Wężyki dolotu... ???

intercooler, orurowania, filtry powietrza, bovy,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
gunio83
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 45
Rejestracja: wt 09 paź, 2007 22:04
Lokalizacja: Zielona Góra

Witam.

Mam następujący problem. Trzy wężyki które widać na zdjęciu są moim utrapieniem. Zmieniam FMIC i orurowanie nie ma wejść na te wężyki. Do czego one służą i co mam z nimi zrobić jak zmienie dolot. Proszę o szczegółowe wyjaśnienie jeśli można :)

Z góry baaardzo dziękuję :airborne:
Załączniki
wężyki.JPG
S14 - 325KM
Awatar użytkownika
gunio83
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 45
Rejestracja: wt 09 paź, 2007 22:04
Lokalizacja: Zielona Góra

Nikt, naprawdę nikt nie pomoże?
S14 - 325KM
Awatar użytkownika
Adams
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 161
Rejestracja: śr 21 gru, 2005 13:46
Lokalizacja: Warszawka [Włochy]
Kontakt:

No cos jednak musisz z nimi zrobic bo: 3) jest od seryjnego DV (wejscie), 2) tak z glowy nie pamietam 1) ten idzie do cewki od doladowania i do wastegate'a (jak go odlaczysz turbo zaczeni pracowac na maksa i padnie ekspresowo)
Ewentualnie 3ke mozesz pociagnac od przepustnicy, np gdy wywalisz carbon canister (rurka bedzie dluga wiec nie optymalnie ale zawsze do przodu) lub z jakiego kolwiek miejsca w dolocie.
Co do 1ki - i z zaslepionym DV jezdzic sie da choc to kontrowersyjna kwestia golebia i jego wplywu na zywotnosc turbiny.
Jak wyjde do autka to oblookam co z numerem 2.
pzdr
Ostatnio zmieniony śr 02 kwie, 2008 00:05 przez Adams, łącznie zmieniany 1 raz.
'99 S14a - maszyna do: jarania sprzęgła, plucia ogniem, palenia gumy... jeździć niby też się da :]
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

Adams mylisz się niestety ;)

3. do takiego niby map sensora, nie wiem co ecu zrobi jak to odłączysz
2. nie wiem :)
1. idzie do actuatora turbo poprzez zaworek, idzie też do carbon carnistera, nie wiem czy możesz to podłączyć za przepustnicą bo oryginalnie jest przed - pewnie z jakiegoś powodu :)

te wężyki wszystkie są między IC a przepustnicą, więc zrób w nowym dolocie 1 kruciec na to i podłącz je tam i tyle
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
Adams
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 161
Rejestracja: śr 21 gru, 2005 13:46
Lokalizacja: Warszawka [Włochy]
Kontakt:

Oki :) pomylilem numeracje 1<->3 juz poprawione. Ale co do 3ki to chyba chodzi o te duza plastkowa rurke idaca do seryjnego BOV'a?? Czy przed nia jest jeszcze jakis wezyk bo nie widze dokladnie z fotki (w s14a nic tam nie ma).
Jezeli chodzi branie cisnienia do wastegate'a z kolektora to powinno byc gitara choc tez sadze ze lepiej naspawac jakis kruciec, albo rozejrzec sie za czyms o nazwie boost nipple - wklada sie go miedzy rury w silikon - bardzo praktyczne rozwiazanie.
pzdr
'99 S14a - maszyna do: jarania sprzęgła, plucia ogniem, palenia gumy... jeździć niby też się da :]
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

tam gdzie 3 jest jeden maly wezyk do tego "map sensora" no i gruba rurka do DV/BOVa
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
gunio83
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 45
Rejestracja: wt 09 paź, 2007 22:04
Lokalizacja: Zielona Góra

Adams pisze: Czy przed nia jest jeszcze jakis wezyk bo nie widze dokladnie z fotki (w s14a nic tam nie ma).
Nie chodzi mi o BOV,a. Jest tam jeszcze jednen wężyk.
S14 - 325KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy”