Wysokie ciśnienie oleju
Moderator: Moderator
Tia czytałem linka, wiadome mi pomógł itd. no ale nie wiem jak oni się zajęli tymi popychaczami. A co się stanie jeśli dalej będą zapowietrzone, czy mogą zostać przez to uszkodzone? I czemu by miały być wytarte skoro zamontowali nowe??
odgrzebię trochę temat...
problem jest taki, że po odpaleniu auta zimnego ciśnienie oleju jest bardzo słabe przez 2-3 sekundy, chyba poniżej 2barów spokojnie....
to jeden objaw, a drugi to taki, że przy jeździe, silnik rozgrzany ma się rozumieć, na luzie około 2bar, troszeczkę ponad, może z 2,5 będzie. Wracając do objawu to jadąc np z 3tys obrotów wskaźnik pokazuje Ciśnienie 10bar... to moim zdaniem jest trochę za dużo.
prawidłowo myślę? czy mylę się co do norm ciśnienia?
link na poprzedniej stronie nie działa co kolega podał.
I teraz pytanie do was, macie może jakieś podejrzenia co to może być?
problem jest taki, że po odpaleniu auta zimnego ciśnienie oleju jest bardzo słabe przez 2-3 sekundy, chyba poniżej 2barów spokojnie....
to jeden objaw, a drugi to taki, że przy jeździe, silnik rozgrzany ma się rozumieć, na luzie około 2bar, troszeczkę ponad, może z 2,5 będzie. Wracając do objawu to jadąc np z 3tys obrotów wskaźnik pokazuje Ciśnienie 10bar... to moim zdaniem jest trochę za dużo.
prawidłowo myślę? czy mylę się co do norm ciśnienia?
link na poprzedniej stronie nie działa co kolega podał.
I teraz pytanie do was, macie może jakieś podejrzenia co to może być?
Poszukuję...
niesprawny wskaznik
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
ca18det silnik, zapomniałem dodać.
no a ten brak ciśnienia przy odpalaniu?
no a ten brak ciśnienia przy odpalaniu?
Poszukuję...
zanim pompa nabije cisnienie to chwile trwa, odpal sobie silnik i zgas, po paru sekundach odpal jeszcze raz i wtedy nie bedzie niskiego cisnienia zaraz po odpale.
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Saqu,
Ciśnienie na wolnych obrotach (850), zagrzanym oleju (90) i zdrowej pompie to 1.8..1.6 bara, serwisówka jako dopuszczalne minimum podaje 0.8bar (przy 3000obr 3.5...4.1bara)
Efekty ze wskaźnikiem jakie opisałeś powoduje prawdopodobnie brak styku na kablu czujnika albo zwarcie do masy - nie pamiętam w którą stronę idzie konwersja,
w każdym razie sprawdź ten kabelek
Ciśnienie na wolnych obrotach (850), zagrzanym oleju (90) i zdrowej pompie to 1.8..1.6 bara, serwisówka jako dopuszczalne minimum podaje 0.8bar (przy 3000obr 3.5...4.1bara)
Efekty ze wskaźnikiem jakie opisałeś powoduje prawdopodobnie brak styku na kablu czujnika albo zwarcie do masy - nie pamiętam w którą stronę idzie konwersja,
w każdym razie sprawdź ten kabelek
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
no właśnie podłączałem tak, żeby nie było żadnej możliwości na jakieś spinki z masą czy czymś. wszystko izolowane, styk raczej jest, bo wskazówka normalnie kręci się wraz ze wzrostem/spadkiem obrotów, zegary nie są jakiejś najlepszej jakości... jak będzie chwila to posprawdzam jeszcze te kable co pisałeś.
raczej jak by pompa szwankowała to by było za małe ciśnienie? i przy takim ciśnieniu jak mi pokazuje wskaźnik to pewnie miałbym już dziurawe panewki
raczej jak by pompa szwankowała to by było za małe ciśnienie? i przy takim ciśnieniu jak mi pokazuje wskaźnik to pewnie miałbym już dziurawe panewki
Poszukuję...
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Ja bym temu wskaźnikowi za grosz nie ufał - 2.5 bara na wolnych to dużo za dużo jak na możliwości pompy CA. Jest opcja że zwiesił ci się zaworek w pompie regulujący ciśnienie - ale on nie ma wpływu na ciśnienie przy wolnych więc to mało prawdopodobne. Poza tym, jeżeli faktycznie miałbyś powyżej 10bar to silnik rzygał by olejem na zewnątrz, panewki lecą chwilę później (jak oleju braknie).
Oblookaj silnik - jak suchy to dobry znak (podobnie jak brak ubytków oleju),
dokładnie przejrzyj kabelek od czujnika - zwłaszcza na łączeniach, może coś przyśniedziało, może woda się dostała, może gdzieś przetarła się izolacja - różnie bywa.
Jak masz możliwość to podepnij inny wskaźnik, porównaj wskazania i będzie jasność.
Oblookaj silnik - jak suchy to dobry znak (podobnie jak brak ubytków oleju),
dokładnie przejrzyj kabelek od czujnika - zwłaszcza na łączeniach, może coś przyśniedziało, może woda się dostała, może gdzieś przetarła się izolacja - różnie bywa.
Jak masz możliwość to podepnij inny wskaźnik, porównaj wskazania i będzie jasność.
Ostatnio zmieniony śr 03 sie, 2011 23:30 przez roball, łącznie zmieniany 2 razy.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...