Hej, w CA18det jest jakis tam czujnik cisnienia oleju. Czy mozna do niego podpiac jakis zegar np z dabtunera, (jakby np. udalo mi sie kupic za grosze uzywke bez czujnika)
Czy jest sens kupowac czujnik elektroniczny czy patrzec tylko na te na krokowcach?
Przy zakladaniu czujnika z zestawu, czy podkladka filtra to bardzo dobre miejsce czy poprostu wygodne i sa lepsze lokalizacje na umieszczenie czujnika?
Pozdr.
Q.
Czujnik cisnienia oleju
Moderator: Moderator
Nie, czujnik seryjny tylko przełączający na bodajże 0,3 bar-a wiec jak się kontrolka na desce rozdzielczej zaświeci to trzeba się zatrzymać i pozbierać panewki z asfaltu.
Można w jego miejsce wkręcić taki do zegarów. Jest to dość dobre miejsce ale gwinty są rożne i z wykręceniem seryjnego również może być problem.
przykład.
Można również bez problemu w podkładkę pod filtr oleju wskazania będą takie same.
co do zestawu to analogicznie analogowy troszeczkę mniej dokładny od cyfrowego ale tutaj głównie cena będzie decydująca.
Można w jego miejsce wkręcić taki do zegarów. Jest to dość dobre miejsce ale gwinty są rożne i z wykręceniem seryjnego również może być problem.
przykład.
Można również bez problemu w podkładkę pod filtr oleju wskazania będą takie same.
co do zestawu to analogicznie analogowy troszeczkę mniej dokładny od cyfrowego ale tutaj głównie cena będzie decydująca.
zamiast seryjnego mozna wkrecic np czujnik z terrano, wlacza kontrolke chyba ponizej 1.5 bara, przy dobrze nagrzanym oleju zapalala mi sie kontrolka na wolnych ale przy dodatkowym zegarze mialem porownanie ze dziala wszystko ok
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
w podkladce mam wolny slot wiec wkrece sie tam.
Wszystkie zegary mam z serii STEPPER MOTOR PEAK >> O TAKIE << , i cisnienie oleju z tej serii kosztuje 280-300zl, ale jest wygladajacy tak samo tylko ze eopisany jako elektroniczny i to on mnie najbardziej ciagnie ze wzgledu na cene (150zl) >>KLIK<<
Czyli idac tropem cena=jakosc, ten najtanszy za 65zl to totalna kupa? Opisy nie sa zbytobszerne ale ten za 65zl jest tak samo opisany jak ten za 150 (nie liczac warninga)>>KLIK<<
Nie majac zegara, czujnik ktory przy 1,5bar wlacza kontrolke, spedzal by mi sen z powiek
Wszystkie zegary mam z serii STEPPER MOTOR PEAK >> O TAKIE << , i cisnienie oleju z tej serii kosztuje 280-300zl, ale jest wygladajacy tak samo tylko ze eopisany jako elektroniczny i to on mnie najbardziej ciagnie ze wzgledu na cene (150zl) >>KLIK<<
Czyli idac tropem cena=jakosc, ten najtanszy za 65zl to totalna kupa? Opisy nie sa zbytobszerne ale ten za 65zl jest tak samo opisany jak ten za 150 (nie liczac warninga)>>KLIK<<
Nie majac zegara, czujnik ktory przy 1,5bar wlacza kontrolke, spedzal by mi sen z powiek
Ostatnio zmieniony pn 12 gru, 2011 16:52 przez Qbatron, łącznie zmieniany 1 raz.
MX-5 CA18DET T28 DET3 1,15bar
niekoniecznie, przy dobrym palowaniu dopiero nagrzewalem motula do takiej temp ze cisnienie spadalo do 1 bara, a tak normalnie to 1.5 mialem na wolnych wiec kontrolka czasami sie lekko zapalala, wiedzialem wtedy ze jest wszystko ok i cisnienie ma 1.5 bara, jak spadlo do 1 bara to sie swiecila caly czas, lekko dodalem gazu i gasla, przy posiadaniu drugiego zegara jest to o tyle dobre ze mozesz sobie sprawdzac czy faktycznie pokazuja to samo, bo jak zaswieca kontrolka na 0.3 bara to wiadomo ze juz pozamiatane
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
sorki, seryjny czujnik na 0.2 bara. Nie byłem pewien wiec sprawdziłem i poprawiam.
wydaje mi się funkcji PEAK przy ciśnieniu oleju nie potrzebujesz bo troszeczkę ważniejszy jest spadek ciśnienia a nie jego nadmiar (zaznaczam "Troszeczkę" )
wydaje mi się funkcji PEAK przy ciśnieniu oleju nie potrzebujesz bo troszeczkę ważniejszy jest spadek ciśnienia a nie jego nadmiar (zaznaczam "Troszeczkę" )
przycisku zadnego w tym warningu nie widac, da sie ustawic wartosc jaka chcemy?
Jesli nie to tylko brac peak moze peak sie nie przyda ale regulacja warninga sie przyda
Jesli nie to tylko brac peak moze peak sie nie przyda ale regulacja warninga sie przyda
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
Zegar Warning ma wbudowane ostrzeżenie poniżej 0,75 bara
Co prawda w service jest minimum na wolnych 0,78 Ale faktycznie regulacja Warninga to dobra rzecz.
Co prawda w service jest minimum na wolnych 0,78 Ale faktycznie regulacja Warninga to dobra rzecz.
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
albo 1/8 npt, ale zdaje się pasują zamiennie
minimalnie inny skok mają, bsp ma dla 1/8 28 zwojów na cal a npt ma 27
i powinny pasować na tak krótkim gwincie
edit: bsp na 100%
minimalnie inny skok mają, bsp ma dla 1/8 28 zwojów na cal a npt ma 27
i powinny pasować na tak krótkim gwincie
edit: bsp na 100%
Ostatnio zmieniony pn 23 sty, 2012 20:37 przez Tomek89, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy mozecie podac konkretny model czujnika, numer katalogowy i sklep? W IC i kilku innych do terrano II 2,7 maja czujnik 0,2bar. W ASO nissana maja 5modeli czujnika ale nie znaja ich parametrow...
MX-5 CA18DET T28 DET3 1,15bar
dane z IC
1 800 042
1 800 161
w katalogu nic nie pisze o cisnieniu ale na tych zdjeciach jest napisane przy jakim cisnieniu sie zapala kontrolka
1 800 042
1 800 161
w katalogu nic nie pisze o cisnieniu ale na tych zdjeciach jest napisane przy jakim cisnieniu sie zapala kontrolka
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
1 800 042 ma 0,2bar
1 800 161 ma 1,8bar
Wiec jak kupowac to ten drugi... Ale czy nie za wysoko ma ten prog? Bo zeby lampka migala na wolnych, czujnik powinien miec 1,5bara... a przy jakich obrotach powinna gasnac lampka na tym majacym 1,8bara?
EDIT: znalazlem w serwisowce minimalne cisnienie:
Idle - ponad 0,78bar (na dobrej pompie jest az 2x wiecej na pewno?)
3000rpm - 3,53-4,12 bar
Czyli interpolujac wychodzi mi jakos tak:
900 - 0,78
1500- 1,54
2000- 2,30
2500- 3,06
3000- 3,83
Sensowne te wartosci? I kazdy wynik powyzej jest uznawany za pompe w porzadku?
1 800 161 ma 1,8bar
Wiec jak kupowac to ten drugi... Ale czy nie za wysoko ma ten prog? Bo zeby lampka migala na wolnych, czujnik powinien miec 1,5bara... a przy jakich obrotach powinna gasnac lampka na tym majacym 1,8bara?
EDIT: znalazlem w serwisowce minimalne cisnienie:
Idle - ponad 0,78bar (na dobrej pompie jest az 2x wiecej na pewno?)
3000rpm - 3,53-4,12 bar
Czyli interpolujac wychodzi mi jakos tak:
900 - 0,78
1500- 1,54
2000- 2,30
2500- 3,06
3000- 3,83
Sensowne te wartosci? I kazdy wynik powyzej jest uznawany za pompe w porzadku?
Ostatnio zmieniony sob 28 sty, 2012 12:35 przez Qbatron, łącznie zmieniany 3 razy.
MX-5 CA18DET T28 DET3 1,15bar
u mnie na wolnych to przy bardzo dobrze rozgrzanym oleju spadalo ponizej 1 bara.
Ja akurat wolalem miec taki wysoki prog wlaczania kontrolki bo 0.2 to nie mowi nic, jak sie zaswieci to juz jest za pozno.
Moj czujnik z terrano wlaczal lampke przy 1.5 bara, przy normalnej jezdzie na wolnych delikatnie mrugala, ale wiadomo wtedy ze jest te 1.5 bara na wolnych
Nawet przy mocnym rozgrzaniu jak cisnienie spada do 1 bara to lekkie zwiekszenie obrotow i kontrolka gasnie, najlepiej ja miec z dodatkowym zegarem bo wtedy mozna zauwazyc czy cos sie dzieje niedobrego z ukladem smarowania czy samymi czujnikami
Ja akurat wolalem miec taki wysoki prog wlaczania kontrolki bo 0.2 to nie mowi nic, jak sie zaswieci to juz jest za pozno.
Moj czujnik z terrano wlaczal lampke przy 1.5 bara, przy normalnej jezdzie na wolnych delikatnie mrugala, ale wiadomo wtedy ze jest te 1.5 bara na wolnych
Nawet przy mocnym rozgrzaniu jak cisnienie spada do 1 bara to lekkie zwiekszenie obrotow i kontrolka gasnie, najlepiej ja miec z dodatkowym zegarem bo wtedy mozna zauwazyc czy cos sie dzieje niedobrego z ukladem smarowania czy samymi czujnikami
Ostatnio zmieniony sob 28 sty, 2012 16:51 przez Ban0ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
male ot , ale ...
1/8 cala = 3.175 mm
Przeciez tyle nie ma srednicy gwint na czujniku . Wiem ze to gwint stozkowy . Moglby mi ktos go zmierzyc suwmiarka , czy przypadkiem nie bedzie to 10x1 lub 10x1,25 ??
EDIT :
Troszke uproszcze zeby kazdy wiedzial o co mi kaman : Mam na firmie zegar z koncowka 10x1 lub 10x1,25 teraz nie mam pewnosci , i chcialem nim zmierzyc cisnienie oleju a nie wiem czy podejdzie ?
1/8 cala = 3.175 mm
Przeciez tyle nie ma srednicy gwint na czujniku . Wiem ze to gwint stozkowy . Moglby mi ktos go zmierzyc suwmiarka , czy przypadkiem nie bedzie to 10x1 lub 10x1,25 ??
EDIT :
Troszke uproszcze zeby kazdy wiedzial o co mi kaman : Mam na firmie zegar z koncowka 10x1 lub 10x1,25 teraz nie mam pewnosci , i chcialem nim zmierzyc cisnienie oleju a nie wiem czy podejdzie ?
Ostatnio zmieniony pn 30 sty, 2012 21:33 przez artoor200sx, łącznie zmieniany 1 raz.
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...