Strona 2 z 2

: czw 24 lis, 2011 11:47
autor: Ban0ff
najlepiej kup sobie termowlacznik na 3 kable, bedzie on dwustopniowy.
Do tego 2 przekazniki, jeden pin termowlacznika ten co wczesniej zalacza podciagasz do sterowania jednym przekaznikiem a drugi pin termowlacznika do sterowania drugim przekaznikiem. W taki sposob bedzie zalaczac najpierw jeden wiatrak, jak ten nie bedzie wyrabial i temp dalej podskoczy to wlaczy sie drugi wiatrak, do tego mozesz podpiac wlacznik z kabiny i dodatkowo wlaczac oba wiatraki jak jest taka potrzeba (np przy upalaniu) :D

: czw 24 lis, 2011 14:35
autor: marcopolo130
Tez myślałem, żeby to rozłożyć na dwa...ale już kupiłem złączkę do wkręcenia czujnika i zrobię tak by włączały się oba jednocześnie. Czyli będę musiał kupić czujnik z dwoma pinami, tak?

: czw 24 lis, 2011 15:31
autor: Ban0ff
a jaka zlaczke kupiles? bo jak na taki czujnik jak od dodatkowych zegarow to nie wiem jak tam wkrecisz termowlacznik, te najczesciej maja gwint m22x1.5 :)
bez problemu tez kupisz m16 czy m14 ale czy takie bardzo male tez sa to nie wiem

: czw 24 lis, 2011 17:56
autor: BarTeX5575
Tutaj masz katalog
http://www.eps-autoparts.com/db_comp/ca ... talogo.asp

Najlepiej podejdź gdzieś, do sklepu z częściami do Japońskich samochodów i poproś o włącznik firmy EPS i daj kolesiowi numer. Ja chciałem kiedyś włącznik, to mi dałczujnik temperatury...

Przyjkładowo:
1.850.050
Gwint 16x1.5, niestety będziesz musiał przegwintować, bo niema włączników nagwint ze złączek w rurę.
Temperatura włączenia 92 stopnie, wyłączenia 87

Sam mam ten włącznik :D

: czw 24 lis, 2011 22:36
autor: marcopolo130
Ban0ff pisze:a jaka zlaczke kupiles? bo jak na taki czujnik jak od dodatkowych zegarow to nie wiem jak tam wkrecisz termowlacznik,
dokładnie taki, ale mam plan rozwiercic i przegwintować
BarTeX5575 pisze:Najlepiej podejdź gdzieś, do sklepu z częściami do Japońskich samochodów i poproś o włącznik firmy EPS i daj kolesiowi numer. Ja chciałem kiedyś włącznik, to mi dałczujnik temperatury...

Przyjkładowo:
1.850.050
Gwint 16x1.5, niestety będziesz musiał przegwintować, bo niema włączników nagwint ze złączek w rurę.
Temperatura włączenia 92 stopnie, wyłączenia 87
ze zdjęcia w katalogu widzę, że ma dwa piny (czy mi się tylko wydaje?)

: czw 24 lis, 2011 23:58
autor: BarTeX5575
Musi mieć dwa.

Na przekaźnik dajesz mase od jakiejś śruby, a plus ciągniesz z akumulatora przez włącznik, włącza on przekaźnik, który załącza wentylatory.

Pamiętaj by dać przewód na wentylator o przekroju nie mniejszym niż 6mm2, bo się zjara.
Do włącznika nie musi być gruby i przekaźnik 80A najlepiej :)

: sob 22 wrz, 2012 22:24
autor: Tomek89
a jakie by wentylatory zapodać?
z mondeo mk2 ?
a by tak wentylator klimy z s14 wrzucić bo on chyba jakoś przed wisko siedzi, pasowało by to do tego tunelu/czopucha w s13?

: czw 27 gru, 2012 16:04
autor: Tomek89
macie ktoś dostęp do szczegółowych katalogów czujników temperatury
mam na oku tani przemysłowy kontroler 2 kanałowy z alarmem i wskaźnikami
http://allegro.pl/show_item.php?item=2885272274

ESCO DC20 polski produkt

szeroko programowalny

potrzebował bym czujników NTC 5k ohm przy 25 st. C bo fabryczne są takie małe do mocowania na rurkę

ktoś ogarnia?

: sob 29 gru, 2012 11:06
autor: BarTeX5575
Tutaj masz katalog.
EPS

: sob 29 gru, 2012 22:23
autor: Tomek89
przeczesany jak róża wiatrów ale danych odnośnie rezystancji nie ma :)

: pn 31 gru, 2012 01:00
autor: BarTeX5575
Sorry, myślałem że chodziło Ci o termowłączniki :)

: pn 31 gru, 2012 09:59
autor: Tomek89
termowłączniki man też spisane dawno :)