Twarde Weze

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

karol1234
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: czw 24 lis, 2011 22:02
Lokalizacja: nowa sól

WITAM OSTATNIO ZAUWAZYLEM ZE MI BABLI W ZBIORNICZKU CHLODZENIA CZY TO USZCZELKA POD GLOWICA CZY JAK JAK TAK TO CZY PLANOWAC GLOWICE
karol1234
karol1234
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: czw 24 lis, 2011 22:02
Lokalizacja: nowa sól

a jeszcze wywala mi do zbiorniczka plyn ale potem na zimnym go wciagnie spowrotem temperatura stoi na samym srodku gzac grzeje dobrze w srodku ale weze sa twarde
karol1234
Awatar użytkownika
Hrum
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 124
Rejestracja: ndz 12 wrz, 2010 13:55
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

głowica do planowania i wymiana uszczelki głowity
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

Odgrzewam.
Problem wyglada nastepujaco. S13 z CA. Jade sobie spokojnie jakis czas, wskaznik temp, stoi na swojej pozycji, ogrzewanie bardzo dobre, dojezdzam do celu podrozy, otwieram maske, węże wodne twarde jak skala. Odkrecam korek, wyleje sie troche, chlodnica pelna. Zgasze silnik, ostygnie, odkrecam korek w chlodnicy, poziom plynu tak jak powinien byc, bede jechal do rozgrzania, weze znowu twarde.

Mysle, ze to zapowietrzony uklad. ALE. --->
W weekend pracowal sobie przez dluzszy czas, temperatura pracy juz dawno osiagnieta, na otwartym korku nie puszcza ani banki w chlodnice, na zamknietym weze nie puchna. Ogrzewanie w srodku piekne. Pojezdzilem chwile, wszystko ok. Niedziele cała stal w garazu, dzisiaj ta sama polka... :x

Czasami po zgaszeniu slychac jak w przewodach wodnych od turbo plyn jakby sie gotowal, takie ala chrumkanie (przewody oplot od Banofa).

Jakies pomysly? Uszczelka pod glowica zrobiona, glowica planowana, sprawdzana na szczelnosc.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

a to nie jest normalne? Przeciez cisnienie w ukladzie rosnie wraz ze wzrostem temperatury.
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

niby tak, ale po poprawnym odpowietrzeniu np. w VAG'ach weze sa miekkie i nic nie puchnie.
Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4107
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

korek w chłodnicy "puszcza" wodę do naczynka jak ciśnienie w układzie przekroczy ok 1.2b wiec jeżeli nie masz jakiegoś niepewnego tuningowego korka to układ i tak sam się odpowietrzy nawet na zakręconej chłodnicy
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

niestety nie mam ori korka, jest wstawiony zamiennik, niby 0.9 bara
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

masz nowe przewody czy 20 letnie używki ?

Poza tą twardością przewodów jest jakiś objaw niekorzystny ?

W teorii układ powinien sobie sam dać radę. Jeżeli wywalałby płyn albo strzelał z korka na chłopdnicy oleju, to wtedy są anomalie. Pamiętaj, że silnik ma swój wiek a przewody podejrzewam nie są nowe
Awatar użytkownika
m0rr1s
Postojebca
Postojebca
Posty: 1079
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
Lokalizacja: od o. Rydzyka
Kontakt:

podmień ten korek na ori, bo może nie ogarnia tematu i temu węże puchną. wkońcu "0.9b" to opcja do bezproblemowego ściśnięcia ręką, a jeśli korek daje dupki to masz tam dużo więcej. W czystej teorii lepiej bo płyn gotuje się w znacznie wyższej temperaturze, ale biorąc pod uwagę gumowe węże złączki itp raczej to niebezpieczne, że któryś padnie i wyleje wszystko na asphalt ;]
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.
Obrazek
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

Dasiek pisze:masz nowe przewody czy 20 letnie używki ?
Oryginalne przewody, 25 lat na karku. Na wymiane mam silikonowe.
Dasiek pisze:Poza tą twardością przewodów jest jakiś objaw niekorzystny ?
Nic innego sie nie dzieje.

Chyba sie dzisiaj przestraszyl, bo po dluzszej jezdzie przewody miekkie ;)
Jak bedzie sie jeszcze tak dzialo to zmienie korek i przewody.
radeklwh

ja u siebie w VG30dett tez mam taki problem... nie wiem dla czego ale sa twardsze... moze nie jak skala ale sa twwardsze.. draXan a Ty jak masz u siebie z tymi wezami? mam korek 1.3b koyorad a mialem wczesniej meganracing 1.1b
nie mam problemow z przegrzewaniem sie temperatura caly czas 80stopni
myslalem ze to wina zle odpowietrzonego ukladu.. ale nie... odpalajac auto na odkreconym korku nie ida zadne bombelki..
znalazlem malenki wyciek z ktorym sobie poradzilem dokrecajac opaske.... lecz teraz mam zamiar wymienic wszystkie przewody od wody-turbo i dac wszedzie nowe opaski.. a troche ich jest
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

zrób najpierw test uszczelki ale porządny . Są przyrządy z tym niebieskim płynem.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Ale czym wy się przejmujecie bo nie kumam? Zawsze są twarde przewody jak się da w palniek i tyle. Nihil novi.

Jeśli nei macie oleju w wodzie i na odwrót, nie wywala wam funntanny z chłodnicy/zbiorniczka ogrzewanie dziąła itd t nie ma się czym przejmować.

Macie LPG? Czasem magicy zamontują reduktor tak że robi się w nim bąbel powietrza, miałem tak w jednym aucie...

PS-lepiej żeby wąż był twardy niż miękki :wink:
Ostatnio zmieniony czw 02 lip, 2015 10:10 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”