Wtrysk wody

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Supri
Stały gość
Stały gość
Posty: 260
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 19:56
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Witam ! Ostatnio widziałem w sklepie do kupienia zestaw do wtrysku wody. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat ? Co to dokładniej dali bo w necie jak patrzyłem to tak niekonkretnie pisali :)
delta_fh12
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 107
Rejestracja: sob 10 gru, 2005 10:58
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Może chodzi ci o zraszacz INTERCOOLERA ? :D (chłodzenie wodą)
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

no masz 2 mozliwosci, albo natrysk na IC (lepsze chlodzenie), albo wtrysk mgly do dolotu, z tym ze tutaj jest woda z alkoholem i podobnymi wynalazkami.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

ee tam z alkoholem - zwykła woda demineralizowana, oczywiście może być z dodatkami ale to już w innym celu...

chodzi o to że woda ma duże ciepło parowania odbiera dużo energii od powietrza w dolocie - w efekcie spada temperatura tegoż powietrza

działa to jak dodatkowy IC - wadą jest konieczność "tankowania" systemu, ogólnie fajna sprawa nie tylko w silnikach turbo...

PS
ciekawostka:
do odparowania 1kg żelaza potrzeba tylko 3x więcej energii niż do odparowania 1kg wody, może to da pogląd o ile może ochłodzić powietrze w kolektorze taki wtrysk wody ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Supri
Stały gość
Stały gość
Posty: 260
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 19:56
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Nom ciekawe. A ta technika to wyczytałem że była już stosowana podczas ll Wojny Światowej. Tylko raczej w silnikach lotniczych. :mrgreen:
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Generalnie to juz roball wyjasnil, pozostaje jeszcze kwesja dobrania alkoholu ;) oraz odpowiedniego cisnienia no i samej dyszy wtryskujacej ;)

Ale mimo wszystko to jest wiele innych spraw w ktore warto zainwestowac kase aby miec lepsze osiagi... W wtego typu bajery mozna sie bawic jak chcemy juz cos tylko "doszlifowac" ;)
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

i jeszcze mus garaz wtedy miec, bo znajac zycie, kazdego ranka znajdziesz zula pod silnikiem podlaczonego do rurek, ssajacego %... :mrgreen:
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

ODINN pisze:i jeszcze mus garaz wtedy miec, bo znajac zycie, kazdego ranka znajdziesz zula pod silnikiem podlaczonego do rurek, ssajacego %... :mrgreen:
ODINN gdzie dorwales moje zdjecie :mrgreen:

P.S.
Wawa wracam idziemy ...... ?
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

ToM pisze:Generalnie to juz roball wyjasnil, pozostaje jeszcze kwesja dobrania alkoholu ;) oraz odpowiedniego cisnienia no i samej dyszy wtryskujacej ;)

Ale mimo wszystko to jest wiele innych spraw w ktore warto zainwestowac kase aby miec lepsze osiagi... W wtego typu bajery mozna sie bawic jak chcemy juz cos tylko "doszlifowac" ;)
naprawdę nie trzeba alkoholu ;)
ciepło parowania wody jest dużo wyższe niż alkoholu - czyli woda parując odbiera więcej energii (ciepła) - natomiast alkohol jest dodatkowym paliwem ;)

co do wydajności to się nie zgodzę - przy wysokim doładowaniu (wysoka temp. powietrza w dolocie) i pracy na wysokich obrotach i obciążeniu (drift) taki system jest bardzo skuteczny i nieraz może uchronić silnik przed remontem - ważne żeby był to układ dobrze zaplanowany - sterowany temp. w kolektorze dolotowym + EGT i z niewielkim czasem reakcji ..

system który leje wodą cały czas narobi więcej szkód niż pożytku ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
szeni
Stały gość
Stały gość
Posty: 229
Rejestracja: pt 24 lis, 2006 11:28
Lokalizacja: wwa mokotów

jest jeszcze wtrysk wody na cylinder podobno daje rade....

a alkochol stosuje sie poto by zwiekszyc liczbe kaloryczna paliwa
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

lepiej jest do kolektora - wtedy cylinder zassie więcej tlenu,
wtrysk do cylindra jest technologicznie bardziej skomplikowany i tylko schładza ładunek - co w ekstremalnie wysilonych jednostkach (dragstery) ma duże znaczenie ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Supri
Stały gość
Stały gość
Posty: 260
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 19:56
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Wybaczcie mi małego offtopa i to ze tego niewiem, ale powiedzcie co to jest to EGT ? Z góry wielkie dzięki
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Temperatura spalin (Exhaust Gas Temperature)

najważniejszy parametr w dłubanym silniku turbo (może poza ciśnieniem oleju)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”