"Znikanie" oleju

chłodnice wody, chłodnice oleju, oleje, termostaty itp.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Witam

Mam dziwny (a moze nie). Mianowicie co okolo 3000km znika mi okolo 2l oleju.

Sprawdzalem wszystko i nie widze zadnych wyciekow.
Silnik chodzi normalnie. Ma moc, niby wszystko ok, ale gdzies ten olej musi sie wylewac ...
Od czego zaczac sprawdzanie ?

Pozdrawiam klubowiczow.
Awatar użytkownika
Melchior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: wt 09 gru, 2003 22:09
Lokalizacja: Włocławek

A może kopci, jak stary golf, tylko w pięknym niebieskim kolorku ?
Jeżeli tak to odpowiedź już masz - "olej zmienia stan skupienia"
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

uszczelniacze zaworowe; tylni/przedni zimering; turbina gruz -niebieski dym ; walnięta miska; brak pierścieni - milego diagnozowania
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Rafi pisze:uszczelniacze zaworowe; tylni/przedni zimering; turbina gruz -niebieski dym ; walnięta miska; brak pierścieni - milego diagnozowania
niebieskiego dymu nie ma, z miska co ? wyciekow nie widze, uszczelniacze ... jak sprawdzic ? pierscienie ... przy 183 tys km pewnie moze to byc, ale tez chyba powinno kopcic ...

Zanim cos rozkrece chce sie upewnic gdzie szukac :)
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

zobacz czy cieknie miedzy skrzynią a silnikiem i obudowy rozrządu czy nie są zalane oliwą po bokach i na dole. Czy auto kopci odrazu po zapaleniu ?? na inny niz biały dym\pare ??
Niech ktoś się za tobą przejedzie i zobaczy jak sie zachowuje przy butowaniu!
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Rafi pisze:zobacz czy cieknie miedzy skrzynią a silnikiem i obudowy rozrządu czy nie są zalane oliwą po bokach i na dole. Czy auto kopci odrazu po zapaleniu ?? na inny niz biały dym\pare ??
Niech ktoś się za tobą przejedzie i zobaczy jak sie zachowuje przy butowaniu!
Miedzy skrzynia a silnikiem sucho.
Nie kopci.

Ale zauwazylem jedna rzecz. Odpalilem silnik z odkreconym wlewem oleju i czuc bylo spaliny, to chyba sklania do wymiany pierscieni ? Wystarczy wsadzenie nowych pierscieni ? Czy od razu caly remont ?
Awatar użytkownika
Dominik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: sob 01 lis, 2003 14:20
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Wymień tylko pierścienie i założ uszczelke głowicy na silicon :mrgreen: :airborne: :mrgreen:
Za 5 km zrobisz sobie kapitalke :mrgreen:
Żartowałem. moim zdaniem zrobić wszystko porządnie tzn. kapitalka
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen
cziko

popieram kapitalke!!lepiej profilaktycznie zrobic teraz i cieszyc sie nowym silnikiem z wałem po 1 szlifie niz za 3 miechy czy pół roku 3 szlif albo wogule katastrofa typu urwany korbowód i dziura w bloku
robin

Wykręć sobie świece i oglądnij, stan świec dużo ci powie co się dzieje w silniku.Powinna być
sucha, zewnętrzny pierścień bedzie czarny ale wszystko powinno być suche.Izolator(taka biała ceramika) powinien być koloru "kawa z mlekiem" .Proponuje zmierzyć sprężanie od razu.A tak w ogóle to zużycie oleju w S13 wg producenta to max 1.5 litra na 1000 km, tak podaje instrukcja obsługi.
Powodzenia
Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Dzieki za odpowiedzi, swiece sprawdze. A na kapitalke i tak sie zdecyduje. Zbieram kase :)

Dzieki wszystkim.
Awatar użytkownika
jasiu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 101
Rejestracja: ndz 14 gru, 2003 23:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

i jeszce sprawdz przewód powietrza z turbo i do turbo czy nie ma w nim oleju bo to brdzo czesto wystepuje w nysach
sprzedam koguta tel 997
Awatar użytkownika
jasiu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 101
Rejestracja: ndz 14 gru, 2003 23:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

i jeszce sprawdz przewód powietrza z turbo i do turbo czy nie ma w nim oleju bo to brdzo czesto wystepuje w nysach
sprzedam koguta tel 997
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia, ciecze”