Strona 1 z 1

Individual throttle body

: czw 24 lip, 2008 17:57
autor: Nero
Individual throttle body

Z czym to sie je? Mial ktos moze z tym do czynienia? Przeszperalem troche forum ale niestetynic nie znalazlem...
Pozdrawiam

: czw 24 lip, 2008 18:45
autor: przemekD

: czw 24 lip, 2008 21:24
autor: Nero
Tak dokladnie o to chodzi :) Mial moze ktos z tym do czynienia? jak to sie zachowuje itd...

: wt 24 lis, 2015 14:58
autor: MEFisto087
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Odgrzebuje kotleta przy pomocy złotego szpadla :D

Dobra wiem że w pl były co najmniej dwie sztuki (możliwe że jeden jeszcze żyje) ca18det z itb jeżeli ktoś ma aktualny kontakt z którymś z byłych lub obecnych posiadaczy prosiłbym o namiar, ponieważ mam kilka pytań.

: wt 24 lis, 2015 16:15
autor: Sykopson
Mnie też to jara choć raczej nie da aż tak fajnych wrażeń dźwiękowych i nie doda tyle mocy co w przypadku N/A (a i tutaj bez wałków ostrych często niewiele się zyskuje).
Zachodu dużo z tym - efekty? Nie wiem, słyszałem że w przypadku turbo nie wiele to da, ale najprawdopodobniej poprawi dźwięki wydawane przez motor i co najważniejsze reakcje na gaz, mocy może też trochę dorzuci.

Taki custom jaki wrzuciłeś MEF na foto, pochłonie kupę kasy. Lepiej zakupić przepustnice z jakiejś R4 motocyklowej gotowe i do tego wyrzeźbić flansze, połatać pospawać i wuala.
Do tego wszystkiego strojenie oczywiście. Jakbym miał piniory to bym się szarpnął pewnie.

Co do wypowiedzi Nero to RB26 ma ITB seryjnie. Także M3 ma seryjne ITB więc do rzędowych 6 można z tego pasować.

Ale to tylko szczątkowe info, za dużo o tym nie wiem bo nie robiłem tego (jeszcze :D ).

Najlepiej podpytać myślę FUNO (FAT) - wiem że miał na warsztacie CA z ITB i turbo, sporo przy nim grzebał i myślę że będzie wiedział to i owo :)

: wt 24 lis, 2015 16:23
autor: MEFisto087
itb można podpasować z gsxrów 750 i 1000 mocy nie powinno dodać tylko poprawić reakcję na gaz i wstawanie turbo, ale wolał bym jeszcze skonfrontować swoją wiedzę teoretyczną z praktyczną kogoś kto miał okazję użytkować takie rozwiązanie na żywym organizmie.

: wt 24 lis, 2015 16:27
autor: Sykopson
No to tak jak mówię - FUNO.
Najlepiej jeśli masz zamiar do niego pisać to poproś o wypowiedź tu w temacie, bo też bym poczytał :) .
Myślę że GSXR to nie jedyna opcja - R1, CBR, wszystko na dwóch kołach co ma interesującą nas średnicę i ilość przepustnic :P

: wt 24 lis, 2015 22:24
autor: gientki21
Z BmW M3 np. e36 parowane są po 2 sztuki , w bme są 3 pary.
Można nabyć już za nie duza kase.
Wystarczy zaadoptować 2 pary i po problemie. Do 2 litów jak znalazł , trzeba tylko sobie kolektor wystrugać pod to .

: wt 24 lis, 2015 22:58
autor: Radzi
Sykopson pisze:Najlepiej podpytać myślę FUNO (FAT) - wiem że miał na warsztacie CA z ITB i turbo, sporo przy nim grzebał i myślę że będzie wiedział to i owo :)
Jeżeli myślimy o tym samym (czerwone s13 z czarnym dachem i maską) to auto użytkownika emilio200sx. Stało trochę u Funa jakoś na początku roku, ale akurat ITB to dzieł poprzedniego właściciela auta.

: śr 25 lis, 2015 19:36
autor: Sykopson
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 957&type=3

O to mi chodzi - chyba o tym samym myślimy. Domyślam się że Funo dostał już gotowe ITB ale nie wierzę że się przy okazji temu bliżej nie przyjrzał jak miał na warsztacie :) .

Jak myślicie zwykły DET3 by to ogarnął, słyszałem że nie jest łatwo to wystroić.

IMO wgl. dwuczęściowy kolektor dolotowy CA sprzyja przeróbce na ITB - i widać że ta część na wtryski została wykorzystana w powyższym projekcie.

: śr 25 lis, 2015 21:31
autor: Radzi
Dokładnie o tym samym aucie mówimy. Przepustnice z Hayabusy. Z tego co wiem, to auto chyba jeszcze nie jest wystrojone.
Pytanie tylko, czy w naszych autach to gra warta świeczki, bo jakoś nie widzi się za dużo przykładów połączenia turbo z ITB nawet w grubych projektach ? Pomijam oczywiście RB26, które już w serii miało 6 przepustnic, aczkolwiek i to zdarza się zobaczyć na jednej.

: śr 25 lis, 2015 22:09
autor: Tomek89
A co tam jest do wystrojenia? Synchronizacja listków jest oczywista.
Jak jest to na przepływomierzu to trzeba tylko TPS dostawić, musi widzieć zamkniętą i otwartą i położenia pomiędzy. Równe ustawienie na częściowych uchyleniach sprawdza się wakuometrem i troszkę podregulować do równości. W ca18 jest silniczek krokowy osobno to starczy przewodami połączyć za przepustnicą gardziele równolegle z krokowcem i tyle. Do sterowania regulatorem ciśnienia wachy też połączyć gardziele przewodzikiem ze sobą i regulatorem zdaje się szeregowo. Odma dla jazdy na podciśnieniu może być podobnie doprowadzona do kolektora jak linia z krokowca, ale to już każdy sam może pokminić czy w dolot, przed turbo czy w atmosferę.

Z zestrojeniem problemów nie powinno być jak się dobry tps dobierze .

: śr 25 lis, 2015 22:33
autor: Sykopson
Z tego co wiem SR w Pulsarze GTi-R też miał ITB + turbo. Nie wiem czy gra warta świeczki :/ . Zabawy trochę jest, a efekt?

: śr 25 lis, 2015 22:49
autor: Tomek89
Pewnie równiejsze napełnienie na garach. Na pewno nie jest to jakoś konieczne w średnoi wysilonym ulicznym wozie

: czw 26 lis, 2015 11:14
autor: MEFisto087
To jest mod typu rzeźba dla rzeźby a jestem go ciekaw z powodu swojego widzi mi się. Prościej i taniej jest ogarnąć kolektor dolotowy i dużą przepustnicę, tyle że mi wala się po garażu itb z gsxr 1000 więc mnie naszło na zdobycie wiedzy :wink: