olej w rurach
Moderator: Moderator
ja mam taki sam problem.... olej miedzy ślimakiem a przepustnicą.... ( turbo po regeneracji jakies 500 km )
dzieki bardzo - oleju nie ubywa wiec to powinno być git ale mam inny problem bo spiernicza mi woda ze zbiorniczka.... kopcenie jest ale wygląda to tak ze np stane sobie na światłach a z tyłuy jakies 4-5 s podymi i przestaje ( robi tak jakieś 2-3 razy na 100km) aa i jeszcze jedno.. jak jade spokojnie ( 3k zmiana) to woda prawie nie ucieka za to jak go cisne to wtedy ubywa. w sumie to z tym dymieniem tez tak moze być ze jak sie zatrzymam to puści krótkiego dymka ale po tym jak go wcześniej troche przeciągnąłem. uszczelka pod głową ? byłem w wartacie niedawno ( baardzo niedawno!) to stwierdzili ze uszczelka jest cacy i kompresja tez nieczego sobie ( 10,5--11--10,5--10,5 mniej wiecej tak sie prezentowała) i tak jak pisałem wcześniej - turbo po regeneracji jakieś 500 km ( w razie czego Turbo Service dał roczną gwarancje....) . podpowiedcie coś ?
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
typowy objaw uszczelki...
sam pomiar sprężania to trochę mało jeżeli pęknięcie uszczelki jest niewielki i tylko w jednym miejscu - z czasem to się zmieni
zrób próbę olejową wg tego przepisu (może wyłapać nawet drobne nieszczelności):
Próba olejowa
Często diagności nie uwzględniają tego rodzaju pomiaru i popełniają błędy.
Cel pomiaru:
Przedstawiona metodyka pozwoli określić rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym większe prawdopodobieństwo, że nieszczelności istnieją poza pierścieniami (zawory lub uszczelka) ale nie zawze - właśnie w przypadku podaży oleju do cylindra, występują wyjątkowo wysokie ciśnienia zarówno przed jak i po wlaniu oleju, przy znikomej ich różnicy.
Pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach należy wykonać wg metodyki:
Warunki graniczne:
1. temperatura silnika co najmniej 70 oC. przez cały czas pomiaru
2. odłączony układ zapłonowy
3. nieczynny (wyłączony) układ wtryskowy - ważne!
4. sprawdzone luzy zaworowe (to raczej u nas odpada )
5. w pełni naładowany akumulator
Technika pomiaru:
1. Wykonać pomiar ciśnienia sprężania na sucho, kolejno dla każdego cylindra, obracając wał rozrusznikiem (ok. 200 obr/min), z wyłączonym zapłonem i wtryskiwaczami (podłączyć kabelek do cewki rozrusznika, zamiast istniejącego połączenia ze stacyjką - nie używać stacyjki). Przepustnica powinna być otwarta na 50% (nie zmieniać jej położenia przez cały czas pomiaru).
2. Powtórzyć pomiary, wlewając bezpośrednio przed pomiarem (30 sek) oddzielnie do każdego cylindra po 5 ml oleju silnikowego (takiego jaki jest używany w silniku - oczywiście świeżego).
Trzeba się mocno spieszyć, żeby silnik zbytnio nie wystygł.
Ważne jest utrzymanie powtarzalności przez m.inn. systemowy pomiar (najpierw pomiary 1,2,3,4.. cylindra na sucho potem pomiar z olejem w tej samej kolejności). Do cylindrów należy zawsze wlewać tę samą ilość oleju (z doświadczeń wiadomo, że dla pojemności cylindra do 0,5 litra wystarczy 5 ml (najlepiej strzykawką), ale trzeba także przestrzegać stałego (nie dłuższego niż 30 s) odstępu czasu między wprowadzeniem oleju a rozpoczęciem pomiaru. Najlepiej wykonać po dwa pomiary dla każdego cylindra (raz za razem) na sucho i z olejem (jeśli czas na to pozwoli i ma się wprawę). Po wykonaniu pomiarów należy trochę poobracać rozrusznikiem, jeszcze z wykręconymi świecami (żeby wydmuchać olej).
sam pomiar sprężania to trochę mało jeżeli pęknięcie uszczelki jest niewielki i tylko w jednym miejscu - z czasem to się zmieni
zrób próbę olejową wg tego przepisu (może wyłapać nawet drobne nieszczelności):
Próba olejowa
Często diagności nie uwzględniają tego rodzaju pomiaru i popełniają błędy.
Cel pomiaru:
Przedstawiona metodyka pozwoli określić rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym większe prawdopodobieństwo, że nieszczelności istnieją poza pierścieniami (zawory lub uszczelka) ale nie zawze - właśnie w przypadku podaży oleju do cylindra, występują wyjątkowo wysokie ciśnienia zarówno przed jak i po wlaniu oleju, przy znikomej ich różnicy.
Pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach należy wykonać wg metodyki:
Warunki graniczne:
1. temperatura silnika co najmniej 70 oC. przez cały czas pomiaru
2. odłączony układ zapłonowy
3. nieczynny (wyłączony) układ wtryskowy - ważne!
4. sprawdzone luzy zaworowe (to raczej u nas odpada )
5. w pełni naładowany akumulator
Technika pomiaru:
1. Wykonać pomiar ciśnienia sprężania na sucho, kolejno dla każdego cylindra, obracając wał rozrusznikiem (ok. 200 obr/min), z wyłączonym zapłonem i wtryskiwaczami (podłączyć kabelek do cewki rozrusznika, zamiast istniejącego połączenia ze stacyjką - nie używać stacyjki). Przepustnica powinna być otwarta na 50% (nie zmieniać jej położenia przez cały czas pomiaru).
2. Powtórzyć pomiary, wlewając bezpośrednio przed pomiarem (30 sek) oddzielnie do każdego cylindra po 5 ml oleju silnikowego (takiego jaki jest używany w silniku - oczywiście świeżego).
Trzeba się mocno spieszyć, żeby silnik zbytnio nie wystygł.
Ważne jest utrzymanie powtarzalności przez m.inn. systemowy pomiar (najpierw pomiary 1,2,3,4.. cylindra na sucho potem pomiar z olejem w tej samej kolejności). Do cylindrów należy zawsze wlewać tę samą ilość oleju (z doświadczeń wiadomo, że dla pojemności cylindra do 0,5 litra wystarczy 5 ml (najlepiej strzykawką), ale trzeba także przestrzegać stałego (nie dłuższego niż 30 s) odstępu czasu między wprowadzeniem oleju a rozpoczęciem pomiaru. Najlepiej wykonać po dwa pomiary dla każdego cylindra (raz za razem) na sucho i z olejem (jeśli czas na to pozwoli i ma się wprawę). Po wykonaniu pomiarów należy trochę poobracać rozrusznikiem, jeszcze z wykręconymi świecami (żeby wydmuchać olej).
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...