Wrzuciłem jako temat gdyż to problem a nie informacja.
Spalanie mojego auta wynosi 20L/100km Jazda po mieście do 4500 RPM, 3/4 razy dziennie pocisnę do 6500 na 2i43 biegu.
Czasem udaje mi się zejść do 17-18 - gdy jeżdżę do 4 tys obrotów
Słaba kompresja na jednym garze, z wydechu wali benzyną.
Komp pokazuje, że AFR na wolnych OK, błędu sondy lamda brak.
Na wolnych obroty równiutko 900.
Miałem BOVa ale ciągnął lewe powietrze i teraz 2-3 L mniej pali.
Kiedyś (przed zimą) miałem spalanie 11-12 L i 15-16 przy bucie.
Co jest bo moja kieszeń strasznie się kurczy każdego mca.
Zbyt du?e zu?ycie paliwa - jaki powód ???
Moderator: Moderator
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
Sprawdź MAF Sensor (przepływka), jeśli sonda lambda jest dobra, a paliwa za dużo, to może być powodem przepływka. A jak z dynamiką, nie jest zmulony, silnik kręci się swobodnie. Mi z Bov'em i przy podobnym stylu jazdy, pali do 13L/100km.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
ty to mam tak samo > tylko ja podejzewam czujnik tem. silnika / test przepłyki wychodzi ok tzn na 5 trybie serwisowym wychodzi okej
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
U mnie też żadnych błędów komp nie pokazuje. Ale zmienię przepływkę i zobaczę czy coś się zmieni. Co do temp, to u mnie trochę niżej leży wskazówka temp płynu w chłodnicym ale myślałem że to ma ziązek z zimą - tylko że tylko mi się nie podnosi wyżej - termostat , czy może mieć wpływ??Rafi pisze:ty to mam tak samo > tylko ja podejzewam czujnik tem. silnika / test przepłyki wychodzi ok tzn na 5 trybie serwisowym wychodzi okej
EMWU is dead
sprawdz inna przepływkę i daj cynk. U mnie wskazówka stoi na środku > 90st. TERMOSTAT MOZE BYC USZKODZONY
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
A więc własnie wróciłem do domu od Jarka.
W miescie miałem spalanie 17L/100km
Spalanie do Jarka - trasa 10,2L/75 km = 13,6/100
Termostat zmieniony
Wracam i mi prawie wskazówka nie spadła.
Dzieki Jarku za pomoc - ja wzamian wypucowałem silnik Jarkowego na błysk (Gdy Jaro z Psylem go składali)
W miescie miałem spalanie 17L/100km
Spalanie do Jarka - trasa 10,2L/75 km = 13,6/100
Termostat zmieniony
Wracam i mi prawie wskazówka nie spadła.
Dzieki Jarku za pomoc - ja wzamian wypucowałem silnik Jarkowego na błysk (Gdy Jaro z Psylem go składali)
EMWU is dead
U mnie na wskaźniku osiąga odpowiednią temperaturę po około 5min, ale ssanie chodzi chyba dłużej - obroty nie spadają poniżej 1.100 przez jakieś 10-15 min.
Czy za to jest odpowiedzialny czujnik temperatury silnika? /ten między kolektorem ssącym a głowicą, widziany od góry?/
Czy za to jest odpowiedzialny czujnik temperatury silnika? /ten między kolektorem ssącym a głowicą, widziany od góry?/
Kurde przez te tematy to juz sam nie wiem czy cos z moim nismo nie tak czy moze za ciezka noga. W sumie to ostatnio nawet nie patrze ile pali bo az sie boje, poprostu tankuje po 50zl jednak tych kilometrow za wiele nie robie no i kasy ubywa w zastraszajacym tempie
Chyba bede musial posprawdzac wszystko...
Chyba bede musial posprawdzac wszystko...
Moim zdaniem obserwacje spalania w miescie sa niezbyt miarodajne (z uwagi na malopowtarzalne warunki), w moim przypadku po miescie pali pomiedzy 10 a 13l, czym krotsze trasy tym spalanie wieksze. Jakis czas jezdzilem z otwartym termostatem i nie zauwazylem znacznego wzrostu zuzycia. Moim zdaniem warto sprawdzic lambde. Moze ona falszuje pomiary.
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
podam coś w drugą stronę:
na trasie Warszawa-Zakopane-Warszawa przy spokojnej (pojęcie względne) jeździe, tzn. ok. 80-100 km/h na trasie i 50-70 po miastach i wziąwszy pod uwagę załadowany bagażnik +1 paseżer i stanie dużo w korkach w KRK i objeździe w Mszanej Dolnej, mój trup spalił.... ok. 8.1-8.2 litra PB98 z Neste (z tej co zawsze stacji).
Z pewną dozą nieśmiałości, twierdzę że to DAMSKI wynik
na trasie Warszawa-Zakopane-Warszawa przy spokojnej (pojęcie względne) jeździe, tzn. ok. 80-100 km/h na trasie i 50-70 po miastach i wziąwszy pod uwagę załadowany bagażnik +1 paseżer i stanie dużo w korkach w KRK i objeździe w Mszanej Dolnej, mój trup spalił.... ok. 8.1-8.2 litra PB98 z Neste (z tej co zawsze stacji).
Z pewną dozą nieśmiałości, twierdzę że to DAMSKI wynik
wlasnie jest cos magicznego w predkosci 80-100. Jechalem pare razy stara trasa katowice-krakow. Jakos w nocy tak wiec udalo sie taka wlasnie stala predkosc uzyskac. Po przeliczeniu wyszlo ze spalilem ok 7,5l / 100
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
średnio 120km/h (100-140) 9L
160-180 10L
Apropos spalania to w mieście w zimie wszystko się może zdarzyć, aut zimne to ssie pożądnie. Krótkie trasy - koszt wysoki.
ja teraz przejeżdżałem 170km za 100 PLN - 22L
ok 13L/100 jezdżę trasy po 5, 10 km.
160-180 10L
Apropos spalania to w mieście w zimie wszystko się może zdarzyć, aut zimne to ssie pożądnie. Krótkie trasy - koszt wysoki.
ja teraz przejeżdżałem 170km za 100 PLN - 22L
ok 13L/100 jezdżę trasy po 5, 10 km.
EMWU is dead
Jak jechałem na rozpoczęcie na Bemowie to na jednym baku zrobiłem 750 km, a w tym przecież 50 min przebijania przez Krk i później inne miasta, cała Wawa ze zlotem...A na stradach nie raz zamykałem busolę.
Satysfakcja
Niech żyje zima
Satysfakcja
Niech żyje zima