Filtr powietrza
Moderator: Moderator
Witam. Mam taki problem...zastanawiam sie nad zamontowaniem w s13 filtra stozkowego. wczoraj sie za to zabieralem ale wczesniej postanowilem sprawdzic jak auto bedzie sie zachowywalo po odlaczeniu czujnikow przepustnicy. Zdziwienia nie bylo kiedy okazalo sie, ze nie odpala. Mam pytanie jak zamontowac i czy jest sens montowac stozkowy filtr powietrza. Kolega montowal do amerykanskiej wersji Forda Probe GT 2.2T na automacie, co sprawilo, ze auto przestalo zmieniac biegi i dochodzilo bodajze do 4,5 tys. obr. Kolektor po chwili zrobil sie czerwony.
1. dużo było pisane na temat filtrów poszukaj w szukaj
2. żadnego czujnik a sie nie odłącza !!! usuwasz puszke montujesz do przepływomierza przejściówke, dolot zimnego powietrza i oddzielasz od silnika. Następnie wkładasz jakis dobry ( firmowy ) storzek i wszystko załatwione i autko odpala
Strzesz się filtrów z allegro za 50zł
2. żadnego czujnik a sie nie odłącza !!! usuwasz puszke montujesz do przepływomierza przejściówke, dolot zimnego powietrza i oddzielasz od silnika. Następnie wkładasz jakis dobry ( firmowy ) storzek i wszystko załatwione i autko odpala
Strzesz się filtrów z allegro za 50zł
Lubimy ostro zakurzyć .....
1. Jak montujesz filtr stozkowy nalezy pamietac o czymc takim jak przeplywomierz, widocznie kolega montujac filtr cos mocno namieszal Inna sprawa w silnikach np. wolnossacych filtrem
mozna wiecej pogorszyc niz polepszyc (dosc czesto zakladajac stozek trzeba zmienic dlugosc dolotku...
Jednak wracajac do sensu montowania radzil bym ci zastosowac sportowa wkladke do filtra np. K&N. Montujac filtr aby nie pogorszyc osiagow musisz rozwiazac kilka broblemow jednym z nich jest izolacja filtra od goracego powietrza pochodzacego z pod maski kolejna sprawa to dostarczenie mu zimnego powietrza i to w sporej ilosci. Jedno i drugie nie jest w nissanie latwe i trzeba niezle sie nakombinowac. Tak samo obudowa filtra ma z boku taka mala puszeczke ktora powieksza pojemnosc ukladu, uklad ten mana celu polepszenie doladowania dynamicznego (do momentu kiedy turbina nie zacznie tloczyc powietrza).
Tak wiec przemysl sobie to wszystko i zastanow sie czy ci jest potrzebn taki filtr....
...mozna nad nim myslec jesli celujemy w jakies wieksze moce, jesli chcesz miec serie lub lekko ponad to nie widze takiej potrzeby...
mozna wiecej pogorszyc niz polepszyc (dosc czesto zakladajac stozek trzeba zmienic dlugosc dolotku...
Jednak wracajac do sensu montowania radzil bym ci zastosowac sportowa wkladke do filtra np. K&N. Montujac filtr aby nie pogorszyc osiagow musisz rozwiazac kilka broblemow jednym z nich jest izolacja filtra od goracego powietrza pochodzacego z pod maski kolejna sprawa to dostarczenie mu zimnego powietrza i to w sporej ilosci. Jedno i drugie nie jest w nissanie latwe i trzeba niezle sie nakombinowac. Tak samo obudowa filtra ma z boku taka mala puszeczke ktora powieksza pojemnosc ukladu, uklad ten mana celu polepszenie doladowania dynamicznego (do momentu kiedy turbina nie zacznie tloczyc powietrza).
Tak wiec przemysl sobie to wszystko i zastanow sie czy ci jest potrzebn taki filtr....
...mozna nad nim myslec jesli celujemy w jakies wieksze moce, jesli chcesz miec serie lub lekko ponad to nie widze takiej potrzeby...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Wczoraj zamontowalem stozek. Dostalem go od wlasnie od kolegi bo jakpisalem wczesniej u niego nie smiga jak powinien. Zobacze jak auto bedzie sie zachowywac z filtrem. jak bedzie cos nieteges to zwyczajnie zdemontuje. W kazdym razie na pierwszy rzut oka jezdzi tak samo za to lepiej pracuje ze tak powiem akustycznie. Nie wiem dlaczego ale bardziej slychac teraz zaworek upustowy. Nie mam zamontowanego BOV'a wiec slychac chyba DVToM pisze:1. Jak montujesz filtr stozkowy nalezy pamietac o czymc takim jak przeplywomierz, widocznie kolega montujac filtr cos mocno namieszal Inna sprawa w silnikach np. wolnossacych filtrem
mozna wiecej pogorszyc niz polepszyc (dosc czesto zakladajac stozek trzeba zmienic dlugosc dolotku...
Jednak wracajac do sensu montowania radzil bym ci zastosowac sportowa wkladke do filtra np. K&N. Montujac filtr aby nie pogorszyc osiagow musisz rozwiazac kilka broblemow jednym z nich jest izolacja filtra od goracego powietrza pochodzacego z pod maski kolejna sprawa to dostarczenie mu zimnego powietrza i to w sporej ilosci. Jedno i drugie nie jest w nissanie latwe i trzeba niezle sie nakombinowac. Tak samo obudowa filtra ma z boku taka mala puszeczke ktora powieksza pojemnosc ukladu, uklad ten mana celu polepszenie doladowania dynamicznego (do momentu kiedy turbina nie zacznie tloczyc powietrza).
Tak wiec przemysl sobie to wszystko i zastanow sie czy ci jest potrzebn taki filtr....
...mozna nad nim myslec jesli celujemy w jakies wieksze moce, jesli chcesz miec serie lub lekko ponad to nie widze takiej potrzeby...