Cześć,
mam problem z układem chłodzenia i bez Waszej pomocy nie dam sobie rady.
Niedawno musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą. Obecnie siedzi metalowy Cometic.
Od wymiany, silnik łapie za wysoką temperauturę.
Nagrzewa sie dość szybko, następnie trzyma prawidłową temperaturę przez kilka-kilkanaście minut, w zależności od jazdy. Później temperatura płynu zaczyna rosnąć.
Zaobserwowałem, że połowa chłodnicy (od strony węży) jest cholernie gorąca, a druga połowa letnia/zimna. Wymieniłem termostat i problem nie zniknął. Czy to wina zapchanej chłodnicy? Wcześniej tego problemu nie miałem. Pompa wody działa raczej poprawnie, ponieważ z nawiewów leci gorące powietrze, a po włączeniu ogrzewania na maxa temperatura płynu obniża się i zbliża do prawidłowej. Nie zaobserwowałem przedmuchów do zbiorniczka wyrównawczego ani mazi pod korkiem oleju.
Stawiam na zapchana lub zapowietrzoną chłodnicę ale podobno układ sam się powinien odpowietrzyć. W zbiorniczku wyrównawczym płyn jest chłodny, podczas gdy w obiegu jest gorący.
Help please!
Zatkana chłodnica?
Moderator: Moderator
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 4
- Rejestracja: wt 16 sie, 2011 13:13
- Lokalizacja: raszyn
Wyciagnij chłodnice na zewnatrz i dmuchnij pistoletem ze sprezarki i zobaczysz czy jest zapchana
Samo czyszczenie może nie pomóc (chłodnica może być mocno skorodowana w środku dlatego się zapycha i po pewnym czasie będzie to samo) aby raz na zawsze zlikwidować problem musiałbyś kupić nowa lub używaną chłodnicę w dobrym stanie . Następnie przepłukać cały układ wodą destylowaną ze środkiem do czyszczenia chłodnic i zalać świeży płyn.
Zastanów się od razu nad grubą chłodnicą z zakupu grupowego który jest właśnie realizowany.
Zastanów się od razu nad grubą chłodnicą z zakupu grupowego który jest właśnie realizowany.
Ostatnio zmieniony wt 16 sie, 2011 15:18 przez erison, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 4
- Rejestracja: wt 16 sie, 2011 13:13
- Lokalizacja: raszyn
Lepiej jest przepłukać chłodnicę i cały obieg specjalnym preparatem, czy wymontować i przeczyścić samą chłodnicę preparatem lub np. octem i dopiero potem założyć?
wyciągnij chłodnie i wlej wodę najlepiej z węża potem przepłucz ją woda destylowana , układ chłodzenia nie odpowietrzy się sam , ja w zbiorniczku zawsze mam sucho zalewam chłodnie prawie pod korek i tyle bo ze zbiorniczka i tak nie zleci jak w chłodni będzie za mało mi też się szybko nagrzewa ale wskazówka zawsze stoi na środku no chyba że chłodnia jest pusta
Ostatnio zmieniony wt 16 sie, 2011 17:44 przez BUGALUS, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak chłodnica do dupy to płukanie nie pomoże.
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
upewnij się że dobrze założyłes termostat. Dziubkiem do góry i czy się nie przekrzywił. Najlepiej dac troszkę silikonu na krawędź żeby mieć pewność że dobrze się ułoży. Jakim momentem dokręcałeś głowe?
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 4
- Rejestracja: wt 16 sie, 2011 13:13
- Lokalizacja: raszyn
Głowicę zakładali w warsztacie, który od dawna zajmuje się SXami i mają dobrą opinię.
Problem jest o tyle dziwny, że wcześniej układ chłodzenia działał jak trzeba. Może więc olejowy syf, który dostał się po wydmuchaniu uszczelki, trochę przytkał chłodnicę?
Problem jest o tyle dziwny, że wcześniej układ chłodzenia działał jak trzeba. Może więc olejowy syf, który dostał się po wydmuchaniu uszczelki, trochę przytkał chłodnicę?
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
jak polowa chlodnicy jest ciepla a reszta zimna to raczej wina chlodnicy a nie termostatu czy tam uszczelki.
płukanie moze juz nic nie dac,dlatego najlepiej wymienic na inna-przerabialem juz taka chlodnice raz.
płukanie moze juz nic nie dac,dlatego najlepiej wymienic na inna-przerabialem juz taka chlodnice raz.
wywal ta chłodnice i szukaj nowej tzn nowej grubszej lub uzywanej w lepszym stanie. plukanie mycie i inne srodki nic nie dadza nawet ocet nic nie da (tzn da smród na 10m) - wszystko przerabiałem i mam nowa chłodnice
a jeszcze sie okazało ze moja stara chlodnica od strony zderzaka sie utlenila i po dotknieciu blaszki sypały sie jak snieg
a jeszcze sie okazało ze moja stara chlodnica od strony zderzaka sie utlenila i po dotknieciu blaszki sypały sie jak snieg
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
dokładnie to samo miałem jak mi moją chłodnicę w gruzie 2 zamroziło. pompa działała, w budzie ciepło, z początku temp w połowie wskaźnika a to tym sauna w wężach,
tyle że była to zima, a ja jeździłem na wodzie po zmianie uszczelki by syf wypłukać,
wlanie gorącej wody rozwiązało sprawę, płyn i wio,
na pierwszy ogień z preparatami spróbuj nie jeden ale 2 albo 3 do chłodnicy wlej, a dla hardkorów jakiś mega silny kwas i rozrobić to na odpowiednie stężenie (5~10%) ale zapobiegawczo oglądaj się za chłodnicą
tyle że była to zima, a ja jeździłem na wodzie po zmianie uszczelki by syf wypłukać,
wlanie gorącej wody rozwiązało sprawę, płyn i wio,
na pierwszy ogień z preparatami spróbuj nie jeden ale 2 albo 3 do chłodnicy wlej, a dla hardkorów jakiś mega silny kwas i rozrobić to na odpowiednie stężenie (5~10%) ale zapobiegawczo oglądaj się za chłodnicą