Airbog pisze:Na sxoc jest wlasnie GB na chlodnice. Zamowilem 52 mm za 90 funtow + przesylka.
ale ktory zakup grupowy ? link ?
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”