Czyszczenie kanałów wodnych w bloku?
Moderator: Moderator
jak to zrobic? ktos sie zajmuje takimi rzeczami? bo ja mam taki syf tam ze szkoda gadac..
"... gdyby Bóg preferował przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami..."
]witu16nsk pisze:jak to zrobic? ktos sie zajmuje takimi rzeczami? bo ja mam taki syf tam ze szkoda gadac..
Jeśli silnik rozebrany na części pierwsze to myjka wysokociśnieniowa,
jeśli poskładany to: Myjka wysokociśnieniowa wypłucze tylko to co blisko,
CILIT czy kret rozwiąże sprawę, tylko części aluminiowe i gumowe nie będą zachwycone
WIĘC CILIT TYLKO NA GOŁY BLOK
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Roztwór gorącej wody i octu też daje radę - ale również rozpuszcza aluminium,
ogólnie jest to problem, bo co je kamień kotłowy będzie trawić aluminium.
ogólnie jest to problem, bo co je kamień kotłowy będzie trawić aluminium.
Ostatnio zmieniony śr 06 sty, 2010 21:15 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Są też specjalne preparaty do płukania silników kosztują około 10zł. Działa on podobnie jak woda z octem tylko tak nie wali. Używałem takiego preparatu jak również wody z octem. Faktycznie może on rozpuszczać aluminium ale wydaje mi się ze jest to znikome. Poza tym musiało by się najpierw dożreć przez ten cały syf do czystego aluminium. Bardziej bałem się aby uszczelki i węże nie weszły w jakąś reakcje chemiczna. Ale wszystko było Ok.
Wykonałem to w ten sposób (niestety nie był to silnik CA):
Najpierw wypłukałem wszystkie możliwe podzespoły z osobna wodą pod ciśnieniem - chłodnica,
nagrzewnica, silnik po odkręceniu termostatu, zbiorniczek wyrównawczy. Brudna woda leciał dość długo aż byłem zdziwiony że tego syfu aż tyle tam było. Lałem wodę aż nie poleciała z drugiej strony idealnie czysta woda.
Następnie wszystko skręciłem nalałem czystej wody i dolałem właśnie taki preparat do czyszczenia w odpowiednich proporcjach. Uruchomiłem silnik i pozostawiłem na wolnych na jakieś 30 min tak aby temp. w silniku była wysoka pozostawiłem do wystudzenia i powtórzyłem czynność.
Wypłukałem wszystkie podzespoły strumieniem wody po wystudzeniu silnika.
Powtórzyłem proces czyszczenia zmieniając środek na ocet (ale trochę wtedy śmierdzi i zapach pozostaje do momentu dokładnego wypłukania podzespołów).
Odnośnie zbiorniczka wyrównawczego nalałem wody z preparatem, zaślepiłem otwory pozostawiłem na parę godzin aż do momentu aż wszystko co mogło się rozpuściło, aha wstrząsałem zbiorniczkiem co pewien czas.
Robiłem to w lato. Po złożeniu wszystkiego zalałem czystą wodę i pojeździłem na niej przez 2 dni. Następnie wylałem ją i zalałem płyn do chłodnic.
Od tego momentu mam bardzo czystą wodę/płyn w układzie chłodzenia. Poza tym poprawiło się chłodzenie silnika dość znacznie bo nikt wcześniej w tym samochodzie nie pokusił się nawet o zmianę co jakiś czas płynu w układzie na świeży.
Może w te info Ci pomoże w wyczyszczeniu Bloku.
Też bym sprawdził "Cilit" na twoim miejscu tylko zobacz najlepiej wstępnie jak reaguje z elementami silnika które chcesz czyścić.
Wykonałem to w ten sposób (niestety nie był to silnik CA):
Najpierw wypłukałem wszystkie możliwe podzespoły z osobna wodą pod ciśnieniem - chłodnica,
nagrzewnica, silnik po odkręceniu termostatu, zbiorniczek wyrównawczy. Brudna woda leciał dość długo aż byłem zdziwiony że tego syfu aż tyle tam było. Lałem wodę aż nie poleciała z drugiej strony idealnie czysta woda.
Następnie wszystko skręciłem nalałem czystej wody i dolałem właśnie taki preparat do czyszczenia w odpowiednich proporcjach. Uruchomiłem silnik i pozostawiłem na wolnych na jakieś 30 min tak aby temp. w silniku była wysoka pozostawiłem do wystudzenia i powtórzyłem czynność.
Wypłukałem wszystkie podzespoły strumieniem wody po wystudzeniu silnika.
Powtórzyłem proces czyszczenia zmieniając środek na ocet (ale trochę wtedy śmierdzi i zapach pozostaje do momentu dokładnego wypłukania podzespołów).
Odnośnie zbiorniczka wyrównawczego nalałem wody z preparatem, zaślepiłem otwory pozostawiłem na parę godzin aż do momentu aż wszystko co mogło się rozpuściło, aha wstrząsałem zbiorniczkiem co pewien czas.
Robiłem to w lato. Po złożeniu wszystkiego zalałem czystą wodę i pojeździłem na niej przez 2 dni. Następnie wylałem ją i zalałem płyn do chłodnic.
Od tego momentu mam bardzo czystą wodę/płyn w układzie chłodzenia. Poza tym poprawiło się chłodzenie silnika dość znacznie bo nikt wcześniej w tym samochodzie nie pokusił się nawet o zmianę co jakiś czas płynu w układzie na świeży.
Może w te info Ci pomoże w wyczyszczeniu Bloku.
Też bym sprawdził "Cilit" na twoim miejscu tylko zobacz najlepiej wstępnie jak reaguje z elementami silnika które chcesz czyścić.
dzięki za rady rozejrzę się za tym płynem opisze efekty jak już coś zrobię bo się strułem trochę oparami ze środków konserwacji podwozia i nie mogę wejść do garażu
"... gdyby Bóg preferował przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami..."
zbiorniczek wyrównawczy można wyczyścić równiez piaskiem . Wsypujesz trochę piasku do środku i trzepiesz jak grzechotką . Po wszystkim wypłukujesz go jest czyściutki.
N/A-LPG KILLER
Japan Auto
Japan Auto
- cieelak`
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 45
- Rejestracja: wt 22 maja, 2007 11:08
- Lokalizacja: Sanok / Northampton
ja slyszalem o zwyklym proszku do prania , podobno dosc fajnie zbiera pozostaosci oleju i innego syfu, jak robimy
a otoz tak:
wyspyujemy do chlodnicy pozostawiamy na pare minut, oczywiscie na cieplym uruchomionym silniku, nastenie od dolu chlodnicy odkrecamy kranic a z gory bierzaca czysta wode i czekamy az z calego ukladu wypluka sie proszek......
widzialem na wlasne oczy i daje naprawde rade, pozatym nie rozpuszca aluminium....
ps. pieni sie troszke ale pozostawia ładny zapach ;]
Pozdrawiam
a otoz tak:
wyspyujemy do chlodnicy pozostawiamy na pare minut, oczywiscie na cieplym uruchomionym silniku, nastenie od dolu chlodnicy odkrecamy kranic a z gory bierzaca czysta wode i czekamy az z calego ukladu wypluka sie proszek......
widzialem na wlasne oczy i daje naprawde rade, pozatym nie rozpuszca aluminium....
ps. pieni sie troszke ale pozostawia ładny zapach ;]
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz 10 sty, 2010 01:44 przez cieelak`, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
kret daje radę, na gorący silnik i pojeździć z 5 min i zlać i płukać na chodzie aż bedzie czysta woda, kolejno na wodzie parę razy wpiernicz nalać płynu i gucio. sprawdzone na chłodnicy z miedzi i bloku z żeliwa.
Pytanie do chemików, a na destylowanej wodzie jeździć?
powinna nieźle powyciągać te kamienie
Pytanie do chemików, a na destylowanej wodzie jeździć?
powinna nieźle powyciągać te kamienie
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Szkoda wam 10zl na pewny preparat, porządnej firmy, np valvoline? Po co wywarzać otwarte drzwi?:O Ja wiem że właściciele nissanów lubią eksperymentowac, no ale bez przesady chłopaki