Duży intercooler

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Krzysiu
Stały gość
Stały gość
Posty: 294
Rejestracja: pn 09 lut, 2004 00:16
Lokalizacja: W-wa Ursynow

roball pisze:docelowo nie będę dmuchał więcej niż 0.9 bar
tyle to bedzie ladowalo samo z siebie jak zalozysz wydech i fmica
[scroll][center]*** ORDYNUSS Team *** member # 000,5/06
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę
[/center][/scroll]
Obrazek
pitbull
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 54
Rejestracja: pn 29 lis, 2004 11:56
Lokalizacja: poznan

8) a jak ma ladowac samo z siebie ? Ja mam to zrobione a aktuator dalej otwiera WG tak jak wczesniej ?? Moze cos zle robie ? Jak to jest Krzysiu ?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Krzysiu pisze:
roball pisze:docelowo nie będę dmuchał więcej niż 0.9 bar
tyle to bedzie ladowalo samo z siebie jak zalozysz wydech i fmica

i o to chodzi :)
pytanie czy ktoś taki IC od mondeo montował ...

zresztą..
ktoś musi być pierwszy :D
na pewno będzie niebo lepszy niż seryjny, a montaż prostszy niż IVECO...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
pitbull
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 54
Rejestracja: pn 29 lis, 2004 11:56
Lokalizacja: poznan

Ja zalozylem od range rovera TDI i jak narazie dziala ok :-) Trzeba bylo wyciac troche blaszki ale zadne elementy jak chlodnica itp nie zostaly przesuniete . Wyjscia pasuja akurat , wystaja przy chlodnicy po bokach a Fmic bezposrednio do niej przylega :-)
Awatar użytkownika
Airbog
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: wt 15 sie, 2006 21:00
Lokalizacja: Litwa
Kontakt:

Widzialem kilka aut, w ktorych IC jest zamontowany przed chlodnica i bezposrednio przy niej. Jedno z aut wykrecilo cos okolo 400 koni, a wiec taki montaz nie jest bardzo zly. Ale czyz tak trudno zamontowac nieco dalej od chlodnicy, aby nie grzala IC?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

mój na pewno będzie montowany dalej od chłodnicy (mam klimę :alien: )

zakładam że pójdzie mocowanie do skośnych wsporników - ale o tym będzie decydował kto inny...
ostatnio mam lamerskie podejście:

"panie mechaniku ja płacę, pan montuje - ma być dobrze"

może dlatego że trafiłem na naprawdę dobrego fachowca ...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
pitbull
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 54
Rejestracja: pn 29 lis, 2004 11:56
Lokalizacja: poznan

Ja moj sposob uwazam za na + a nie na - :-) Uwazam ze wisko przez ten obieg wymusza ruch powietrza i tak w druga strone :-) a dzieki bliskosci ma sile chlodzic tez FMICA. Zobaczymy jak bedzie jak sie zrobi cieplej :-)
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Nie powinno mieć znaczenia jak się zamontuje ic-ka
po to jest przedni spojler żeby kierunkować przepływ powietrza
to co jest przed silnikiem to rodzaj tunelu - bo niby gdzie ma uciekać to powietrze :)

wisco nie jest po to żeby ten przepływ wywoływać (no, może przy małych prędkościach i na postoju) - jego funkcją jest wypychanie pod silnik powietrza które już przeszło przez chłodnicę :)

komora silnika jest szczelna z 5 stron,
gdyby nie to śmigło, to chłodne powietrze z zewnątrz nie miałoby się gdzie zmieścić

bezpośrednie przekazywanie ciepła chłodnica->IC jest pomijalne
ewentualna powierzchnia styku będzie b. mała

gorzej z przepływem powietrza,
jeżeli dałeś stycznie z chłodnicą, a wzory lamelek się pokrywają to możesz zasłonić chłodnicę przez IC - wtedy przepływ powietrza będzie utrudniony

lepiej zostawić trochę odstępu - wtedy powietrze będzie miało łatwiej

jeżeli masz możliwość to spróbuj dać podkładki i odsunąć IC o 1cm od chłodnicy
- sprawdź efekt :)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”