zdejmij oslone chlodnicy i wsadz lep pod maske... zobaczysz czy nie dmucha... albo to ja mam jakis dziwny model...roball pisze:Wg mnie takie ułożenie IC będzie bardzo niekorzystne ze względu na ograniczony przepływ powietrza chłodzącego (wisco nie dmucha do góry)...
Sposoby Ulozenia Intercoolera
Moderator: Moderator
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Zauwazcie ile S13, S14 S14a, S15 ma poziome intercoolery zamontowane przed silnikiem i jakos nikt nienarzeka na brak mocy czy mala skutecznosc tmica !!
wystarczy zrobic kierownice powietrza z aluminium, jakiegos innego metalu albo maty nasaczonej zywica i bedzie grało !!
wystarczy zrobic kierownice powietrza z aluminium, jakiegos innego metalu albo maty nasaczonej zywica i bedzie grało !!
http://sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=277764
umiejscowienie icka zalezy juz od przeznaczenia samochodu...
jak drift to top/vmount, jak co innego to front...
I tak - jak TOP mount tak jak zastanawialem sie powyzej - oszczedzasz wiecej niz 1.5m na rurach w stosunku do montowanego z przodu.
jezeli w miejscu chlodnicy - oszczedzasz ok 1m w stosunku do montowanego z przodu...
nie wiem cos pomiedzy musze znalezc...
umiejscowienie icka zalezy juz od przeznaczenia samochodu...
jak drift to top/vmount, jak co innego to front...
I tak - jak TOP mount tak jak zastanawialem sie powyzej - oszczedzasz wiecej niz 1.5m na rurach w stosunku do montowanego z przodu.
jezeli w miejscu chlodnicy - oszczedzasz ok 1m w stosunku do montowanego z przodu...
nie wiem cos pomiedzy musze znalezc...
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
wisco ma moc..ODINN pisze:zdejmij oslone chlodnicy i wsadz lep pod maske... zobaczysz czy nie dmucha... albo to ja mam jakis dziwny model...roball pisze:Wg mnie takie ułożenie IC będzie bardzo niekorzystne ze względu na ograniczony przepływ powietrza chłodzącego (wisco nie dmucha do góry)...
eksperymentuj - jak się uda to przy większej dmuchawce sporo do zyskania na lagu
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Jakiej się spodziewać różnicy między zamontowaniem IC'a z przodu, przed chłodnicą (przed belką zderzaka), a IC zamontowanym między chłodnicę i wiatrak?
O ile może zmniejszyć się lag na T25 lub T28? (mniej więcej)
W której opcji będzie lepsze chłodzenie chłodnicy wody, a w której lepsze IC'a?
O ile może zmniejszyć się lag na T25 lub T28? (mniej więcej)
W której opcji będzie lepsze chłodzenie chłodnicy wody, a w której lepsze IC'a?
na pewno bedzie chlodniej tam, gdzie zimne powietrze uderza besposrednio, przez nic nie przelatujac po drodze.
co do laga - to na razie nie wiadomo. byc moze bede kombinowac z vmountem, ale musze znalezc nizsza i grubsza chlodnice. zreszta, pomierze jeszcze wszystko...
wg mnie rownomierne chodzenie masz w vmouncie, bo powietrze przeplywa przez ic i chodnice rownoczesnie, majac te sama temperature wlotowa w zderzak z przodu.
co do laga - to na razie nie wiadomo. byc moze bede kombinowac z vmountem, ale musze znalezc nizsza i grubsza chlodnice. zreszta, pomierze jeszcze wszystko...
wg mnie rownomierne chodzenie masz w vmouncie, bo powietrze przeplywa przez ic i chodnice rownoczesnie, majac te sama temperature wlotowa w zderzak z przodu.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
V-mount odpada ze względu na dużą rzeźbę.
Czyli rozumiem, że przy włożeniu IC między chłodnicę a silnik, chłodzenie silnika będzie lepsze niż przy zupełnym FMIC'u?
To kolejny i dość silny argument za tym rozwiązaniem.
Czy ktoś ma tak u siebie założony IC i może powiedzieć, czy są jakieś problemu z włożeniem go tam?
Czyli rozumiem, że przy włożeniu IC między chłodnicę a silnik, chłodzenie silnika będzie lepsze niż przy zupełnym FMIC'u?
To kolejny i dość silny argument za tym rozwiązaniem.
Czy ktoś ma tak u siebie założony IC i może powiedzieć, czy są jakieś problemu z włożeniem go tam?
Mike a czy az tak ci sie grzeje silnik ze niechcesz fmica z przodu zamontowac??dr Mike pisze:V-mount odpada ze względu na dużą rzeźbę.
Czyli rozumiem, że przy włożeniu IC między chłodnicę a silnik, chłodzenie silnika będzie lepsze niż przy zupełnym FMIC'u?
To kolejny i dość silny argument za tym rozwiązaniem.
Czy ktoś ma tak u siebie założony IC i może powiedzieć, czy są jakieś problemu z włożeniem go tam?
Ja proponuje fmica na przód, chlodnice oleju na bok do 1 z wlotow i bedzie dobrze.
W warszawie robia na zamówienie chłodnice- koszt max do 1000PLN.
Ja kupilem koyo 53mm wiec bedzie oki, ale chlodnica oleju itak bedzie (z SUZUKI GSX-R 750 olejaka), FMIC 600x300x100 zaraz za belka wzmacniajaca-wycieta na srodku zeby dostarczyc powietrze, zderzak modyfikowany scottego, wylot gorącego powietrza na masce zaraz przed silnikiem i chyba dodatkowo siatka nad 3 i 4 cylindrem oraz nad turbosprezarka.
Wczoraj oglądałem w Maxi Tuningu, luty 2006 ,supre z body AutoRa i wloty-wyloty jakie zrobili na masce.
to jest własnie to czego potrzebuje nissan zeby sie nieprzegrzewał
dziurkowane katowniki, przechylamy chlodnice, spawamy katowniki, wezyki od chodnicy mozna skrocic, potem przymierzamy katowniki od ic na gorze chlodnicy, spawamy, dorabiamy wzmocnienia jezeli potrzebne, laczymy wszystko... i tyledr Mike pisze:V-mount odpada ze względu na dużą rzeźbę.
Czyli rozumiem, że przy włożeniu IC między chłodnicę a silnik, chłodzenie silnika będzie lepsze niż przy zupełnym FMIC'u?
To kolejny i dość silny argument za tym rozwiązaniem.
Czy ktoś ma tak u siebie założony IC i może powiedzieć, czy są jakieś problemu z włożeniem go tam?
tak wyglada moja teoria zobaczymy czy sie zdziwie
a robota z tunelowaniem to inna sprawa
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Pajak - przy warunkach, kiedy silnik pracuje ostro, a opływ powietrza jest znikomy - silnik grzeje się. Sauna w kabinie pomaga ale tylko częściowo. Chłodnica oleju to dobry krok ale na razie kombinuję z IC'em. Chcę przede wszystkim zachować zdolność chłodnicy do obniżania temp. silnika, nawet kosztem mniejszej wydajności IC'a. A poza tym, boost żeby był jak najniżej.
PZDR
PZDR
mozesz uniesc jeszcze maske przy szybie, dodac wentylator przed chlodnica, walnac otwor wylotowy w masce...
[ Dodano: Pon Kwi 23, 07 00:58 ]
problemem pozostaje wiatrak - ale nie chce sie go pozbywac, bo po cos tam jednak jest...
kurde, musze zmierzyc wszystko...
[ Dodano: Pon Kwi 23, 07 00:58 ]
jakies wieksze info masz ? bo jak tak patrze, jakbym kupowal taka na 40-50mm gruba do s13 mojej to koszt bylby mniejszy jakbym robil na zamowienie. i to wtedy rozwiazalo by problem idealnego v-mounta - to jest polaczenia pod katem 90 stopni (zeby chlodnica z ic stykala sie i tworzyla 90 stopni) czyli - ">"W warszawie robia na zamówienie chłodnice- koszt max do 1000PLN.
problemem pozostaje wiatrak - ale nie chce sie go pozbywac, bo po cos tam jednak jest...
kurde, musze zmierzyc wszystko...
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Katod zamawial do swojego 1 auta w JSS, chlodnica w 2 aucie to Koyo 53mm.
Rafi robil u kogos innego, wiec byloby milo jakby napisal adresik alu jakis kontakt.
Ja zamowilem koyo 53mm) wyjdzie z przesylka 1200zl www.frsport.com
Rafi robil u kogos innego, wiec byloby milo jakby napisal adresik alu jakis kontakt.
Ja zamowilem koyo 53mm) wyjdzie z przesylka 1200zl www.frsport.com
Na sxoc jest wlasnie GB na chlodnice. Zamowilem 52 mm za 90 funtow + przesylka.
ale ktory zakup grupowy ? link ?Airbog pisze:Na sxoc jest wlasnie GB na chlodnice. Zamowilem 52 mm za 90 funtow + przesylka.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.