Strona 1 z 3

BLOW OFF PROBLEM Z PODłACZENIEM

: czw 15 lut, 2007 19:29
autor: bross_84
Kupiłem nissana 200 sx s13 z roku 91 i miał już zamontowany blow off-a,ale po długich namysłach stwierdziłem ze jest źle podłączony.
Jest podłączony na rurce idącej od turbiny do interculera.
Czy może ktoś mi pomóc ??
Przesłac jakiś schemat lub foto z dokładnym opisem montażu. gg 709023

: czw 15 lut, 2007 19:56
autor: wolak240sx
wpisz Bov w wyszukiwarce na forum jest świetny schemacik tak że wszystko będzie ok

: czw 15 lut, 2007 22:40
autor: scooter
Prosze bardzo oto dwa miejsca zaznaczone do montarzu blow off'a,rureczke wpinasz trójnikiem koło przepustnicy tak jak czujnik doładowania turbiny.jak coś do wal na moje gg postaram się pomóc :roll: :twisted:

: czw 15 lut, 2007 22:49
autor: Nurek200SX
No raczej dobrze jest podłączony jak na dolocie do turbo.... no ale są dwa możliwe miejsca do podłączenia tu masz takie bardziej widoczne to drugie miejsce niż na poprzedniej fotce....

: czw 15 lut, 2007 22:56
autor: subek
No zeczywiscie Nurek, BOV podlaczony na dolocie to idealna sprawa :lol:

Bross dlaczego twierdzisz, ze jest zle podlaczony? Jezeli faktycznie jest miedzy IC, a turbina to powinno byc wszystko dobrze.

: czw 15 lut, 2007 23:28
autor: dziubas
No zeczywiscie Nurek, BOV podlaczony na dolocie to idealna sprawa :lol:
to co lepiej przy turbinie,zeby cofajace powietrze napieralo najpierw na ic i wszelkie laczenia?

: czw 15 lut, 2007 23:53
autor: roball
subkowi chodziło raczej o to że lepiej na dolocie niż wydechu :alien:

lepsze miejsce jest bliżej turbiny
wtedy BOV ma szansę się otworzyć zanim dotrze do niego odbicie ciśnienia od przepustnicy

: pt 16 lut, 2007 01:08
autor: dziubas
lepsze miejsce jest bliżej turbiny
wtedy BOV ma szansę się otworzyć zanim dotrze do niego odbicie ciśnienia od przepustnicy
_________________
powietrzee jak wracaa to lepiej jak jeeest wyypuszczoonee od razu niz gdy przejdzie przez caly uklad

: pt 16 lut, 2007 01:35
autor: pascalek
moim zdaniem lepiej tuż przed turbiną, w momencie zamknięcia przepustnicy powietrze jest w całym układziem i zaczyna wracać. Montując przy przepustnicy troche powietrza wróci do turbiny. Montując bova tuż przy turbinie jest moim zdaniem zdrowsze dla niej. To jest moje zdanie po długich przemyśleniach, ale mogę się mylić.

: pt 16 lut, 2007 01:53
autor: dziubas
Montując przy przepustnicy troche powietrza wróci do turbiny.
no jak wroci jak wyleci ,ale cos sie moze cofac co nie zdazyy wyleciec i cofnie tylko co?? skoro bov wypusci hmmmmm sam juz nie wiem ,mącicie chlopaki bov-a dawajcie za przepustnica ,zeby chronic tez uklad ,a nie samo turbo

: pt 16 lut, 2007 10:52
autor: subek
dziubas pisze:
No zeczywiscie Nurek, BOV podlaczony na dolocie to idealna sprawa :lol:
to co lepiej przy turbinie,zeby cofajace powietrze napieralo najpierw na ic i wszelkie laczenia?
Chyba nie zrozumiales mojej ironii, z wypowiedzi Nurka mozna wymnioskowac, ze BOVa sie montuje w ukladzie dolotowym :D Co do miejsca montazu opinie sa podzielone, ja np. mam po stronie turbiny:
Obrazek

: pt 16 lut, 2007 10:59
autor: roball
dziubas pisze:
Montując przy przepustnicy troche powietrza wróci do turbiny.
no jak wroci jak wyleci ,ale cos sie moze cofac co nie zdazyy wyleciec i cofnie tylko co?? skoro bov wypusci hmmmmm sam juz nie wiem ,mącicie chlopaki bov-a dawajcie za przepustnica ,zeby chronic tez uklad ,a nie samo turbo
Najważniejsze (najdroższe) jest turbo :)
co ci w układzie walnie?
jedyne co to połączenie na jakiejś rurze - koszt raczej niewielki

trzeba też rozróżnić dwie rzeczy - ciśnienie i odbitą falę ciśnienia,
każdy na fizyce chyba widział doświadczenie z falami na sznurku
sznurek to u nas ciśnienie w dolocie, gula na sznurku to właśnie fala odbita od przepustnicy (która leci w kierunku łopatek kompresora)

co do upuszczania
pamiętaj o tym że BOV nie jest w stanie otworzyć się natychmiast po zamknięciu przepustnicy
jest pewna bezwładność

jeżeli masz BOV'a koło turbo to ma on więcej czasu na otworzenie się
w takiej sytuacji powracająca pod obiciu fala ciśnienia nie uderzy w rozpędzone łopatki kompresora tylko ucieknie przez BOV'a

po otworzeniu się zaworu ciśnienie nadal produkowane przez turbo (z rozpędu) ma bliżej do ujścia (tu już nie ma fali ciśnienia - jest tylko ciśnienie)

sumując
duże znaczenie ma to w grzebanych silnikach
w serii jest raczej obojętne - układ dolotu jest na tyle długi i pokręcony że wracająca fala ciśnienia jest raczej niewielka i ma gdzie się rozproszyć :)

: pt 16 lut, 2007 11:05
autor: dziubas
Chyba nie zrozumiales mojej ironii, z wypowiedzi Nurka mozna wymnioskowac, ze BOVa sie montuje w ukladzie dolotowym :D Co do miejsca montazu opinie sa podzielone, ja np. mam po stronie turbiny:
orajt,orajt juz nic nie pisze :wink:

: pt 16 lut, 2007 12:08
autor: Lui
ja juz pisalem o takim problemie, u kuzyna po zamontowaniu wielkiego FMICa nie dzialal BOV, otwieral sie za pozno i zawsze wracalo przez turbo

teraz przerabiane jest orurowanie i zaraz za turbo, to napisze czy przynioslo porzadany efekt :)

: pn 19 lut, 2007 17:38
autor: bross_84
Dzieki chłopaki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tylko mam jeszcze jeden problem z obrotami slilnika.
Jak podłacze blov off-a to wachaja sie obroty na jalowym biegu [luzie] i czasami mi gasnie bestia.