Strona 2 z 2
: czw 24 lis, 2011 11:47
autor: Ban0ff
najlepiej kup sobie termowlacznik na 3 kable, bedzie on dwustopniowy.
Do tego 2 przekazniki, jeden pin termowlacznika ten co wczesniej zalacza podciagasz do sterowania jednym przekaznikiem a drugi pin termowlacznika do sterowania drugim przekaznikiem. W taki sposob bedzie zalaczac najpierw jeden wiatrak, jak ten nie bedzie wyrabial i temp dalej podskoczy to wlaczy sie drugi wiatrak, do tego mozesz podpiac wlacznik z kabiny i dodatkowo wlaczac oba wiatraki jak jest taka potrzeba (np przy upalaniu)
: czw 24 lis, 2011 14:35
autor: marcopolo130
Tez myślałem, żeby to rozłożyć na dwa...ale już kupiłem złączkę do wkręcenia czujnika i zrobię tak by włączały się oba jednocześnie. Czyli będę musiał kupić czujnik z dwoma pinami, tak?
: czw 24 lis, 2011 15:31
autor: Ban0ff
a jaka zlaczke kupiles? bo jak na taki czujnik jak od dodatkowych zegarow to nie wiem jak tam wkrecisz termowlacznik, te najczesciej maja gwint m22x1.5
bez problemu tez kupisz m16 czy m14 ale czy takie bardzo male tez sa to nie wiem
: czw 24 lis, 2011 17:56
autor: BarTeX5575
Tutaj masz katalog
http://www.eps-autoparts.com/db_comp/ca ... talogo.asp
Najlepiej podejdź gdzieś, do sklepu z częściami do Japońskich samochodów i poproś o włącznik firmy EPS i daj kolesiowi numer. Ja chciałem kiedyś włącznik, to mi dałczujnik temperatury...
Przyjkładowo:
1.850.050
Gwint 16x1.5, niestety będziesz musiał przegwintować, bo niema włączników nagwint ze złączek w rurę.
Temperatura włączenia 92 stopnie, wyłączenia 87
Sam mam ten włącznik
: czw 24 lis, 2011 22:36
autor: marcopolo130
Ban0ff pisze:a jaka zlaczke kupiles? bo jak na taki czujnik jak od dodatkowych zegarow to nie wiem jak tam wkrecisz termowlacznik,
dokładnie taki, ale mam plan rozwiercic i przegwintować
BarTeX5575 pisze:Najlepiej podejdź gdzieś, do sklepu z częściami do Japońskich samochodów i poproś o włącznik firmy EPS i daj kolesiowi numer. Ja chciałem kiedyś włącznik, to mi dałczujnik temperatury...
Przyjkładowo:
1.850.050
Gwint 16x1.5, niestety będziesz musiał przegwintować, bo niema włączników nagwint ze złączek w rurę.
Temperatura włączenia 92 stopnie, wyłączenia 87
ze zdjęcia w katalogu widzę, że ma dwa piny (czy mi się tylko wydaje?)
: czw 24 lis, 2011 23:58
autor: BarTeX5575
Musi mieć dwa.
Na przekaźnik dajesz mase od jakiejś śruby, a plus ciągniesz z akumulatora przez włącznik, włącza on przekaźnik, który załącza wentylatory.
Pamiętaj by dać przewód na wentylator o przekroju nie mniejszym niż 6mm2, bo się zjara.
Do włącznika nie musi być gruby i przekaźnik 80A najlepiej
: sob 22 wrz, 2012 22:24
autor: Tomek89
a jakie by wentylatory zapodać?
z mondeo mk2 ?
a by tak wentylator klimy z s14 wrzucić bo on chyba jakoś przed wisko siedzi, pasowało by to do tego tunelu/czopucha w s13?
: czw 27 gru, 2012 16:04
autor: Tomek89
macie ktoś dostęp do szczegółowych katalogów czujników temperatury
mam na oku tani przemysłowy kontroler 2 kanałowy z alarmem i wskaźnikami
http://allegro.pl/show_item.php?item=2885272274
ESCO DC20 polski produkt
szeroko programowalny
potrzebował bym czujników NTC 5k ohm przy 25 st. C bo fabryczne są takie małe do mocowania na rurkę
ktoś ogarnia?
: sob 29 gru, 2012 11:06
autor: BarTeX5575
: sob 29 gru, 2012 22:23
autor: Tomek89
przeczesany jak róża wiatrów ale danych odnośnie rezystancji nie ma
: pn 31 gru, 2012 01:00
autor: BarTeX5575
Sorry, myślałem że chodziło Ci o termowłączniki
: pn 31 gru, 2012 09:59
autor: Tomek89
termowłączniki man też spisane dawno