Wiec zastanawiam sie nad zmiana oleju... I Prosił bym o rade:)
do wyboru jest motul 300v (czy jak mu tam) jest to olej syntetyczny 15/60 albo 15/50 dokładnie nie pamietam wiem ze cameleon jezdzi na takim.... Obecnie jezdze na polsyntetyku 10/40 mobile 1. Jak taka zmiana wpłynie na silnik tj z oleju polsyntetycznego 10/40 na olej syntetyczny 15/60....
wada jest oczywiscie cena motula bo wynosi 100 zł za litr (tak mi powiedziano jezeli wprowadzono mnie w błąd to prosił bym o poprawienie tego ) Zaleta jest taka ze pachnie pomaranczami (albo jakos tak).
Dzieki
motul vs mobile 1
Moderator: Moderator
SMIALO ZMIENIAJ JA TEZ ZALEJE TAKIM MOTUL JEST W PEŁNI MIESZALNY Z INNYMI OLEJAMI . MOGE CI ZALATWIC TANIEJ TEGO MOTULA
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
WIDZE ZE TEMAT OLEJOWY SIE NAWINĄŁ . Ja też musze wymienić ten płyn w moim furmance .Wiem że zalany jest 10W40 ponoć Shell no i właśnie czy moge sobie przejść na takiego syntetyka jak Motul czy inne .Czy lepiej nie ryzykować z tym. Przebieg mam 130 tysiaków (ponoć:))
Czemu ryzykowac??? Jest to chyba jeden z najlepszych i najdrozszych oleji... Z tego co wyczytałem to przewyzsza on wszystkie standardy Ja dopiero co zmieniłem olej ale nastepny jaki bede lał to bedzie motul
Myśle że to zależy tylko i wyłącznie od zużycia silnika.Wiec zastanawiam sie nad zmiana oleju... I Prosił bym o rade:)
do wyboru jest motul 300v (czy jak mu tam) jest to olej syntetyczny 15/60 albo 15/50 dokładnie nie pamietam wiem ze cameleon jezdzi na takim.... Obecnie jezdze na polsyntetyku 10/40 mobile 1. Jak taka zmiana wpłynie na silnik tj z oleju polsyntetycznego 10/40 na olej syntetyczny 15/60....
U mnie silnik po remoncie i jeżdże na pełnym syntetyku ale wcześniej jak zalałem go rzadszą oliwą zaczęły grać szklanki. Jak panewki nie są w super stanie to na pewno rzadki olej będą bardziej puszczać czyli mniej smarowania na hydraulike i turbo
ehhh to ja juz nic nie qmam.... To motul nie jest gestrzy od mobila ??? z tego co widziałem to ten olej jest na maxa gesty. W cameleonie po calym dniu stania na kanale jak przejedzie sie palcem po wałku rozrzadu to widac ze olej ciagle przylega do tego wałka....
Nie wiem jak się ma motul do mobila ale syntetyk jest rzadszy od półsyntetykaehhh to ja juz nic nie qmam.... To motul nie jest gestrzy od mobila ???
Jeśli się ma motor w niezłym stanie śmiało lać fullsyntetyk np motul
Znalazlem takie cos w necie:
Mobil 1 10w40
Wysokogatunkowy olej półsyntetyczny do silników benzynowych i Diesla. Posiada wiele zalet jakie mają oleje syntetyczne oraz znacznie przewyższa własności olejów mineralnych. Przewyższa specyfikacje:
API SJ/CF; ACEAA5-96/B5-96 (CCMC G5/PD2); VW 500/505 i BMW.
Zalety
jest zalecany do wszystkich silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych i dostawczych,
włącznie z silnikami z turbodoładowaniem
- odpowiedni we wszystkich warunkach jazdy
- zapewnia doskonałą czystość silnika
- umożliwia łatwy rozruch w niskich temperaturach
Właściwości fizyko-chemiczne
Klasa lepkości --------------------------SAE 10W40
Gęstość w g/cm3 w 15° C------------- 0,871
Temp. zapłonu °C---------------------- 217
Temp. płynięcia °C--------------------- -39
Lepkość w cSt w 40 C wynosi 95 w 100 C wynosi 14,7
Wskaźnik lepkości -----------------------152
Motul 300v 15w50
ZASTOSOWANIE
Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach działających w bardzo wysokich temperaturach i przy wysokich obrotach: wyścigi torowe, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy, wyścigi wytrzymałościowe, 24 Godziny Le Mans, wyścigi górskie, rajdy terenowe, Paryż-Dakar, wyścigi na szutrze i na lodzie.
Do silników powodujących umiarkowane lub wysokie zanieczyszczenie paliwa przez olej.
Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatorem.
WŁASNOŚCI
STANDARDY:---------przewyższa istniejące standardy
REFERENCJE:---------PRODRIVE – Ferrari 550 Maranello, 24 Godziny Le Mans, FIA GT
Coloni Motorsport – Formuła 3000, French GT – Ruffier Events, Porsche GT
Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odporność filmu olejowego, zrównoważona polaryzacja, wytrzymałość w bardzo wysokich temperaturach.
Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy.
0% straty na ścieraniu: stabilne ciśnienie oleju bez względu na warunki użytkowania.
Maksymalna odporność na zużycie.
Utrzymuje silnik w doskonałej czystości.
Klasa lepkości 15W-50 umożliwia absorbowanie paliwa dostającego się do oleju i utrzymanie wysokiego ciśnienia oleju. Silnik może pracować w bardzo wysokich temperaturach
ZALECENIA:
Zmiana oleju: zgodnie z własnym doświadczeniem i sposobem użytkowania samochodu.
Może być mieszany z olejami syntetycznymi lub mineralnymi.
Klasa lepkości---------------SAE J 300--------15W-50
Gęstość w 15oC-------------ASTM D 1298----0.883
Lepkość w 100oC------------ASTM D 445-----17.8 mm2/s
Lepkość w 40oC-------------ASTM D 445-----128.1 mm2/s
Wskaźnik lepkości-----------ASTM D 2270----154
Lepkość HTHS w 150oC-----ASTM D 4741----5.33 mPa.s
Temperatura płynięcia-------ASTM D 97------- -36oC
Temperatura zapłonu--------ASTM D 92------215oC
TBN----------------------------ASTM D 2896---11.7 mg KOH/g
Z tego co znalazlem w necie to widze ze pomimo tego ze motul jest syntetykiem to jest gestrzy od polsyntetyka mobila.... Czy sie omylilem ??? Bierze sie pod uwage wartosc wieksza lepkosci, gestosci czy mniejsza ??? Który jest gestrzy ?? Zamotalem sie w tych tabelkach
Btw Dzieki Rafi za propozycje i za zaoferowanie pomocy. Niestety nie skorzystam bo tez mam b. duze znizki w IC
Mobil 1 10w40
Wysokogatunkowy olej półsyntetyczny do silników benzynowych i Diesla. Posiada wiele zalet jakie mają oleje syntetyczne oraz znacznie przewyższa własności olejów mineralnych. Przewyższa specyfikacje:
API SJ/CF; ACEAA5-96/B5-96 (CCMC G5/PD2); VW 500/505 i BMW.
Zalety
jest zalecany do wszystkich silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych i dostawczych,
włącznie z silnikami z turbodoładowaniem
- odpowiedni we wszystkich warunkach jazdy
- zapewnia doskonałą czystość silnika
- umożliwia łatwy rozruch w niskich temperaturach
Właściwości fizyko-chemiczne
Klasa lepkości --------------------------SAE 10W40
Gęstość w g/cm3 w 15° C------------- 0,871
Temp. zapłonu °C---------------------- 217
Temp. płynięcia °C--------------------- -39
Lepkość w cSt w 40 C wynosi 95 w 100 C wynosi 14,7
Wskaźnik lepkości -----------------------152
Motul 300v 15w50
ZASTOSOWANIE
Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach działających w bardzo wysokich temperaturach i przy wysokich obrotach: wyścigi torowe, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy, wyścigi wytrzymałościowe, 24 Godziny Le Mans, wyścigi górskie, rajdy terenowe, Paryż-Dakar, wyścigi na szutrze i na lodzie.
Do silników powodujących umiarkowane lub wysokie zanieczyszczenie paliwa przez olej.
Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatorem.
WŁASNOŚCI
STANDARDY:---------przewyższa istniejące standardy
REFERENCJE:---------PRODRIVE – Ferrari 550 Maranello, 24 Godziny Le Mans, FIA GT
Coloni Motorsport – Formuła 3000, French GT – Ruffier Events, Porsche GT
Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odporność filmu olejowego, zrównoważona polaryzacja, wytrzymałość w bardzo wysokich temperaturach.
Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy.
0% straty na ścieraniu: stabilne ciśnienie oleju bez względu na warunki użytkowania.
Maksymalna odporność na zużycie.
Utrzymuje silnik w doskonałej czystości.
Klasa lepkości 15W-50 umożliwia absorbowanie paliwa dostającego się do oleju i utrzymanie wysokiego ciśnienia oleju. Silnik może pracować w bardzo wysokich temperaturach
ZALECENIA:
Zmiana oleju: zgodnie z własnym doświadczeniem i sposobem użytkowania samochodu.
Może być mieszany z olejami syntetycznymi lub mineralnymi.
Klasa lepkości---------------SAE J 300--------15W-50
Gęstość w 15oC-------------ASTM D 1298----0.883
Lepkość w 100oC------------ASTM D 445-----17.8 mm2/s
Lepkość w 40oC-------------ASTM D 445-----128.1 mm2/s
Wskaźnik lepkości-----------ASTM D 2270----154
Lepkość HTHS w 150oC-----ASTM D 4741----5.33 mPa.s
Temperatura płynięcia-------ASTM D 97------- -36oC
Temperatura zapłonu--------ASTM D 92------215oC
TBN----------------------------ASTM D 2896---11.7 mg KOH/g
Z tego co znalazlem w necie to widze ze pomimo tego ze motul jest syntetykiem to jest gestrzy od polsyntetyka mobila.... Czy sie omylilem ??? Bierze sie pod uwage wartosc wieksza lepkosci, gestosci czy mniejsza ??? Który jest gestrzy ?? Zamotalem sie w tych tabelkach
Btw Dzieki Rafi za propozycje i za zaoferowanie pomocy. Niestety nie skorzystam bo tez mam b. duze znizki w IC
No proste ze motul jest gesciejszy od mobila semi sintetic .
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
Czyli jak jest gestrzy to lepiej ??? Bo zakladajac ze mi szklanka od czasu do czasu puka co mnie niemiłosiernie wqr.... to jak wleje gestrzy olej.... To teoretycznie przestanie pukac... Dobrze kombinuje ?? Panewy i turbina tez beda miały lepsze smarowanie ???
Powiem tylko tyle ze nalalem zamiast castrola RS 10/60 tłustej wody tzn Mobila 5/50(na podjechany motor) i wszystko zaczelo pukac szklanki, panewki bardziej i RIP. 2 raz tego błedu nie popelnie Motul 300V i tyle. Niech nikt nie leje Castrola jak chce miec czysty silnik.
Olej dla tego samochodu zaczyna się od klasy lepkosci 10/40. Motul przewyzsza wszystkie normy i jest 100% syntetykiem w klasie 15/60 lub 20/60 - Le Mans (ale ten to za hard core).
Olej dla tego samochodu zaczyna się od klasy lepkosci 10/40. Motul przewyzsza wszystkie normy i jest 100% syntetykiem w klasie 15/60 lub 20/60 - Le Mans (ale ten to za hard core).
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
no to teraz wszyscy uruchamiamy swoje wtyki i piszemy tutaj kto i za ile moze załatwic najtaniej motule!!!bo ja po remoncie nie chce jezdzic na niczym innym
20/60 nie nadaje się do częstego odpalania autka - to gdzieś przeczytałem. Zauważ, że wyścigi trwają długo i silnik jest odpalany tylko raz. Nikt nie jedzie nim 5-20 km do pracy, szkoły, zakupy. IMHO 5 za rzadka, a z powyższego wynika, że 20 za gęsta. Jak jest z 15 to nie wiem.Rafi pisze: . Motul przewyzsza wszystkie normy i jest 100% syntetykiem w klasie 15/60 lub 20/60 - Le Mans (ale ten to za hard core).
EMWU is dead
Mobil1 ma jedną wadę o której mało kto wie - słabo odprowadza ciepło, a co za tym idzie słabo chłodzi turbinę i panewki. Anglicy twierdzą że w Mobilu jest więcej reklamy niż oleju i ścigają się na Torco lub Red Line Oil, ale tych chyba jeszcze w Polsce nie ma, w dodatku Red Line ma ceny trochę zaporowe.
Osobiście od kilkunastu lat używam Fuchsa molibdenowego (Unic MC), wymieniam co 40000 , ale jeszcze nie testowałem go w aucie z doładowaniem (Eaton do mojego Mini ciągle leży na półce ).
Osobiście od kilkunastu lat używam Fuchsa molibdenowego (Unic MC), wymieniam co 40000 , ale jeszcze nie testowałem go w aucie z doładowaniem (Eaton do mojego Mini ciągle leży na półce ).
-
- Coś już wiem
- Posty: 68
- Rejestracja: wt 09 gru, 2003 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jak ktoś jest zainteresowany to mam całą ofertę Motula