witam, mam maly problem z doborem srednicy orurowania.
IC ma srednice 3"dla obu.
jest dosc spory 600/300/80mm zdaje sie, ze troche przegialem jak na seryjne T28
Sa jednak plany na wiecej, trzeba je tylko odlozyc troche w czasie
nie chce przekraczac 0.8/9 bara na T28
myslalem zeby zrobic 2.5" po stronie cieplej i 2.8" po stronie zimnej.
zalezy mi na tym zeby nie zlagowac za bardzo auta.
jak rozwiazaliscie to u siebie.. ?
pozdrawiam.
[SR] srednica orurowania do FMICA
Moderator: Moderator
- Pacek
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 49
- Rejestracja: czw 15 lip, 2004 12:49
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
No to ja tez pozwole sie podlaczyc do tematu. Nie do konca rozumiem po co robi sie mniejsza srednice orurowania po stronie goracej i zimnej, dlaczego nie zrobic takie same po obu stronach?
self-destruction might be the answer
ok, wedle porad i lektury sxoc nie ruszam strony cieplej - zostaje seria.
strone zimna zapodaje 2.8" rurke
pacek - generalnie chodzi o to zeby nie zwiekszac drastycznie pojemnosci calego ukladu.
sam fmic daje juz spora roznice wzgledem serii, do tego dluzsze orurowanie..
wiec przydaloby sie choc troche opanowac i nie zapodawac rynny
pojemnosc ukladu wzrasta, a wydajnosc turbiny pozostaje niezmieniona - z czego wniosek - potrzebuje wiekszej jednostki czasu aby wypelnic uklad i wytorzyc zadane cisnienie - wzrasta LAG.
na dobra sprawe powinne sie to wszystko policzyc.
gdzie nasz forumowy fizyk roball ?
strone zimna zapodaje 2.8" rurke
pacek - generalnie chodzi o to zeby nie zwiekszac drastycznie pojemnosci calego ukladu.
sam fmic daje juz spora roznice wzgledem serii, do tego dluzsze orurowanie..
wiec przydaloby sie choc troche opanowac i nie zapodawac rynny
pojemnosc ukladu wzrasta, a wydajnosc turbiny pozostaje niezmieniona - z czego wniosek - potrzebuje wiekszej jednostki czasu aby wypelnic uklad i wytorzyc zadane cisnienie - wzrasta LAG.
na dobra sprawe powinne sie to wszystko policzyc.
gdzie nasz forumowy fizyk roball ?
no i mnie to jeszcze w szkole uczyli ze jak gaz sie rozpreza to sie schladza wiec wieksze rurki po stronie zimnej poto zeby bylo jeszcze zimniej
- Pacek
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 49
- Rejestracja: czw 15 lip, 2004 12:49
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Rozumiem doskonale ze zwieksza sie pojemnosc ukladu. Moze w takim razie zrobic 2.5 cala goraca i zimna strone??bartekl pisze:ok, wedle porad i lektury sxoc nie ruszam strony cieplej - zostaje seria.
strone zimna zapodaje 2.8" rurke
pacek - generalnie chodzi o to zeby nie zwiekszac drastycznie pojemnosci calego ukladu.
sam fmic daje juz spora roznice wzgledem serii, do tego dluzsze orurowanie..
wiec przydaloby sie choc troche opanowac i nie zapodawac rynny
pojemnosc ukladu wzrasta, a wydajnosc turbiny pozostaje niezmieniona - z czego wniosek - potrzebuje wiekszej jednostki czasu aby wypelnic uklad i wytorzyc zadane cisnienie - wzrasta LAG.
na dobra sprawe powinne sie to wszystko policzyc.
gdzie nasz forumowy fizyk roball ?
self-destruction might be the answer
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
obecnybartekl pisze:ok, wedle porad i lektury sxoc nie ruszam strony cieplej - zostaje seria.
strone zimna zapodaje 2.8" rurke
pacek - generalnie chodzi o to zeby nie zwiekszac drastycznie pojemnosci calego ukladu.
sam fmic daje juz spora roznice wzgledem serii, do tego dluzsze orurowanie..
wiec przydaloby sie choc troche opanowac i nie zapodawac rynny
pojemnosc ukladu wzrasta, a wydajnosc turbiny pozostaje niezmieniona - z czego wniosek - potrzebuje wiekszej jednostki czasu aby wypelnic uklad i wytorzyc zadane cisnienie - wzrasta LAG.
na dobra sprawe powinne sie to wszystko policzyc.
gdzie nasz forumowy fizyk roball ?
rura IC->kolektor nie powinna być węższa niż przepustnica (opory)
przyczyn termodynamicznych nie widzę,
być może ma to być magazyn zimnego powietrza na wypadek kick-down
dzięki temu silnik szybko wyrzuci dużo spalin co szybko napędzi turbinę
coś w rodzaju startera...
ale to tylko gdybania
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
tak tez rozumowalem, analogicznie sprawa powinna miec sie do strony cieplej.rura IC->kolektor nie powinna być węższa niż przepustnica (opory)
dlatego srednica tamtej rury w moim przypadku zostaje bez zmian.
w przypadku wymiany suszarki zostanie dobrana odpowiednia srednica.
pozostalo mi tylko skonfrontowanie srednicy przepustnicy z wspomnianymi wczesniej 2.8 calami co uczynie jutro !
dzieki roball za obecnosc
update:
jak zabiore sie za ta robote, oblicze pojemnosc seryjnej strony zimnej i smic'a a pozniej porownam z objetoscia po zalozeniu fmica i rury fmic>przepustnica. obliczenia beda mocno zaokraglone , jako ze nie oblicze dokladnie pojemnosci fabrycznego oruwania i ickow w obu przypadkach ale zawsze cos. ciekawy jestem wyniku !
zamiast obliczac uzyj do tego wody wyjdzie dokladnie
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
- Gelo
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 42
- Rejestracja: ndz 18 gru, 2005 14:46
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Bartek za duży ten fmic ! Rozumiem, że taki Ci wpadł w recę ale jest duuuży -szczególnie jak na T28.
Powiem Ci tak :
zmierzylismy z kolegą Sajko 2 auta : jedno całkowita zdrowa seria (silnik 60 tys przebiegu) i drugie auto ze zrobionym wydechem i fmicem z orurowaniem (600x300x76)
Zapięty drugi bieg obroty prawie 3 tys i w obu autach gaz w podłogę ! i co ?
Seryjne auto odjechało na całą długosc do przodu, pozniej auto ze zrobionym wydechem dogania i wyprzedza ale ale...
Nie można powiedzieć ze cos nie tak było bo te auta ścigały sie wielokrotnie (jescze jak to drugie tez było seryjne i miały identyczne osiągi) wieć wykluczamy fakt, że jedno z nich niedomaga.
U mnie sprawę załatwiła dopiero GT28RS, teraz auto zyskało sporo dołu, ale i tak myślę, żeby skrócic orurowanie ew. mniejszy fmic
Powiem Ci tak :
zmierzylismy z kolegą Sajko 2 auta : jedno całkowita zdrowa seria (silnik 60 tys przebiegu) i drugie auto ze zrobionym wydechem i fmicem z orurowaniem (600x300x76)
Zapięty drugi bieg obroty prawie 3 tys i w obu autach gaz w podłogę ! i co ?
Seryjne auto odjechało na całą długosc do przodu, pozniej auto ze zrobionym wydechem dogania i wyprzedza ale ale...
Nie można powiedzieć ze cos nie tak było bo te auta ścigały sie wielokrotnie (jescze jak to drugie tez było seryjne i miały identyczne osiągi) wieć wykluczamy fakt, że jedno z nich niedomaga.
U mnie sprawę załatwiła dopiero GT28RS, teraz auto zyskało sporo dołu, ale i tak myślę, żeby skrócic orurowanie ew. mniejszy fmic
wszystkie części s14/s14a/Skyline 505-903-424
<shame_on_me>zamiast obliczac uzyj do tego wody wyjdzie dokladnie
wpadlbym na to pewnie dopiero w momencie trzymania w reku rur, miarki, kartki i długopisu.
loool, dzięki blurek
gelo - wiem ze przegialem pale z icem
RS wjedzie na poklad jak tylko znajda sie fundusze !
narazie sprawdze pojemnosc ukladu. zobaczymy co powiedza cyferki
ps. straty na 'reakcji na gaz' byly zauwazalne po pierwszym odpaleniu auta na 3"
nie stwierdzam jednak dupohamownią zeby stracil dol po wydechu.
nimniej jednak zaluje caly czas ze nie zawitalem na rolkach przed wydechem
caly czas ratuje mnie troche obecnosc kata w ukladzie
Ja sie kieruje grubymi rurami kosztem LAGa. Turbo itak zlaguje auto ale mam nadzieje ze dodatkowe "mokre" i "smieszne" wynalazki polepsza osiagi. Im wieksze rury tym wiecej powietrza- blow przy zmianach biegow bedzie sobie pieknie syczał, turbina na wirniku wydechowym 49mm i ar .63 i ssacym 53/70mm powinna sobie poradzic z problemami niedopompowania układów przez T28.
wysokie doładowanie= ciepłe powietrze
grube rury= mniejsze zator w rurach wiec powinna poprawic sie reakcja na dodanie gazu przy wysokich predkosciach obrotowych silnika.
wtrysk woda-alkohol to dodatkowe zmniejszenie temp w dolocie oraz podbicie ilosci spalin w wydechu- efekt szybsza reakcja turbiny.
przepustnica seria 54mm z zaokrąglonymi przejsciami od strony kolektora to zmniejszenie zawirowan w kolektorze=poprawa napełniania cylindrów.
wszystkie te elementy wpłyneły na wybor orurowania zgodnego z wejsciami/wyjsciami z fmica=3"(wejscie/wyjscie bedzie zaostrzone zeby zmniejszyc straty na oderzeniu powietrza o tepa krawedz) czyli całkowita grubosc rur ok 80mm- a poniewaz chyba niema rur 80mm to bede musial poszukac rur o zblizonej srednicy.
wysokie doładowanie= ciepłe powietrze
grube rury= mniejsze zator w rurach wiec powinna poprawic sie reakcja na dodanie gazu przy wysokich predkosciach obrotowych silnika.
wtrysk woda-alkohol to dodatkowe zmniejszenie temp w dolocie oraz podbicie ilosci spalin w wydechu- efekt szybsza reakcja turbiny.
przepustnica seria 54mm z zaokrąglonymi przejsciami od strony kolektora to zmniejszenie zawirowan w kolektorze=poprawa napełniania cylindrów.
wszystkie te elementy wpłyneły na wybor orurowania zgodnego z wejsciami/wyjsciami z fmica=3"(wejscie/wyjscie bedzie zaostrzone zeby zmniejszyc straty na oderzeniu powietrza o tepa krawedz) czyli całkowita grubosc rur ok 80mm- a poniewaz chyba niema rur 80mm to bede musial poszukac rur o zblizonej srednicy.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm