oil catch tank i rury odpowietrzające

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
pascalek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 90
Rejestracja: sob 26 sie, 2006 01:43
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Chciałbym się co nieco dowiedzieć jak najepiej zreorganizować rury odpowietrzające, tak aby silnik i układ dolotowy nie ciągneły oleju na wysokich obrotach. Szukałem sporo na innych forach, lecz widziałem już tyle różnych wersji, że już totalnie nic nie wiem.
Znalazłem taką ładną fotkę:
Obrazek
I teraz pytanie jaka jest przewaga takiego rozwiązania względem seryjnego. W tym nie ma rury łączącej tylną ściankę kolektora z rurami idącymi z pokryw... I pytanie kluczowe jak najlepiej podpiąć catch tanka.
Trochę chaos w tym moim wstępie ale mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi ;)
Awatar użytkownika
damiano
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 119
Rejestracja: czw 09 wrz, 2004 20:45
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

u mnie tak to wygląda :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
pascalek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 90
Rejestracja: sob 26 sie, 2006 01:43
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

damiano, u Ciebie jest najprostsza wersja.
Mi chodzi o to czy na pewno zdrowe dla silnika jest zaślepienie PCV (pressure crankcase valve albo jakos tak ;) ) z tylu kolektora dolotowego i podłączenie tego jak na zdjęciu wcześniej.
Wiem, że gdy mamy podciśnienie w kolektorze, PCV się otwiera i zasysa gazy ze skrzyni korbowej(crankcase - nie jestem pewny czy po naszemu tak to się nazywa).
Teraz, czy jest to na pewno dobre rozwiązanie i jak później podpiąć catch tanka - do dolotu za afm czy pozwolić mu się wietrzyć przez jakiś mały filterek ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”