Elektryczne wentylatory do ca18det

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Witam mam takie pytanie odnośnie elektrycznych wentylatorów a dokładnie chodzi mi o zamontowanie czujnika do ich załączania gdzie go wmontować najkorzystniej na górnym wężu chłodnicy czy na dolnym ?
Pozdrawiam Jarek
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

IMO tam gdzie masz termostat.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Znaczy że trzeba rozciąć węża i zrobić krucieć i wstawić w niego czujnik ??
Z jakim przedziałem temperaturowym najlepiej 90 /85
bo mam od opla astry i on ma 87/ 82
Awatar użytkownika
przemo171988
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 162
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 16:42
Lokalizacja: Wrocław

Sa adaptery do takich rzeczy za 30zl w driftshop
<<< RB25DET >>>
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Proponuje zrobić jak przedmówca, czyli złączke w DriftShopie, z tym, że jest jeden problem.
Wątpie, że znajdziesz termowłącznik na gwint, który będzie w adapterze.
Ja musiałem gwintować na 16x1,5, bo wszystkie włączniki jakie miałem miały taki gwint.

U siebie mam włącznik z jakiejś Hondy 92/87 stopni i nigdy się nie zagrzał :)

Jak będziesz robił instalacje elektryczną, to daj przekaźnik jak największy, najlepiej 80A, ja spaliłem u siebie dwie 30A :D
Kabel daj 6mm kwadratowych przekroju, bo się zjara.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

nawiercic kawalek rurki, przyspawac odpowiednia nakretke, rozciac weza i przykrecic opaskami :) potem wkrecic termowlacznik, podpiac kabelki i ma dzialac
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Scratch
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 186
Rejestracja: śr 21 paź, 2009 14:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

taki termowłącznik steruje plusem czy masą?
s13 SR20DET
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Z punktu widzenia termowlacznika nie ma zadnego znaczenia masa czy plus jednak tego typu rzeczy powinno wpinac sie na plus.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Witam chodziło mi tylko o to na który wąż wychodzący z chłodnicy założyć czujnik (termo włącznik ) dolny czy górny ?
Pozdrawiam Jarek
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

No na ten co idzie do termostatu :)
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Ok dzięki wielkie jak ukończe to jakieś fotki powklejam jak wykonane i co zasosowane zostało do zaadaptowania elektrycznych wętli
Dzięki pozdro
marcopolo130
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 122
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 21:55
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Podepnę się pod temat, powiedzcie mi proszę czy ten czujnik ma być jedno pinowy czy dwu? Aaaa i czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć jaką średnicę ma w środku wąż od chłodnicy (nie mam jak zmierzyć, a chciałbym zamówić ten "dywajs" do wkręcenia w niego czujnika)? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pzdr. Adrian
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

zalezy ile masz wentylatorow i jak to ma byc sterowane, dwupinowe sa do pojedynczego wentylatora, trzypinowe moga sterowac 2 wentylatorami lub jednym posiadajacym 2 predkosci pracy, sa w ogole jednopinowe?
Ostatnio zmieniony śr 23 lis, 2011 23:14 przez Ban0ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
marcopolo130
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 122
Rejestracja: sob 01 lis, 2008 21:55
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Ban0ff pisze: sa w ogole jednopinowe?
:)

ja mam dwa wiatraki typu "SPAL" i teraz jak je połączyć? Początkowo chciałem podłączyć pod sterownik BILLION'a ale po kilku przemyśleniach stwierdziłem, że podłącze na "sztywno" pod sam czujnik. Z każdego z wiatraków wychodzą mi dwa kable. Nie wystarczy zrobić mostka i podłączyć pod czujnik?
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Są czujniki jednopinowe sterowane masą (-).

Musisz zrobić przez przekaźnik bo przez czujnik nie może płynąc za duży prąd.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”