Strona 2 z 2

: pn 30 sty, 2012 23:36
autor: yahu82
artoor200sx pisze:male ot , ale ...

1/8 cala = 3.175 mm

Przeciez tyle nie ma srednicy gwint na czujniku . Wiem ze to gwint stozkowy . Moglby mi ktos go zmierzyc suwmiarka , czy przypadkiem nie bedzie to 10x1 lub 10x1,25 ??

EDIT :

Troszke uproszcze zeby kazdy wiedzial o co mi kaman : Mam na firmie zegar z koncowka 10x1 lub 10x1,25 teraz nie mam pewnosci , i chcialem nim zmierzyc cisnienie oleju a nie wiem czy podejdzie ?
z gwintami calowymi nie jest tak łatwo, potrzebne są tabele z wymiarami:

1/8NPT - średnica zewnętrzna fi 10,2mm, średnica otworu fi 8,3 , skok 0,94mm
(średnice teoretyczne bo gwint NPT jest stożkowy)

Możliwe, że podejdzie M10x1, ale to ryzykowna sprawa, bo jak się ukruszy kawałek gwintu to może przypadkiem dostać się do silnika do głównej magistrali olejowej i na panewki...

: wt 31 sty, 2012 22:17
autor: Qbatron
yahu82 pisze: 1/8NPT - średnica zewnętrzna fi 10,2mm, średnica otworu fi 8,3 , skok 0,94mm
(średnice teoretyczne bo gwint NPT jest stożkowy)
Ale u nas jest 1/8BSP, a nie NPT (bazuje na informacjach z forum).
erison pisze:Można w miejsce seryjnego czujnika wkręcić taki do zegarów. Jest to dość dobre miejsce ale gwinty są rożne i z wykręceniem seryjnego również może być problem.
przykład.
Obrazek
Tomek89 pisze:bsp ma dla 1/8 28 zwojów na cal a npt ma 27
i powinny pasować na tak krótkim gwincie
Dabtuner napisal mi ze do wszystkich zegarow gwint czujnika cisnienia oleju ma 1/8npt i ze jest to standard dla zegarow wiec mamy sprzeczne informacje (cytaty powyzej). Ja nie bede tym ktory zaryzykuje sprawdzanie na swoim aucie - jacys chetni? :)

: wt 31 sty, 2012 23:34
autor: borimichal
stwarzacie sobie problemy
albo wkrecajcie zamiast seryjnnego i nic wam sie nie ukruszy,albo poodstawka pod filtr olejju

: śr 01 lut, 2012 08:50
autor: yahu82
Mam u siebie czujnik ciśnienia od zegara wkręcony w blok a czujnik od lampki w podstawkę pod filtr - bez problemowo.

O ryzykowanie chodziło o gwint M10x1...

: pn 16 kwie, 2012 13:46
autor: Qbatron
Dobra, przyszedl mi zegar, pora go zalozyc. Wkrecam z blok. I teraz:

1. Czy na 100% nie ma prawa nie popieprzyc z racji innego gwintu? (27 zamiast 28zwojow czy tam odrwotnie).
2. Czyms owinac/posmarowac?
3. Czy wypadaloby spuscic olej czy da rade bez? Chodzi o to czy wyplywajacy olej nie bedzie napieral tak mocno ze nie bede mogl zlapac gwintu.
4. Czy czujnik od lampki jest podpiety tylko do lampki? Nie bedzie on wprowadzal zadnych korekt w ECU?

BTW: zmienial ktos podswietlenie a autogauge? Albo wiecie gdzie jakis tutorial jest? bo z mojej serii kosztuje 300zl, a identyczny bez peaka (ale z warningiem) tylko ze z bialym podswietleniem, polowe tej ceny.

: pn 16 kwie, 2012 22:45
autor: Saqu
ta różnica zwojów może wynikać z racji tego, że po prostu jest na dłuższym odcinku nagwintowany, a odstępy miedzy zwojami te same, co do uszczelnienia to klej do gwintów bardzo dobra sprawa, nitki jakieś pakuły ewentualnie tylko ostrożnie, taśmę teflonową sobie daruj bo to badziewie, ciśnienie aż takie duże nie jest żebyś nie mógł złapać gwintu, trochę pocieknie i tyle, wypadało by spuścić, ewentualnie możesz przechylić auto z jednej strony tak żeby olej odpłynął od czujnika

: pn 16 kwie, 2012 23:32
autor: Draxan
daj na czujnik Loctite sredniej sily i na koniec gwintu czujnika teflonowa tasme, nie ma bata zeby cieklo :)

: wt 24 cze, 2014 10:31
autor: grzesko
To podepnę się z moim pytaniem. Miałem w SR'rze podpięty czujnik od gajgerka w podstawce filtra i ciśnienie oleju nawet ze stukającą panewką pokazywało mi 2 bary. Teraz pytanie gdzie można wpiąć ten czujnik najdalej w silniku żeby pokazywał rzeczywistą wartość ciśnienia oleju?

: wt 24 cze, 2014 15:09
autor: szaman
a przy jakich obrotach i jakiej temp oleju miales te 2 bary??
spadek cisnienia oleju bedziesz widzial na gajgerze jak poleca glowne panewki.

: wt 24 cze, 2014 15:16
autor: grzesko
na wolnych obrotach przy temperaturze 90 stopni. Panewek głównych praktycznie nie miałem już

: wt 24 cze, 2014 15:24
autor: szaman
hmmm to ci dziwna sprawa, ja jak mialem podjechane panewki to mi cisnienia nie trzymal akurat,

a przy 3,2k rpm jak bylo?
bo moze miales wolne podbite troche i pokazywal wiecej cisnienia,
powinno sie patrzec na wolnych ale przy obrotach zgodnych z serwisowka,
oraz przy 3k rpm dla CA i 3,2k rpm dla SR

po nagrzaniu silnika do temp. pracy i nawciśnietym sprzegle:
dla obu silnikow przy wolnych obrotach cisnienie oleju nie mniejsze niz 0,8bara
dla CA przy 3k rpm cisnienie oleju w zakresie 3,5-4,1bara
dla SR przy 3,2 rpm ciśnienie oleju w zakresie 3,14-3,92bara
dane z serwisówki.

edytowalem dodalem troche danych ;)

: wt 24 cze, 2014 16:56
autor: grzesko
wolne obroty miałem ustawione na 900, a podczas dodawania gazu ciśnienie rosło i to do znacznych wartości. Teraz niestety nie mogę powiedzieć ile miało przy 3,2k rpm. Analizując proces pobierania oleju i jego przepuszczania przez silnik doszedłem do wniosku że pompa podaje olej na filt i z filtra idzie dopiero na silnik. Więc skoro czujnik mam przy filtrze to jest to miejsce gdzie zawsze będzie największe cisnienie oleju. a jeżeli wpiął bym czujnik gdzieś w blok to pokazywało by bardziej rzeczywistą wartość ciśnienia. Tylko jest problem gdzie go umiejscowić?

: wt 24 cze, 2014 18:40
autor: szaman
ciśnienie jest utrzymywane powiedzmy, ze stale przy stalych obrotach w calym ukladzie,
za pompa oleju masz jakby zbiornik na ktory sklada sie filtr, chlodniczka i siec kanalikow,
no i masz kilka dziurek ktorymi uchodzi olej w postaci otworu w wale czy otworow w glowicy,
jak ktorys otwor sie za bardzo powieksza(starcie panewki - wieksza szczelina wal-panewka - to uchodzi nam wiecej oleju i cisnienie powinno opasc, ale przy stalych otworach cisnienie tez powinno byc stale.
dodatkowo im wyzej tym bedzie mniejsze cisnienie z racji mniejszego slupa cieczy,

wiec wstepnie by to wygladalo z tego co piszesz ze cisnienie bylo, to pompa dawala rade, wiec moze krzywy wal lub korby rozbite?
jeszcze moze byc jezdzenie na zbyt duzym obciazeniu przy za malej predkosci obrotowej.
albo za malo oleju przy butowaniu?

a i moglem cos pokrecic albo sie pomylic, ale raczej powinno miec to sens ;)