Wtrysk wody
Moderator: Moderator
Witam ! Ostatnio widziałem w sklepie do kupienia zestaw do wtrysku wody. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat ? Co to dokładniej dali bo w necie jak patrzyłem to tak niekonkretnie pisali
-
- Coś już wiem
- Posty: 107
- Rejestracja: sob 10 gru, 2005 10:58
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Może chodzi ci o zraszacz INTERCOOLERA ? (chłodzenie wodą)
no masz 2 mozliwosci, albo natrysk na IC (lepsze chlodzenie), albo wtrysk mgly do dolotu, z tym ze tutaj jest woda z alkoholem i podobnymi wynalazkami.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
ee tam z alkoholem - zwykła woda demineralizowana, oczywiście może być z dodatkami ale to już w innym celu...
chodzi o to że woda ma duże ciepło parowania odbiera dużo energii od powietrza w dolocie - w efekcie spada temperatura tegoż powietrza
działa to jak dodatkowy IC - wadą jest konieczność "tankowania" systemu, ogólnie fajna sprawa nie tylko w silnikach turbo...
PS
ciekawostka:
do odparowania 1kg żelaza potrzeba tylko 3x więcej energii niż do odparowania 1kg wody, może to da pogląd o ile może ochłodzić powietrze w kolektorze taki wtrysk wody
chodzi o to że woda ma duże ciepło parowania odbiera dużo energii od powietrza w dolocie - w efekcie spada temperatura tegoż powietrza
działa to jak dodatkowy IC - wadą jest konieczność "tankowania" systemu, ogólnie fajna sprawa nie tylko w silnikach turbo...
PS
ciekawostka:
do odparowania 1kg żelaza potrzeba tylko 3x więcej energii niż do odparowania 1kg wody, może to da pogląd o ile może ochłodzić powietrze w kolektorze taki wtrysk wody
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Nom ciekawe. A ta technika to wyczytałem że była już stosowana podczas ll Wojny Światowej. Tylko raczej w silnikach lotniczych.
Generalnie to juz roball wyjasnil, pozostaje jeszcze kwesja dobrania alkoholu oraz odpowiedniego cisnienia no i samej dyszy wtryskujacej
Ale mimo wszystko to jest wiele innych spraw w ktore warto zainwestowac kase aby miec lepsze osiagi... W wtego typu bajery mozna sie bawic jak chcemy juz cos tylko "doszlifowac"
Ale mimo wszystko to jest wiele innych spraw w ktore warto zainwestowac kase aby miec lepsze osiagi... W wtego typu bajery mozna sie bawic jak chcemy juz cos tylko "doszlifowac"
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
i jeszcze mus garaz wtedy miec, bo znajac zycie, kazdego ranka znajdziesz zula pod silnikiem podlaczonego do rurek, ssajacego %...
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
ODINN gdzie dorwales moje zdjecieODINN pisze:i jeszcze mus garaz wtedy miec, bo znajac zycie, kazdego ranka znajdziesz zula pod silnikiem podlaczonego do rurek, ssajacego %...
P.S.
Wawa wracam idziemy ...... ?
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
naprawdę nie trzeba alkoholuToM pisze:Generalnie to juz roball wyjasnil, pozostaje jeszcze kwesja dobrania alkoholu oraz odpowiedniego cisnienia no i samej dyszy wtryskujacej
Ale mimo wszystko to jest wiele innych spraw w ktore warto zainwestowac kase aby miec lepsze osiagi... W wtego typu bajery mozna sie bawic jak chcemy juz cos tylko "doszlifowac"
ciepło parowania wody jest dużo wyższe niż alkoholu - czyli woda parując odbiera więcej energii (ciepła) - natomiast alkohol jest dodatkowym paliwem
co do wydajności to się nie zgodzę - przy wysokim doładowaniu (wysoka temp. powietrza w dolocie) i pracy na wysokich obrotach i obciążeniu (drift) taki system jest bardzo skuteczny i nieraz może uchronić silnik przed remontem - ważne żeby był to układ dobrze zaplanowany - sterowany temp. w kolektorze dolotowym + EGT i z niewielkim czasem reakcji ..
system który leje wodą cały czas narobi więcej szkód niż pożytku
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
lepiej jest do kolektora - wtedy cylinder zassie więcej tlenu,
wtrysk do cylindra jest technologicznie bardziej skomplikowany i tylko schładza ładunek - co w ekstremalnie wysilonych jednostkach (dragstery) ma duże znaczenie
wtrysk do cylindra jest technologicznie bardziej skomplikowany i tylko schładza ładunek - co w ekstremalnie wysilonych jednostkach (dragstery) ma duże znaczenie
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Wybaczcie mi małego offtopa i to ze tego niewiem, ale powiedzcie co to jest to EGT ? Z góry wielkie dzięki