Witam
Mam dziwny (a moze nie). Mianowicie co okolo 3000km znika mi okolo 2l oleju.
Sprawdzalem wszystko i nie widze zadnych wyciekow.
Silnik chodzi normalnie. Ma moc, niby wszystko ok, ale gdzies ten olej musi sie wylewac ...
Od czego zaczac sprawdzanie ?
Pozdrawiam klubowiczow.
"Znikanie" oleju
Moderator: Moderator
uszczelniacze zaworowe; tylni/przedni zimering; turbina gruz -niebieski dym ; walnięta miska; brak pierścieni - milego diagnozowania
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
niebieskiego dymu nie ma, z miska co ? wyciekow nie widze, uszczelniacze ... jak sprawdzic ? pierscienie ... przy 183 tys km pewnie moze to byc, ale tez chyba powinno kopcic ...Rafi pisze:uszczelniacze zaworowe; tylni/przedni zimering; turbina gruz -niebieski dym ; walnięta miska; brak pierścieni - milego diagnozowania
Zanim cos rozkrece chce sie upewnic gdzie szukac
zobacz czy cieknie miedzy skrzynią a silnikiem i obudowy rozrządu czy nie są zalane oliwą po bokach i na dole. Czy auto kopci odrazu po zapaleniu ?? na inny niz biały dym\pare ??
Niech ktoś się za tobą przejedzie i zobaczy jak sie zachowuje przy butowaniu!
Niech ktoś się za tobą przejedzie i zobaczy jak sie zachowuje przy butowaniu!
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
Miedzy skrzynia a silnikiem sucho.Rafi pisze:zobacz czy cieknie miedzy skrzynią a silnikiem i obudowy rozrządu czy nie są zalane oliwą po bokach i na dole. Czy auto kopci odrazu po zapaleniu ?? na inny niz biały dym\pare ??
Niech ktoś się za tobą przejedzie i zobaczy jak sie zachowuje przy butowaniu!
Nie kopci.
Ale zauwazylem jedna rzecz. Odpalilem silnik z odkreconym wlewem oleju i czuc bylo spaliny, to chyba sklania do wymiany pierscieni ? Wystarczy wsadzenie nowych pierscieni ? Czy od razu caly remont ?
Wymień tylko pierścienie i założ uszczelke głowicy na silicon
Za 5 km zrobisz sobie kapitalke
Żartowałem. moim zdaniem zrobić wszystko porządnie tzn. kapitalka
Za 5 km zrobisz sobie kapitalke
Żartowałem. moim zdaniem zrobić wszystko porządnie tzn. kapitalka
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen
popieram kapitalke!!lepiej profilaktycznie zrobic teraz i cieszyc sie nowym silnikiem z wałem po 1 szlifie niz za 3 miechy czy pół roku 3 szlif albo wogule katastrofa typu urwany korbowód i dziura w bloku
Wykręć sobie świece i oglądnij, stan świec dużo ci powie co się dzieje w silniku.Powinna być
sucha, zewnętrzny pierścień bedzie czarny ale wszystko powinno być suche.Izolator(taka biała ceramika) powinien być koloru "kawa z mlekiem" .Proponuje zmierzyć sprężanie od razu.A tak w ogóle to zużycie oleju w S13 wg producenta to max 1.5 litra na 1000 km, tak podaje instrukcja obsługi.
Powodzenia
sucha, zewnętrzny pierścień bedzie czarny ale wszystko powinno być suche.Izolator(taka biała ceramika) powinien być koloru "kawa z mlekiem" .Proponuje zmierzyć sprężanie od razu.A tak w ogóle to zużycie oleju w S13 wg producenta to max 1.5 litra na 1000 km, tak podaje instrukcja obsługi.
Powodzenia
Dzieki za odpowiedzi, swiece sprawdze. A na kapitalke i tak sie zdecyduje. Zbieram kase
Dzieki wszystkim.
Dzieki wszystkim.
i jeszce sprawdz przewód powietrza z turbo i do turbo czy nie ma w nim oleju bo to brdzo czesto wystepuje w nysach
sprzedam koguta tel 997
i jeszce sprawdz przewód powietrza z turbo i do turbo czy nie ma w nim oleju bo to brdzo czesto wystepuje w nysach
sprzedam koguta tel 997