Chciałbym się co nieco dowiedzieć jak najepiej zreorganizować rury odpowietrzające, tak aby silnik i układ dolotowy nie ciągneły oleju na wysokich obrotach. Szukałem sporo na innych forach, lecz widziałem już tyle różnych wersji, że już totalnie nic nie wiem.
Znalazłem taką ładną fotkę:
I teraz pytanie jaka jest przewaga takiego rozwiązania względem seryjnego. W tym nie ma rury łączącej tylną ściankę kolektora z rurami idącymi z pokryw... I pytanie kluczowe jak najlepiej podpiąć catch tanka.
Trochę chaos w tym moim wstępie ale mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi
oil catch tank i rury odpowietrzające
Moderator: Moderator
damiano, u Ciebie jest najprostsza wersja.
Mi chodzi o to czy na pewno zdrowe dla silnika jest zaślepienie PCV (pressure crankcase valve albo jakos tak ) z tylu kolektora dolotowego i podłączenie tego jak na zdjęciu wcześniej.
Wiem, że gdy mamy podciśnienie w kolektorze, PCV się otwiera i zasysa gazy ze skrzyni korbowej(crankcase - nie jestem pewny czy po naszemu tak to się nazywa).
Teraz, czy jest to na pewno dobre rozwiązanie i jak później podpiąć catch tanka - do dolotu za afm czy pozwolić mu się wietrzyć przez jakiś mały filterek ?
Mi chodzi o to czy na pewno zdrowe dla silnika jest zaślepienie PCV (pressure crankcase valve albo jakos tak ) z tylu kolektora dolotowego i podłączenie tego jak na zdjęciu wcześniej.
Wiem, że gdy mamy podciśnienie w kolektorze, PCV się otwiera i zasysa gazy ze skrzyni korbowej(crankcase - nie jestem pewny czy po naszemu tak to się nazywa).
Teraz, czy jest to na pewno dobre rozwiązanie i jak później podpiąć catch tanka - do dolotu za afm czy pozwolić mu się wietrzyć przez jakiś mały filterek ?